کد خبر: ۱۷۶۸۰۷
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۱
مدیر بافت و بنای تاریخی شهر تهران در خصوص دلایل تخریب بنای فرد شیشه که یک کاروانسرای قجری بوده است، گفت: این بنا ناایمن بوده و شهرداری برای رفع خطر مجوز تخریب داده است.
ناطقان: ابوالفتح شادمهری مدیر بافت و بنای تاریخی شهر تهران، درخصوص تخریب بنای فرد شیشه که یک بنای قجری واقع در منطقه 12 شهرداری تهران است گفت: این بنا یک کاروانسرا است و ثبت میراثی نشده است اما جزء بناهای ارزشمند است. 

وی با بیان اینکه میراث فرهنگی به دنبال این است که این بنا ثبت شود، گفت: درحال حاضر بنای فرد شیشه تخریب شده است. 

وی درخصوص دلایل تخریب این بنای تاریخی گفت: این سازه مشکل ایمنی داشته و شهرداری برای رفع خطر به آن مجوز داده است تا مشکلی ایجاد نشود. 

به گفته شادمهری قرار است به زودی بخشنامه‌ای ارسال شود تا اگر بناهای تاریخی مشکل سازه‌ای دارند و تصمیم به رفع خطر دارند اخطارهای ایمنی زیر نظر میراث و شهرداری داده شود و به جای تخریب ایمن‌سازی صورت گیرد. 

به گزارش فارس، از سال 95 شهرداری تهران اخطارهای متعددی به مالک این بنای تاریخی داده است عمده کسبه داخل بنگاه فرد شیشه شغل‌شان فروش لاستیک‌های مستعمل که خطر اشتعال و حریق را دارد. با رای قضایی صنوف بسته و خطر حریق حل شد اما ساختمان از ایستایی لازم برخوردار نیست و بارها به مالک تذکر داده شده است.

منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین