کد خبر: ۱۷۳۳۵۳
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۷
رئیس کل دادگستری گلستان از پلمب سه کارگاه چوب سرخ‌دار در گرگان خبر داد و گفت: در این کارگاه‌ها، چوب درختان ارزشمند سرخ‌دار کشف و ضبط شد.
ناطقان: به نقل از دادگستری گلستان، «هادی هاشمیان» اظهار کرد: این کارگاه‌ها با کار اطلاعاتی مأموران منابع طبیعی و دستور دادستانی مرکز استان در روستاهای اطراف گرگان شناسایی و پلمب شد.

وی افزود: در این رابطه دو نفر دستگیر شدند و پرونده برای بررسی روی میز قاضی شعبه اول بازپرسی دادسرای مرکز استان قرار گرفت.

رئیس کل دادگستری گلستان با بیان این‌که تنها ذخیره‌گاه جنگلی گونه نادر و در معرض انقراض سرخدار در گلستان قرار دارد، خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی با کسانی که به جان این درختان ارزشمند و میراث طبیعی استان دست‌اندازی می‌کنند سخت‌گیرانه برخورد می‌کند و احکام سنگین قضایی در انتظار متخلفان است.

به گفته این مقام ارشد قضایی استان، علاوه‌بر مجازات این افراد از جنبه عمومی جرم، با دادخواست اداره منابع طبیعی، متخلفان به پرداخت ارزش ریالی این چوب‌ها نیز محکوم خواهند شد.

سرخ‌دار یکی از گونه‌های منحصربه‌فرد و مهم جنگل‌های هیرکانی و باقی‌مانده از دوران سوم زمین‌شناسی است.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین