کد خبر: ۱۷۵۱۱۳
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۵
مجموعه خاطره‌انگیز «آینه عبرت» از شبکه تلویزیونی آی فیلم پخش می‌شود.
ناطقان: پیمان جبلی، معاون برون مرزی سازمان صدا و سیما، در نشستی صمیمانه با گروه رسانه‌ای افغانستان، معاونت برون مرزی سازمان را بخشی قدیمی، با سابقه و با تجربه در میان رسانه‌های کشور معرفی کرد و افزود: ما با افتخار حدود یک سالی است که شبکه آی فیلم۲ را برای مخاطبان فارسی زبان منطقه مثل افغانستان و تاجیکستان افتتاح کردیم که خوشبختانه با استقبال مخاطبان این مناطق نیز روبرو شده است.

معاون برون مرزی سازمان صدا و سیما افزود: وقتی ما با دوستان افغانستانی خود صحبت می کنیم احساس واقعی یک خانواده بودن را داریم و نگاه دو کشور هیچ وقت بین ما حاکم نبوده بلکه با نگاه یک تمدن و فرهنگ و یک خانواده بوده است و ما خودمان و دوستانمان در این کشور را جزو یک تمدن و آداب و رسوم می‌دانیم چون دارای تاریخ، تمدن و فرهنگ مشترک هستیم.

وی ادامه داد: اعتقاد ما این است که در جوامع و حوزه‌های جغرافیایی که پرتنش و پرخبر هستند، معمولا جامعه حرفه ای روزنامه نگاری حرفه ای و آبدیده ای پرورش و تربیت  می‌یابند. به همین دلیل  می‌بینیم که در کنار همه تحولات و اتفاقاتی که در افغانستان اتفاق افتاده، در حال حاضر یک جامعه حرفه ای، با تجربه و توانمند رسانه ای  مشغول فعالیت هستند که با کمال افتخار اعلام آمادگی می کنیم که از این تجربیات رسانه ای آنها استفاده کرده و  تبادل تجربیات داشته باشیم.

جبلی در خصوص حضور رسانه های برون مرزی در افغانستان اظهارداشت:سال هاست ما در این کشور حضور رسانه‌ای داریم و خانواده برون مرزی تاکنون دو شهید در افغانستان تقدیم کرده؛ شهیدان تقدسی و حسین زاده که تصویربردار و همکار دفتر پرس تی وی ما در افغانستان بوده اند.افغانستان نیز شهدای رسانه ای زیادی در این راه و رسالت مقدس داده است و به نظر می رسد خون ایرانی و افغانستانی در کار خبر در این کشور با هم آمیخته شده است.

پیمان جبلی «رادیو دری» را یکی از رادیوهای پرسابقه و موفق در افغانستان دانست و افزود: همان طور که از افغانستان این رادیو و برنامه های آن مورد استقبال واقع شده، ما در داخل کشور نیز تقاضا و درخواست های فراوانی داشتیم که برنامه های این رادیو در داخل کشور خودمان نیز چه در تهران و چه سایر استان ها شنیده شود تا عزیزان افغانستانی حاضر در ایران نیز از این برنامه ها استفاده کنند. لذا به نظر می رسد ما در این حوزه تجربه موفقی داشته ایم که البته با نقطه نظرات شما عزیزان رسانه ای کامل تر و بهتر خواهد شد.

محمد فهیم دشتی، رئیس اتحادیه ملی خبرنگاران افغانستان و سرپرست این گروه رسانه ای نیز ضمن اظهار خوشحالی از بازدید از شبکه های برون مرزی و مشاهده توانمندی های معاونت برون مرزی صداوسیما، پیشنهاد تشکیل گروه هایی متشکل از منتخب رسانه های آن کشور از افغانستان،همچنین از ایران، پاکستان، ترکیه، هندوستان و روسیه جهت دید و بازدید، انتقال تجربیات و تشکیل مکانیزمی منسجم جهت اتخاذ راهبردهای رسانه ای داد که به پیشنهاد وی کابل آمادگی اولین میزبانی این گروه های رسانه ای را دارد.

جبلی نیز با استقبال از این پیشنهاد، آمادگی تهران و معاونت برون مرزی را برای دومین میزبانی اعلام کرد و گفت: درصورتی  این سلسله نشست ها و هم اندیشی ها می تواند مفید باشد که درنهایت تبدیل به برنامه های قابل مشاهده بر روی آنتن شود و امیدواریم که این نشست نقطه شروع خوبی برای همکاری های مستمر ما با رسانه های خبری مختلف در افغانستان شود.

محمد فهیم دشتی، رئیس اتحادیه ملی خبرنگاران، محمد ضیا بومیا، رئیس اتحادیه خبرنگاران جنوب آسیا در افغانستان، عبدالمجیب خلوتگر، رئیس نهاد حمایت کننده رسانه های آزاد در افغانستان، حجت الله مجددی، معاون انجمن خبرنگاران آزاد، عبدالصمد حامد پویا، رئیس نهاد عمومی بازار رسانه های افغانستان، عزیز الرحمن نسل، رئیس کابل پرس کلوب، میر علی اصغر اکبرزاده، رئیس اتحادیه ملی خبرنگاران، ناهید بشر دوست، خبرنگار خبرگزاری پژواک، گیتی بینظر بکتاش، تهیه کننده رادیو و تلویزیون آریانا و محمد عبدالله، رئیس اتحادیه رادیو و تلویزیون های افغانستان، گروه رسانه ای بازدید کننده از شبکه های برون مرزی مجموعه سعادت آباد سازمان صدا و سیما را تشکیل می دادند که طی آن از روند تهیه و ارسال اخبار و برنامه سازی در شبکه های پرس تی وی و هیسپان تی وی آگاهی پیدا کردند.

**«راز» و بررسی تلاش اسرائیل و غرب برای نفوذ فرهنگی در ایران

برنامه این هفته «راز» (Secret) به بحث و گفت و گو پیرامون تلاش های اسراییل و غرب برای نفوذ فرهنگی در ایران به ویژه در میان جوانان اختصاص خواهد داشت.

این برنامه به تهیه کنندگی حسن توکلی طی گفت و گو با گرود کلمن روزنامه نگار و تحلیلگر سیاسی به بررسی برنامه های آموزشی که غرب و اسراییل از طریق آنها سعی می کنند بر نسل جوان در ایران تاثیر گذاشته و فضای فرهنگی کشور را تحت سلطه در آورند، خواهد پرداخت.

«راز» با اجرای نادر طالب زاده، پنجشنبه ۲۹ آذر ساعت ۱۷:۰۰ به مدت ۲۵ دقیقه از شبکه پرس تی وی پخش می شود. زمان بازپخش این برنامه جمعه ساعت ۰۵:۰۰ و ۱۴:۰۰ ، شنبه ۰۸:۰۰ و دوشنبه ۱۶:۰۰ خواهد بود.

**افزایش نارضایتی‌ها در اسرائیل از نگاه پرس تی وی

برنامه این هفته «داخل اسراییل» (Israel Inside) به بررسی تبعیض و نابرابری میان گروه های مختلف در رژیم اسراییل و افزایش روزافزون آن می‌پردازد.

این برنامه با اشاره به آمارهای منتشر شده در زمینه افزایش تبعیض و نابرابری در درون اسراییل به بحث و بررسی اختلاف در دستمزدهای پرداختی میان اشکنازی ها با دیگر گروه های رژیم اسراییل خواهد پرداخت.

اعمال تبعیض های قومی و جنسیتی در اسراییل و نارضایتی بسیاری از مردم نسبت به این مساله از دیگر محورهای مورد بحث در این برنامه است.

«داخل اسراییل» با اجرای حییم برشیث، چهارشنبه ۲۸ آذر ماه ساعت ۱۹:۰۰ به مدت ۲۵ دقیقه از این شبکه پخش خواهد شد. زمان تکرار این برنامه پنجشنبه ساعت ۱۴:۰۰، جمعه ساعت ۱۸:۰۰و دوشنبه ساعت ۱۷:۲۰ خواهد بود.

**نگاهی به پدیده پولشویی و گستره جهانی آن در پرس تی‌وی

پدیده پولشویی و گستره جهانی آن به ویژه در بانک های آمریکا و انگلیس در برنامه این هفته «شکاف اقتصادی» (Economic Divide) مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

این برنامه با نگاهی به کشورها و موسساتی که آلوده به پولشویی و فسادهای مالی شده اند، گسترش این مساله را در سطح دنیا مورد نقد و گفت و گو قرار می دهد.

در این برنامه ضمن تعریف پولشویی و فرآیند آن، دلایلی که برخی شرکت ها، سازمان ها یا افراد به پولشویی روی می آورند مورد بررسی قرار گرفته و در مورد پیامدهای قانونی پولشویی و تاثیرات آن و فسادهای مالی بر زندگی مردم عادی گفت و گو صورت خواهد گرفت.

این برنامه همچنین با نگاهی به کشور آمریکا به عنوان یکی از کشورهای با درصد بالای پولشویی، به تحقیقات مالی از ترامپ و برخی از کارمندانش در این  خصوص اشاره کرده و برخی موارد پولشویی و فساد مالی در بریتانیا را مورد بررسی قرار می دهد.

«شکاف اقتصادی» با اجرا و تهیه کنندگی کاوه تقوایی ساعت ۰۰:۰۳ بامداد جمعه ۳۰ آذر از شبکه پرس تی وی پخش می شود. تکرار این برنامه نیز شنبه ساعت ۲۳:۰۰ ، یکشنبه ساعت ۰۷:۰۰ و ۱۸:۰۰ و دوشنبه ساعت ۱۰:۰۰ روی آنتن خواهد رفت.

**پشت پرده خشونت بازی‌های ویدئویی در هیسپان تی‌وی 

مستندی با عنوان «جنگجویان بازی های ویدئویی» که به کنداکتور پخش هیسپان تی وی رسیده است، قصد دارد به بهانه نگاهی روانشناسانه، گریزی به پشت پرده جنگ و خشونت در این بازی ها بزند.

در این مستند ابتدا از دید روانشناسانه بیان می کند که بازی های خشن یکی از عواملی است که می تواند موجب بروز خشونت در افراد شود و حساسیت زدایی، عکس العمل طبیعی منفی و احساسی افراد در زمانی است که با تصاویر خشن روبرو می شوند.

کارشناس این مستند توضیح می‌دهد که یکی از پیامدهای مهم حساسیت زدایی، عدم حس همدلی است. افراد هر چقدر بیشتر در معرض این بازی ها قرار گیرند کمتر نسبت به دشمنان خود رحم نشان می دهند و تصویری که از جنگ در بازی های ویدئویی نشان داده می شود بسیار غیر واقعی است. خشونت در این بازی ها «خشونت شاد» است که هیچکدام از پیامدهای جنگ واقعی در آن وجود ندارد.

جکسون کاتز، کارگردان این مستند در ادامه به سراغ حوادت ۱۱ سپتامبر می رود و نشان می دهد که پس از این حوادث، در این بازی ها، اعراب به عنوان دشمنان نشان داده می شوند و صحنه بسیاری از بازی های ویدئویی، خاور میانه است و مطابق نظر سیاستمداران آمریکایی، ایالات متحده همواره در حال جنگ است و همه افراد به عنوان مبارزان بالقوه و دشمن محسوب می شوند که می توانند در هر جایی حضور داشته باشند.

مستند «جنگجویان بازی های ویدئویی» (Joystick Warriors ) محصول سال ۲۰۱۳ در دو قسمت ۲۵ دقیقه ای از فردا پنجشنبه ۲۹ آذر ساعت ۸:۳۰ از هیسپان تی وی پخش و در ساعات ۱۵:۳۰ و ۲۱:۳۰ همان روز بازپخش خواهد شد.

**«آینه عبرت» برای آی‌فیلمی‌ها

مجموعه تلویزیونی «آینه عبرت» با پایان نمایش سریال «آرایشگاه زیبا» از جمعه ۳۰ آذر روی آنتن آی‌فیلم فارسی قرار می‌گیرد.

سریال «آینه عبرت» در دو فصل به‌ کارگردانی علی نقی‌لو و محسن شاه‌محمدی از ۳۰ آذر، هر شب ساعت ۱۹:۰۰ به‌نمایش گذاشته می‌شود.

این مجموعه تلویزیونی به نویسندگی محسن شاه‌محمدی بر اساس پرونده‌های موجود در اداره کل مبارزه با مواد مخدر، به مشکل مواد مخدر می‌پردازد.

تولید و پخش این سریال طی چهار سال متوالی بین سال ۱۳۶۷ تا ۱۳۷۰ و در ۵۰ قسمت انجام شد.

محمود دینی، جواد گلپایگانی، روح‌انگیز مهتدی، گیتی معینی، عنایت‌الله بخشی، سروش خلیلی، ملیحه نصیری، بهزاد رحیم‌خانی، غلامرضا اصانلو، مهری ودادیان و رسول توکلی در این مجموعه نقش‌آفرینی کرده‌اند.

«آینه عبرت» در ساعت ۱۸:۰۰ پخش و در ساعت‌های ۰۲:۰۰ و ۱۰:۰۰ بازپخش خواهد شد.

**نمایش «خواستگار محترم» در آی‌فیلم

آی‌فیلم فارسی، فیلم سینمایی «خواستگار محترم» ساخته داوود موثقی را پنجشنبه ۲۹ آذر روی آنتن می‌برد.

این هفته «خواستگار محترم» بدون برنامه «کافه‌فیلم» نمایش داده می‌شود.

این فیلم سینمایی محصول سال ۱۳۸۵ است و نگین صدق گویا، فرهاد آئیش، گوهر خیراندیش، یوسف تیموری، مرضیه خوشی تراش، سیدابراهیم بحرالعلومی، مجید مشیری و محمدرضا شریفی نیا بازیگران آن هستند.

در خلاصه داستان این فیلم به قلم داوود موثقی آمده: احمد مرادی که حدود ۴۰ سال پیش به دلیل عدم موفقیت در خواستگاری از دختری به نام «اختر» به فرانسه مهاجرت کرده، اینک بنا به توصیه پزشکان معالج خود به ایران بازمی‌گردد و هم‌زمان به جست‌و‌جوی دوستان و آشنایان می‌پردازد و در این میان «اختر» را می‌یابد، اما...

فیلم سینمایی «خواستگار محترم» پنجشنبه شب ساعت ۲۱:۰۰ روانه آنتن می‌شود و بازپخش آن در ساعت‌های ۰۵:۰۰ و ۱۳:۰۰ روز جمعه خواهد بود.

**شب یلدا در آی‌فیلم با حضور جواد انصافی و نمایش «زاپاس»

شبکه آی‌فیلم در شب یلدا، پس از نمایش فیلم سینمایی «زاپاس» مستند «خارج از کادر» را با حضور جواد انصافی روی آنتن می‌برد.

مستند «خارج از کادر» در آخرین روز پاییز با جواد انصافی همراه شده و او را خارج از کادر همیشگی با آی‌فیلمی‌ها روبه‌رو می‌کند.

جواد انصافی، مهمان این هفته آی‌فیلم، از سال ۱۳۶۴ با کارگردانی، نویسندگی و بازیگری در مجموعه «حسام‌الدوله» در تلویزیون حضور دارد و هم‌اکنون در «محله گل و بلبل» ایفای نقش می‌کند. «اشک‌ها و لبخندها»، «میوه ممنوعه»، «با زبان بی‌زبانی» و... از دیگر مجموعه‌هایی‌ست که انصافی در آن نقش‌آفرینی کرده است.

او در سال‌های فعالیتش حضوری قوی در تئاتر داشته و نمایش‌های بسیاری را روی صحنه برده است.

«خارج از کادر» با حضور جواد انصافی، جمعه ۳۰ آذر ساعت ۲۲:۳۰ روی آنتن می‌رود و در ساعت‌ ۰۶:۳۰ روز شنبه بازپخش خواهد شد.

بر اساس این گزارش، همچنین فیلم سینمایی «زاپاس» ساخته برزو نیک‌نژاد ساعت ۲۱:۰۰ جمعه روی آنتن آی‌فیلم فارسی می‌رود.

خلاصه داستان این فیلم طنز از این قرار است: یک تیم فوتبال متعلق به اهالی شهر رامیان که در دسته سوم کشور فعالیت می‌کرده‌است به دسته دوم صعود می‌کند، سعید با بازی جواد عزتی در نقش اصلی در این راه در آخرین لحظات بازی آخر دچار مصدومیت می‌شود و سلامتی اش به خطر می‌افتد و…

بازیگرانی همچون امیر جعفری، ریما رامین‌فر، احمد مهران فر، شبنم مقدمی، الناز حبیبی، ماهان نصیری و جواد عزتی در این فیلم ایفای نقش کرده‌اند.

فیلم سینمایی «زاپاس» جمعه ۳۰ آذر ساعت ۲۱:۰۰ پخش و در ساعت‌های ۰۵:۰۰ و ۱۳:۰۰ روز بعد بازپخش خواهد شد.

**بررسی تاریخ «کتاب استر» در آی‌فیلم

خسرو معتضد در برنامه «تاریخ و سینما» شنبه ۱ دی به بررسی ایرادات تاریخی فیلم سینمایی «کتاب استر» در آی‌فیلم فارسی می‌پردازد.

«تاریخ و سینما» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی ایزد مهرآفرین، فیلم‌های ضد ایرانی جهان را از منظر تاریخی نقد و موشکافی می‌کند.

فیلم سینمایی «کتاب استر» که سوژه این هفته «تاریخ و سینما» است، محصول سال ۲۰۱۳ آمریکاست و دیوید ای‌ار وایت آن را کارگردانی کرده است.

«تاریخ و سینما» به نویسندگی و پژوهش محمد صادق عابدینی، شنبه‌ها ساعت ۲۲:۳۰ روی آنتن می‌رود و بازپخش آن در ساعت ۰۶:۳۰ روز یکشنبه خواهد بود.

منبع: فارس
برچسب ها: آینه عبرت ، آی فیلم
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین