کد خبر: ۱۷۰۷۴۸
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۱
پادشاه عربستان در مراسم افتتاحیه دور جدید مجلس شورای عربستان ادعاهای بی‌اساسی علیه جمهوری اسلامی ایران مطرح کرد.
ناطقان: به نقل از العربیه، ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان در مراسم افتتاحیه دور جدید مجلس شورای عربستان مدعی شد که ایران به دنبال ایجاد هرج و مرج و تخریب در کشورهای منطقه است.

وی مدعی شد: ایران در امور داخلی کشورهای منطقه دخالت می کند و حامی تروریسم است. جامعه بین المللی باید با فعالیت های ایران که امنیت و ثبات منطقه را تهدید می کند مقابله کند.

ملک سلمان در ادامه افزود: ما به تلاش های خود برای مقابله با افراط گری و تروریسم و توسعه و پیشرفت منطقه ادامه می دهیم و همکاری های راهبردی مبنی بر منافع مشترک و احترام متقابل را حفظ خواهیم کرد.

پادشاه عربستان همچنین گفت که تازمان رسیدن مردم فلسطین به حقوق خود قضیه فلسطین اولویت ما خواهد ماند.

به نقل از الجزیره، وی همچنین مدعی شد که از جامعه بین المللی می خواهیم که فعالیت های هسته ای و موشکی ایران را محدود کند.

به گزارش ایسنا، ادعای دخالت جمهوری اسلامی ایران در امور کشورهای عربی در حالی مطرح می‌شود که مقامات کشورمان همواره تاکید می‌کنند ما به دنبال ایجاد صلح، ثبات و امنیت در منطقه هستیم و هیچگونه دخالتی در امور داخلی دیگر کشورها نداریم و حضور ما در برخی کشورهای عربی مستشاری و به درخواست دولت قانونی آن کشورها است.

جمهوری اسلامی ایران همواره تلاش‌های فراوانی برای ایجاد راه‌حل‌های سیاسی برای حل بحران‌های عربی از جمله بحران یمن و سوریه کرده است.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین