کد خبر: ۱۷۶۳۷۶
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۰۳:۳۰
متخصص پوست و مو با اشاره به دلايل باقى ماندن جای جوش روى صورت به تشریح روش های جدید درمان اسکار پرداخت.
ناطقان: کوروش صمدی متخصص پوست و مو درباره راه‌های درمان جای جوش یا اسکار آکنه بیان کرد: باقی ماندن جای جوش به چند عامل متفاوت  بستگی دارد كه یكی از آن‌ها زمینه‌های ژنتیکی پوست برای ترمیم و بازسازی است, این عامل در برخی افراد بسیار ضعیف است و در برخی دیگر بالعکس این حالت را مشاهده می کنیم؛ از طرفی دیگر دست كاری زیاد جوش‌ها چركی بر باقی ماندن جای آنها تاثیر دارد.

وی ادامه داد: اما در مجموع  از مهم‌ترین عوامل در ایجاد فرورفتگی در جوشگاه‌های آکنه، وجود چسبندگی‌ها و فیبروز زیر آنهاست که باعث کشیده شدن پوست به سمت داخل و در نتیجه فرورفتگی می‌شود.

صمدی درباره راه‌های مقابله با عارضه اسکار  تشریح کرد: برای درمان جای جوش یا اسکار آکنه، دستگاه‌ها و لیزر‌های موثر بر آکنه وجود دارد و می‌توانیم از لیزر‌های pdl- دیود-ipl۴oonm-لیزر ۵۳۲-و دستگاه رادیو فرکونسی RF جهت درمان اکنه‌ها استفاده کنیم، این دستگاه‌ها با حرکات دورانی روی صورت یا حرارت لیزر باعث افزایش جریان خون و انتقال گرما از لایه‌های سطحی به لایه عمقی پوست می‌شود؛ افزایش دمای آن ممکن است به ۴۰ تا ۵۰ درجه برسد بدون آنکه سوزشی روی پوست احساس شود؛‌استفاده از این روش‌های جدید باعث می‌شود با کمترین هزینه از بروز‌ترین روش‌های لیزری دنیا استفاده کنیم.
این متخصص پوست و مو گفت: در مرحله بعد در صورتی که جای جوش (اسکار اکنه) باقی بماند از لیزر‌های فراکشنال CO۲,فراکشنال اربیوم یاگ، میکرونیدلینگ (درموپن)، RF، فراکشنال سوزنی و استفاده از ترکیب همزمان لیزر و RF جهت پاکسازی جای جوش‌ها استفاده می‌کنیم؛ این روش‌ها پرتوهای لیزر با قدرت بالا را تا اعماق زیادی از پوست ارسال و از این طریق به بهبود جای جوش کمک می‌کنند.

وی بیان کرد: همچنین در مواقع لازم از ساب سیژن لیزری جهت رفع چسبندگی‌های پوست استفاده می‌کنند؛ ساب سیژن روش بسیار موثری برای بهبود این فرورفتگی‌های پوستی  و به داخل کشیده شدن‌های جوشگاه‌های آکنه است؛ در این روش  سوزن مخصوص وارد بافت فیبروتیک می‌شود و به صورت افقی این بافت‌ها را می برند.


صمدی یادآوری کرد: در روش قدیمی پزشک با واردکردن سوزن‌های که شبیه نیزه بود به بافتهای زیر پوست و حرکت دادن متناوب آن، اقدام به بریدن بافت‌های فیبروتیک و جدا کردن چسبندگی‌ها می‌کرد که بعضاً باعث  ایجاد خونریزی و مشکلات دیگر می‌شد؛ اما در روش‌های پیشرفته بسیاری از این مشکلات حل شده و به راحتی می‌توانید از شر جای جوش‌هایتان خلاص شوید.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین