کد خبر: ۱۸۱۴۳۵
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۱
با وجود اخبار منتشر شده مبنی بر افزایش ذخایر نفت آمریکا، ادامه بحران سیاسی در ونزوئلا، روز سه شنبه موجب افزایش طلای سیاه در بازارهای جهانی شد.
ناطقان: به گزارش خبرگزاری فرانسه از نیویورک، بحران سیاسی در ونزوئلا و اقدام روز گذشته دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر تحریم شرکت ملی نفت این کشور، مانع از کاهش بهای نفت در بازارهای جهانی شد.

بر این اساس، بهای هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال (نفت مرجع اروپا) برای تحویل در ماه مارس در بازار لندن 58 سنت افزایش یافت و به ارزش 61 دلار و 67 سنت معامله شد.

در بازار معاملات نیویورک (نایمکس) نیز هر بشکه نفت خام سبک شیرین آمریکا برای تحویل در ماه مارس با افزایش 61 سنتی به 53 دلار و 47 سنت رسید.

افزایش بهای نفت در بازارهای جهانی در حالیست که گزارش ها حاکی از افزایش ذخایر نفتی آمریکا است.

با وجود آنکه ظرفیت تولید نفت ونزوئلا به سبب تحریم های آمریکا به شدت کاهش یافته است، اما این کشور همچنان یکی از بازیگران مهم در بازارهای نفتی جهان محسوب می شود.

تحریم واردات نفت ونزوئلا از سوی آمریکا همواره یکی از ابزارهای مهم واشنگتن برای مقابله با دولت کاراکاس بوده است.

در همین ارتباط، دولت دونالد ترامپ روز گذشته (دوشنبه) در بحبوحه بحران سیاسی در ونزوئلا اعلام کرد، شرکت نفت دولتی این کشور (PDVSA) را تحریم می کند.

استیو منوچین وزیر خزانه داری آمریکا با اعلام این خبر گفت: راه رفع تحریم ها علیه شرکت نفت ونزوئلا انتقال سریع حکومت به رئیس جمهوری موقت (گوایدو) یا به دولتی است که بصورت دمکراتیک انتخاب شده باشد.

چهارشنبه گذشته «خوان گوایدو» رهبر مخالفان دولت در ونزوئلا در مقابله با دور دوم ریاست جمهوری مادورو، خود را به عنوان رئیس جمهوری دولت موقت این کشور معرفی و سوگند یاد کرد.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا بلافاصله از رئیس جمهوری خودخوانده ونزوئلا حمایت کرد و او را به رسمیت شناخت اما ارتش ونزوئلا وفاداری خود را به مادورو همچنان حفظ کرده است.
منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین