کد خبر: ۱۷۴۸۴۰
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۹
نماینده قم:
یک عضو هیئت رییسه مجلس ضمن اظهار تاسف از مراجعین به مقام معظم رهبری برای قانون منع بکارگیری بازنشستگان گفت: این افراد در اجرای سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری در دستگاه‌ها پیش قدم نیستند اما برای گرفتن مجوز دوستان هم حزبی خود سر و دست می‌شکنند.
ناطقان: احمد امیرآبادی فرهانی عضو هیئت رییسه مجلس در نطق میان دستور جلسه علنی امروز(سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی گفت: امروز وضعیت معیشت مردم اصلا مناسب نبوده و بسیاری از سرمایه‌های خانواده‌ها با کاهش ارزش پول ملی کاهش پیدا کرده و مشکلات زیادی برای آنها به وجود آمده است. مجلس می‌تواند نقش آفرینی کرده و مشکلات را به حداقل برساند.

امیرآبادی با بیان اینکه بودجه ۹۸ به زودی از سوی دولت به مجلس ارائه می‌شود گفت: مجلس باید در رفع مشکلات معیشتی مردم اقدامی جدی نموده و در بودجه سال ۹۸ توجه به خانواده های کم درآمد از جمله خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی فرهنگیان، کارگران و بازنشستگان در نظر  گرفته و برای اجرای طرح تحول سلامت که با اجرای نادرست آن هزاران میلیارد تومان بدهی به بارآورده و باعث بی‌اعتبار شدن دفترچه‌های بیمه گردیده است، فکر اساسی نماید. در غیر این صورت  در سال ۹۸ باید شاهد فقیرتر شدن فقرا و سرمایه‌دارتر شدن سرمایه‌داران باشیم.

وی با اظهار تاسف در مورد کسانی که برای قانون منع به کارگیری بازنشستگان به مقام معظم رهبری رجوع کردند گفت: به قول مقام معظم رهبری اینها در این مورد به یاد حکم ولی فقیه افتادند. این افراد در اجرای سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری در دستگاه‌ها پیش قدم نیستند اما برای گرفتن مجوز دوستان و رفقای هم حزبی خود در دستگاه‌ها سر و دست می‌شکنند.

نماینده مردم قم با بیان اینکه نباید اعتماد مقام  معظم رهبری به مسئولین از دست برود اظهار کرد: واقعا با رفتن دو معاون وزیر چه اتفاق خاصی  می‌افتاد؟ چرا باید درخواست مجوز برای مدیر کل صدا سیمای استان‌ها بشود درحالیکه در آن استان‌ها، استاندار و شهردار مرکز آن استان بخاطر آن قانون خداحافظی کردند؟

وی تصریح کرد: بیایید در همه جا به منویات مقام معظم رهبری عمل کنیم. اگر منویات ایشان عملی می‌شد قطعا بسیاری از مشکلات کنونی کشور را نداشتیم. ببینید در نیروهای مسلح ـ که منویات ایشان عملی می‌شود ـ چه پیشرفت‌هایی داریم؟ اما چرا در خودروسازی و اقتصاد اینقدر مشکل داریم؟ چون به منویات رهبری توجه نگردیده و جناح بازی و سیاست بازی این توجه را ممکن نمی‌کند.

امیرآبادی خصوصی سازی را بلای اصلی جان کارگران دانست و عنوان کرد: در واگذاری‌ها اهلیت را در نظر نمی‌گیرند. واگذاری‌ها به نفع مردم نیست. من از وزیر اقتصاد می‌خواهم که به صورت جدی به این مسئله ورود کرده و تغییرات لازم در این بخش را بوجود آورد.

این عضو هیئت رییسه مجلس ضمن تشکر از برخوردهای قوه قضاییه  در مبارزه با مفسدین، مبارزه با دانه درشت‌ها و مسببان اصلی تصمیمات غلط در کشور را ضرور دانست و گفت: امروز کشور ما جولانگاه نوکیسه‌ها، تازه به دوران رسیده‌ها، رانتخواران، آقازاده‌ها، دامادها و عمه‌زاده‌ها و خاله‌زاده‌ها شده است. باید در واگذاری پست‌ها به شایسته سالاری و سوابق افراد توجه نموده و به ارتباط با فلان مقام، وزیر  و وکیل توجه نکرد.

امیرآبادی ادامه داد:  سوال مردم از ما این است که چرا باید با ارزان شدن دلار اجناس ارزان نشود و تازه گرانتر هم بگردد؟ آیا مقصر وزرایی نیستند که پتروشیمی و پالایشگاه‌ها در دست آنهاست؟ وزیر رفاه، صنعت، دفاع و نفت وزرایی هستند که بخش عمده‌ای از خصولتی‌ها  زیر دستشان است.

وی در پایان با اشاره به مشکلات فرودگاه قم از وزیر راه و شهرسازی خواست که هرچه سریعتر به این  مشکل وسایر مشکلات راه و جاده‌ای قم اقدام کند.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین