کد خبر: ۱۷۹۰۲۸
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۵
بارش برف، باران، تندباد و برودت هوا در تعدادی از استان‌های کشور موجب تعطیلی مدارس در برخی شهرستان‌ها شد.
ناطقان: بارش باران، برف و وزش باد شدید نیمه غربی کشورمان را در بر گرفته است.

پیش از این از سوی سازمان هواشناسی بارش برف و باران، وزش باد شدید و در برخی نقاط کولاک برف در جنوب آذربایجان غربی، جنوب آذربایجان شرقی، جنوب اردبیل، کردستان، زنجان، کرمانشاه، لرستان، همدان، مرکزی، شمال شرق خوزستان، غرب فارس، جنوب اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، ارتفاعات و دامنه‌های البرز در قزوین، البرز، تهران و شمال غرب سمنان و بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید در ایلام، خوزستان و شمال بوشهر پیش بینی شده بود.

در جاده‌های کوهستانی مناطق ذکرشده طی این مدت لغزندگی جاده‌ها و کاهش دید پیش‌بینی و توصیه شده است که تردد در این مناطق با تجهیزات زمستانی باشد.

همچنین امروز دوشنبه بارش شدید باران و بالا آمدن آب رودخانه‌ها در جنوب کهگیلویه و بویر احمد، شمال بوشهر، غرب فارس و شرق خوزستان پیش‌بینی شده بود. به هم‌وطنان عزیز در این مناطق توصیه می‌شود از تردد و توقف در کنار رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند.

لازم به ذکر است از اواسط دوشنبه وزش باد شدید جنوبی در استان‌های اردبیل، زنجان و قزوین رخ خواهد داد و احتمال وقوع بهمن در جاده‌های ارتباطی اردبیل، زنجان، قزوین، البرز به‌سوی استان‌های ساحلی خزر وجود دارد.
وضعیت هوای کشور(ظهر روز دوشنبه)

همچنین به دنبال بارش برف و سرمای هوا در برخی استان‌های کشور مدارس برخی شهرها و شهرستان‌های کشور تعطیل اعلام‌شده است. همچنین در برخی استان‌ها فعالیت مدارس با تأخیر آغاز شد. جزئیات تاخیر یا تعطیلی مدارس در تعدادی از استان‌های کشور در زیر می آید.

ایلام: مدارس آبدانان و ملکشاهی در شیفت بعدازظهر تعطیل اعلام شد

به دنبال بارش شدید باران تمامی مدارس ابتدایی و پیش دبستانی شیفت بعدازظهر شهر و روستای شهرستان آبدانان تعطیل خواهند بود. گفتنی است امروز صبح مدارس شهرستان بدره نیز به دلیل شرایط بد جوی تعطیل اعلام شده بود.

مدیریت بحران شهرستان ملکشاهی اعلام کرد با توجه به وضیت جوی و مه غلیظ در سطح شهرستان، مدارس مقطع ابتدایی نوبت بعدازظهر روز دوشنبه مورخ ۹۷/۱۰/۲۴ تعطیل است.

بارش باران و وزش باد شدید از امروز بیشتر مناطق استان را فرا گرفته است.

اردبیل: تندباد شدید مدارس شهرستان خلخال را تعطیل کرد

ورود سامانه ناپایدار جوی و وزش بادهای شدید، باعث ایجاد مشکلاتی در زندگی روزمره مردم شده و به تعطیلی برخی از مراکز آموزشی استان نیز دامن زده است.

در این خصوص با اعلام اداره‌کل آموزش و پرورش استان اردبیل، مقطع پیش دبستانی سری پیش از ظهر خلخال در پی وزش تندباد شدید تعطیل اعلام شد.

همچنین در سری بعد از ظهر نیز تمامی مقاطع تحصیلی پیش دبستانی و ابتدایی این شهرستان تعطیل اعلام گردید.

گفتنی است تندباد شدید بیشتر مناطق کوهستانی، جنوب و مرکز اردبیل را تحت تاثیر قرار داده است.

آذربایجان غربی: تعطیلی مدارس تکاب براثر بارش برف

مدارس مقطع ابتدایی و تمامی مقاطع تحصیلی مدارس روستایی شهرستان تکاب براثر بارش برف امروز دوشنبه در نوبت عصر تعطیل است. بارش برف از صبح امروز در شهرستان تکاب آغاز شده و کماکان تدام دارد.

تمامی مقاطع تحصیلی بخش سیلوانای ارومیه نیز براثر بارش برف در نوبت صبح امروز تعطیل شد.

آذربایجان شرقی: تعطیلی مدارس سه شهر در نوبت عصر

اداره کل آموزش و پرورش استان اعلام کرد: همه مدارس دوره های تحصیلی روستایی و شهری در منطقه سراب و تیکمه داش شهرستان بستان آباد در شیفت بعد از ظهر امروز دوشنبه ۲۴ دی ۹۷ تعطیل خواهد بود.

خوزستان: مدارس چند شهر تعطیل شد

بر اساس اعلام فرمانداری ها، به علت تداوم بارش باران و آبگرفتگی مدارس شهرستان اندیکا در دو نوبت صبح و عصر امروز و مدارس شهرستان ایذه در نوبت صبح امروز تعطیل اعلام شده است.

چهارمحال و بختیاری: مدارس روز دوشنبه تعطیل شدند

هاشم حاجتی مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به بارش برف و باران در چهارمحال و بختیاری، اظهار داشت: مدارس استان چهارمحال و بختیاری در نوبت های صبح و بعد از ظهر به علت بارش برف و باران و لغزندگی معابر تعطیل شدند.

وی ادامه داد: تمام مقاطع تحصیلی به علت بارش برف و باران و لغزندگی معابر تعطیل هستند.

البرز: مدارس بخش آسارا و طالقان تعطیل است

مهدی مهرور مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به بارش برف، یخبندان، برودت هوا، لغزندگی جاده‌ها و به‌منظور حفظ سلامت و ایمنی دانش‌آموزان مدارس نوبت صبح و عصر شهرستان طالقان و بخش آسارا امروز بیست و چهارم دی‌ماه تعطیل است.

زنجان: مدارس سه منطقه آموزشی تعطیل شد

نعمت محمدی سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: طبق اعلام کمیته تعطیلی مدارس استان زنجان مدارس هر سه مقطع تحصیلی خدابنده، ابهر و خرم‌دره شیفت عصر امروز دوشنبه ۲۴ دی‌ماه تعطیل اعلام شد.

وی ادامه داد: با توجه به بارش باران و برف از روز گذشته، مدارس دوره‌های ابتدایی و متوسطه اول ابهر در شیفت صبح تعطیل بود.

قزوین: مدارس در نوبت عصر هم تعطیل شد

حسین بی نیاز مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش استان قزوین در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص وضعیت تعطیلی مدارس استان در نوبت عصر اظهارداشت: با توجه به سؤالات بسیاری از هم استانی ها در خصوص وضعیت تعطیلی یا باز بودن مدارس، به اطلاع می رساند؛ با توجه به برودت هوا و یخ زدگی معابر، مدارس ابتدایی و پیش دبستانی ناحیه یک و دو قزوین در نوبت بعدازظهر امروز دوشنبه تعطیل است.

بی نیاز تصریح کرد: در شهرستان های البرز و تاکستان فقط نوآموزان پیش دبستانی در نوبت بعدازظهر امروز دوشنبه ۲۴ دی ماه، تعطیل اعلام می شود.

کردستان: تعطیلی برخی مدارس

علیرضا منتشلو مسئول روابط عمومی آموزش و پرورش کُردستان افزود: با تصمیم فرمانداران شهرستان‌های مریوان و دیواندره، تمامی مدارس روستایی دیواندره و مقاطع دبستان و پیش دبستان شهرستان مریوان در نوبت بعدازظهر تعطیل است.


مدارسی که «نوبت صبح» دوشنبه تعطیل شدند

استان

جزئیات تعطیلی

آذربایجان شرقی

به دنبال بارش سنگین برف، برودت شدید هوا و یخبندان دوشنبه ۲۴ دی ماه کلیه مدارس روستایی و شهری شهرستان هشترود در شیفت صبح با یک ساعت تاخیر شروع به فعالیت کرد.

در منطقه تیکمه داش بستان آباد نیز کلیه مدارس دوره های تحصیلی روستایی و شهری در شیفت صبح تعطیل و در خود بستان آباد نیز مدارس با ۲ ساعت تاخیر شروع به کار کردند.

البرز

مهدی مهرور مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به بارش برف، یخبندان، برودت هوا، لغزندگی جاده‌ها و به‌منظور حفظ سلامت و ایمنی دانش‌آموزان مدارس نوبت صبح و عصر شهرستان طالقان و بخش آسارا امروز بیست و چهارم دی‌ماه تعطیل است.

ایلام

طبق اعلام ستاد مدیریت بحران شهرستان بدره تمام مدارس ابتدایی شهرستان بدره تعطیل اعلام شد.

بر این اساس تمامی مدارس ابتدایی و مراکز پیش دبستانی نوبت صبح شهرستان به علت شرایط جوی نامناسب تعطیل شدند.

چهارمحال و بختیاری

هاشم حاجتی مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به بارش برف و باران در چهارمحال و بختیاری، اظهار داشت: مدارس استان چهارمحال و بختیاری در نوبت های صبح و بعد از ظهر به علت بارش برف و باران و لغزندگی معابر تعطیل شدند.

وی ادامه داد: تمام مقاطع تحصیلی به علت بارش برف و باران و لغزندگی معابر تعطیل هستند.

خوزستان

بر اساس اعلام فرمانداری ها، به علت تداوم بارش باران و آبگرفتگی مدارس شهرستان اندیکا در دو نوبت صبح و عصر امروز و مدارس شهرستان ایذه در نوبت صبح امروز تعطیل اعلام شد.

قزوین

حسین بی نیاز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: با توجه به بارش شدید برف و برودت هوا، مدارس ابتدایی و سایر مقاطع تحصیلی نواحی یک و دو آموزش و پرورش در شهر قزوین در نوبت صبح امروز دوشنبه ۲۴ دی ماه تعطیل شد.

بی نیاز گفت: همچنین مدارس ابتدایی و متوسطه شهرستان البرز و تاکستان در نوبت صبح  امروز تعطیل شد.

مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش استان قزوین یادآورشد: باتوجه به بارش برف و برودت هوا در بسیاری از مناطق استان همچنین تمام مدارس شیفت صبح در مقاطع ابتدایی و راهنمایی و متوسطه در شهرهای الوند، شریفیه، بیدستان، محمدیه، کوهین و مدارس شهرستان تاکستان و منطقه ضیاء آباد امروز دوشنبه ۲۴ دی ماه تعطیل شد.


منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین