کد خبر: ۱۷۲۰۵۷
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۷
رییس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: دولت با توجه به محدودیت‌ها مبلغ 10 میلیارد ریال به سیل‌زدگان این شهرستان اختصاص می‌دهد.
ناطقان: اسماعیل نجار ظهر امروز در جلسه ستاد مدیریت بحران این شهرستان اظهار داشت: اعتبارات دولت محدود است و با توجه به محدودیت‌ها برای بازسازی مناطق سیل‌زده شهرستان پنج میلیارد ریال از محل هزینه‎ای و 500 میلیارد ریال از محل تملک دارایی کمک می‌کند.

وی بیان کرد: بررسی‌های دستگاه‌های اجرایی شهرستان در اسرع وقت و به صورت دقیق و معقول باشد، تا بتوان آن را مطالبه کرد و امکان پرداخت داشته باشد.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور عنوان کرد: هر اندازه تعیین میزان خسارات وارده دقیق‌تر و سریع‌تر اعلام شود، دولت راحت‌تر تصمیم می‌گیرد.

نجار خاطرنشان کرد: تلاش می شود بالاترین مبلغ اعتباری برای بررسی و تصمیم‌گیری در خصوص پرداخت خسارت به سیل‌زدگان پل‌دختر به دولت پیشنهاد شود.

وی افزود: مبلغ پیشنهادی برای پرداخت خسارت بر اساس رویه تعیین شده دولت است که برای شهر و روستا مشخص شده و با توجه به معیارهای تعیین شده عمل می‌کند .

رییس سازمان مدیریت بحران کشور تاکید کرد: با توجه به خشکسالی‎های چند سال گذشته متاسفانه برخی ساخت و سازها به دلیل بی‎توجهی به سیلاب و احتمال بازگشت دوباره بارندگی‎ها در مسیر رودخانه انجام شده و ممکن است ضرورت جابجایی داشته باشد.

نجار از عدم لایروبی مسیل‎ها و رودخانه‎ها در پل‌دختر انتقاد و تصریح کرد: این نقیصه به وضوح دیده می‌شود، البته به طور قطع اعتباراتی در این زمینه وجود دارد و مسؤولان استانی باید آن را پیگیری کنند.

وی ادامه داد: تخریب‎های دیواره ساحلی شهر پل‌دختر زیاد است، به گونه ای که اگر اعتبارات 10 سال کشور به آن اختصاص داده شود تکمیل نمی‎شود.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور تاکید کرد: از این رو  همه مسؤولان مربوطه باید مطالعه دقیقی در نقاط ضروری دیواره ساحلی با هدف بازسازی انجام داده و نتیجه را به ستاد بحران اعلام کنند، تا بر اساس آن میزان اعتبارات مشخص شود.

نجار به تامین علوفه کشاورزان و دامداران سیل‌زده پرداخت و افزود: جهاد کشاورزی میزان علوفه مورد نیاز دامداران را در اختیار آن‌ها قرار دهد، تا دولت پول آن را به این نهاد بازگرداند.

منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین