کد خبر: ۱۷۹۹۰۶
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۳
شهردار تهران از خرید تجهیزات انفرادی و جمعی برای آتشنشانان خبر داد.
ناطقان: پیروز حناچی صبح امروز یکشنبه‌ ‌در مراسم رونمایی از دستورالعمل ارتقاء ایمنی در کلیه ساختمان‌ها اظهارکرد: پلاسکو موضوع بسیار مهمی است و اگر از این حادثه تلخ درس عبرت نگیریم، حق مطلب را در مورد جان باختگان و مردمی که تحت تاثیر این حادثه قرار گرفتند به جا نیاوردیم.

وی با اشاره به اینکه بعد از زلزله رودبار و منجیل مقررات ملی ساختمان تدوین و ابلاغ شد، اما قبل از آن ساختمان‌هایی وجود دارند که اطلاعات روشنی در زمینه کنترل نقشه‌های آنها نداشته‌ایم، در این باره گفت‌: باید در قدم اول نقشه‌هایی همچون ساخت را در دستور کار قرار دهند.

شهردار تهران با بیان اینکه تا زمان وقوع حادثه پلاسکو حادثه‌ای به گستردگی آن نداشتیم و سطح آمادگی ما برای ساختمان‌های متعارف شش الی هفت طبقه بود، گفت‌: بعد از این حادثه تلاش کردیم تا تجهیزات آتش نشانی را افزایش دهیم و بر این اساس ۲۱ نرده بان و بالابر آتش نشانی از طریق پیگیری‌های معاونت خدمات شهری خریداری شد که بر این اساس یک نرده بان ۶۴ متری و یک نرده بان ۵۶ متری واصل و مابقی تا آخر سال تحویل داده می‌شود.

حناچی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به این که تجهیزات آتش نشانی تا قبل از پلاسکو قابل ملاحظه نبود و خوشبختانه ۱۹۰ میلیارد تومان آن هم قبل از گرانی ارز، تجهیزات خریداری شد، خاطر نشان کرد: شش دستگاه نرده بان ۳۲ متری در حال ترخیص از گمرک است که تا پانزده روز آینده ترخیص خواهد شد و چهار نرده بان ۳۰ متری و دو بالا بر ۵۵ متری نیز در حال ترخیص است و در کل ۱۲ نرده بان و بالا بر در یک ماه آینده از گمرک ترخیص خواهد شد.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: با مساعدت شورای اسلامی شهر تهران تجهیزات انفرادی آتش نشانان نیز خریداری خواهد شد و این برکات حادثه تلخ پلاسکو است که با تلاش سعی کردیم که تهدید را به فرصت تبدیل کنیم.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین