کد خبر: ۱۷۴۳۷۳
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۰۵:۰۰
پژوهشگران و محققان چینی در جدیدترین تحقیقات خود دریافتند که کافئین و تی نین در چای موجب افزایش مهارت های خلاقانه و شناختی فرد می شود.
ناطقان: در پی نتایج پژوهش های جدید، می توان گفت نوشیدن چای گرم باعث برطرف شدن اضطراب و ایجاد احساس اشتیاق در فرد می شود. در واقع این مطالعات جدید ادعا کرده اند که مصرف چای موجب تمرکز و وضوح ذهنی می شود که در نتیجه آن خلاقیت ذهنی افزایش پیدا می کند.

یافته های جدید دانشگاه پرکینگ (Perking) پکن چین نشان می دهد که وجود عناصری همانند کافئین و تی نین (theanine) در چای که عامل موثری بر بهبود توجه و هشیاری هستند، می تواند چنین اثری را ایجاد کند.

یافته های جدید دانشگاه پرکینگ (Perking) پکن چین نشان می دهد که وجود عناصری همانند کافئین و تی نین (theanine) در چای که عامل موثری بر بهبود توجه و هشیاری هستند، می تواند چنین اثری را ایجاد کند.

پژوهشگران و روان شناسان این دانشگاه یافته های خود را بر یک گروه پنجاه نفری دانش آموز با سن متوسط 23 سالگی آزمایش کردند. آنها پیش از شروع فرآیند پایش و نظارت، به نیمی از دانش آموزان یک لیوان آب و به نیم دیگر آنها یک فنجان چای سیاه داده اند. در این آزمایش مهارت های خلاقانه و شناختی هر دو گروه از دانش آموزان، مورد آزمایش قرار گرفت.

یکی از آزمایشاتی که برای نشان دادن مهارت های خلاقانه و شناختی این دانش آموزان انجام گرفت، اینگونه بوده که از شرکت کنندگان خواسته شد تا با بلوک های ساختمانی بازی یک ساختمان جذاب و خلاقانه بسازند و دیگر اینکه برای یک رستوران افسانه ای نامی جالب پیشنهاد دهند. قابل توجه است که کل نتایج این روند آزمایش ها و بر اساس سطح خلاقیت، توسط دانش آموزان دیگری که بخشی از این پژوهش ها و آزمایش ها نبودند، مورد قضاوت قرار گرفت.

در آزمایش بلوک های ساختمانی بازی، مصرف کنندگان چای به طور متوسط 6.54 امتیاز و مصرف کنندگان آب به طور متوسط 6.03 امتیاز را به دست آوردند. در آزمایش دیگر مصرف کنندگان چای به طور متوسط 4.11 امتیاز و مصرف کنندگان آب به طور متوسط 3.78 امتیاز را کسب کردند. یافته ها و نتایج آزمایش ها نشان می دهد که در هر دو مورد، در مصرف کنندگان چای افزایش میزان خلاقیت دیده می شود و محققان بر این اساس به توانایی مصرف چای در افزایش مهارت های خلاقانه و شناختی اطمینان حاصل می کنند.

در گزارش این تحقیقات اعلام شده است که این پژوهش ها به درک عملکرد مصرف چای بر خلاقیت کمک می کند و راه جدیدی برای بررسی رابطه بین مصرف مواد غذایی و نوشیدنی ها و بهبود شناخت انسان پیش روی پژوهشگران و دانشمندان قرار می دهد.

در این پژوهش ها بیشتر به نقش کافئین و تی نین در افزایش توجه و عملکرد شناختی مغز اشاره دارد. با این حال، محققان خاطر نشان کردند که شرکت کنندگان مقدار بسیار کمی چای را در این آزمایش ها مصرف کرده اند و بنابراین ممکن است مصرف بلند ملت و یا زیاد چای تاثیر مثبت نداشته باشد. بهتر است برای به دست آوردن نقش بهتر تی نین بر خلاقیت و مهارت های شناختی، آزمایش هایی در مصرف دراز مدت چای به جای روند پردازش لحظه به لحظه انجام شود.

نتایج این تحقیقات در مجله کیفیت و ترجیحات غذا (Food Quality and Preference) به چاپ رسیده است.




منبع: سلامت نیوز
برچسب ها: چای ، خلاق شدن ، کافئین
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین