کد خبر: ۱۷۴۱۳۸
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۷ - ۰۲:۴۵
بسیاری از غذا‌های سالم هستند که کودکان به آن‌ها علاقه دارند، اما پدر و مادر‌ها از آن‌ غافل هستند.
ناطقان: بیشتر والدین گمان می‌کنند کودکشان به غذاهاهیی مانند هات‌داگ، پیتزا، سیب‌زمینی سرخ‌کرده، ناگت مرغ، آب‌میوه، نوشابه و ... علاقه دارد، در حالی که این تصور کاملا اشتباه است. در میان این همه فست فود و غذای مضر، کودک شما با برخی از مواد غذایی سالم و مقوی ارتباط غذای خوب برقرار خواهد کرد؛ کافی است امتحان کنید.

شير

شیر منبع خوب کلسیم، ویتامین D و پروتئین برای کودکان است که باید به عنوان جزئی از وعده غذایی هر کودک قرار گیرد؛ مگر اینکه کودک به شیر حساسیت داشته باشد. در واقع بسته به میزان سن، کودکان باید روزانه بین 2 تا 4 لیوان شیر (ترجیحاً شیر کم‌چرب) مصرف کنند، به خصوص اگر مواد غذایی دیگری که حاوی کلسیم است را مصرف نمی‌کند.

ماست

ماست ماده غذایی سالم برای کودکان، به خصوص کودکانی است که شیر زیادی نمی‌خورند و می‌تواند منبعی خوب برای کلسیم باشد. ممکن است فکر کنید کودکان از خوردن ماست لذت می‌برند؛ چون آن را به خوبی می‌خورند؛ اما اگر از ماست با شکر افزوده و بدون هیچ‌گونه پروبیوتیکی استفاده شود، متأسفانه برخی از خواص غذایی خود را از دست خواهد داد.

سبزيجات

سبزی‌ها جزو بهترین غذاها برای کودکان هستند؛ اما این بدان معنا نیست که کودک خود را وادار کنید تا کلم بروکسل، کلم بروکلی و اسفناج بخورد! سبزیجات زیادی هستند که کودکان آنها را دوست دارند؛ مثل هویج پخته، ذرت، لوبیا و سیب‌زمینی پخته؛ به خصوص هویج پخته که یک گزینه سالم است؛ زیرا سرشار از فیبر، ویتامین A، ویتامین D، ویتامین C و پتاسیم می‌باشد. سعی کنید کودک خود را از سنین کم با انواع سبزیجات آشنا کرده و انتخاب‌های بسیاری را به او نشان دهید.

ماهی تن

ماهی‌ها می‌توانند یک غذای سالم باشند؛ مگر اینکه کودک شما فقط استیک ماهی یا ساندویچ ماهی سرخ‌شده بخورد. ماهی‌های تن پخته شده غذای سالمی هستند که بسیاری از کودکان دوست دارند. البته باید به خاطر داشته باشیم که ماهی تن نیز، مانند هر ماده دیگر باید در حد اعتدال مصرف شود. کودکان اجازه دارند در هفته 2 بار از ماهی تن کم‌چرب (کنسرو ماهی تن) یا یک وعده تن ماهی سفید استفاده کنند.


کودک‌ شما چه غذاهایی را دوست‌دارد+ اینفوگرافی
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین