کد خبر: ۱۸۲۱۷۷
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۴
پزشکیان:
نایب رئیس مجلس با بیان اینکه امروز 40 سال از انقلاب گذشته و باید ما در این 40 سال کار می کردیم، بیان کرد: اکنون مردم از ما حرف نمی خواهند بلکه باید پاسخگوی سوال آن ها باشیم که در این 40 سال چه کارهایی انجام داده ایم.
ناطقان: مسعود پزشکیان امروز (یکشنبه، 14 بهمن ماه) در نشست انجمن اسلامی معلمان استان همدان که به عنوان 40 سالگی، آموزش و پرورش و سرمایه اجتماعی برگزار شد، اظهار داشت: کنار شما معلمان بودن افتخار است زیرا معلمان ساختار اندیشه را شکل می دهند و آینده کشور را می سازند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز 40 سال از انقلاب گذشته و باید ما در این 40 سال کار می کردیم، بیان کرد: اکنون مردم از ما حرف نمی خواهند بلکه باید پاسخگوی سوال آن ها باشیم که در این 40 سال چه کارهایی انجام داده ایم.

وی افزود: بعد از انقلاب مردم به برکت حضور امام خمینی (ره) قدرت بزرگی را از کشور بیرون کردند و این در حالی بود که سرمایه اجتماعی آن زمان گوش به فرمان امام بودند و تنها کافی بود امام تصمیم خود را بیان کند سپس مردم به فرمان امام راه می افتادند زیرا صداقت می دیده اند. مردم می خواستند کشور درست شود و دعوا در ابتدای انقلاب بین گروه های مختلف این بود که کدام گروه کشور را بهتر اداره خواهد کرد.

پزشکیان ادامه داد: آمریکایی ها وقتی دیدند این قدرت شکل گرفته با حیله های مختلف به دنبال این بودند که مانع از شکل گیری نظام اسلامی در ایران شوند. ابتدا رو به ترور شخصیت ها آوردند سپس دعواهای قومیتی ایجاد کردند و پس از آن صدام را وادار به حمله نظامی علیه ایران کردند. دشمنان با این روش ها بهترین کسانی که می خواستند خدمتگزار مردم باشند و با صداقت و به دور از ریا عمل می کردند را از ما گرفتند و امثال شهیدان بهشتی و مطهری را ترور کردند.

عضو فراکسیون امید مجلس گفت: مطابق فرمایش حضرت علی (ع) دشمنان به دنبال این هستند که مانع از شکل گیری حق و عدالت در جامعه شوند و برهمین اساس افراد بطن دار را از انقلاب گرفتند، آن هایی که در زندگی خود اثبات کرده بودند صداقت دارند و در راه انقلاب جان خود را تقدیم کردند اکنون ما مانده ایم تا عدالت و حق را حاکم کنیم و در مقابل دشمن ذلیل نباشیم اما آدم هایی که ماندند با شهدا فاصله دارند و به خاطر همین است که گیرهایی داریم.

پزشکیان با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرمودند ما در رابطه با تحقق عدالت در جامعه مشکل داریم، اظهار داشت: پزشکان به من می گویند تو را دوست داریم اما چرا مدام می گویی که پزشکان پول زیادی می گیرند؟ در پاسخ می گویم پزشکان قلب در بیمارستان های دولتی حداقل به صورت ماهانه 50 تا 60 میلیون درآمد دارند اما چرا معلمان با حقوقشان نمی توانند زندگی خود را اداره کنند، در کجای دنیا تا این حد بین پزشکان و معلمان فاصله طبقاتی وجود دارد به عنوان یک پزشک من ضد پزشکان نیستم اما دعوای ما در ابتدای انقلاب برای عدالت و آزادی بود و اکنون نیز باید به دنبال تحقق عدالت باشیم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مکانیزم پرداخت حقوق در شرایط کنونی منصفانه نیست، بیان کرد: بدترین نوع سرانه بیمه در زمان وزارت من بود که از همه 2500 تومان می گرفتم و پرداختی اغنیاء و فقرا به یک صورت بود، هرچه تلاش کردیم در قانون برنامه این شیوه را اصلاح کنند اما موافقت نکردند.

وی افزود: اگر می خواهید انقلاب اسلامی و سرمایه اجتماعی کشور باقی بماند و بتوانیم در برابر آمریکا و قلدران جهان پایداری کنیم باید بتوانیم ابتدا در جامعه خود عدالت را محقق سازیم.

پزشکیان با بیان اینکه نباید در برابر قلدرهای جهان سر خم کنیم، ادامه داد: زمانی می توانیم در برابر آن ها سر خم نکنیم که ابتدا توانسته باشیم عدالت را رعایت کنیم.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نامه حضرت علی (ع) به مالک اشتر منشور حکومت اسلامی است، گفت: در این نامه بارها تاکید به رعایت انصاف شده است زیرا روی ظلم ایستادن پایه هر حکومتی را تضعیف می کند.

وی افزود: در دولت بعضا می دیدم که برخی وزرا اختصاص منابع مالی در حوزه آموزش و سلامت را هزینه می دانستند و به همین سبب وزرایی که پول نفت و نیرو و برق و آب در اختیارشان بود با تخصیص اعتبار به حوزه آموزش و سلامت مخالفت می کردند.

پزشکیان اظهار داشت: ساختن آدم ها موجب تقویت سرمایه اجتماعی می شود، اکنون اگر به انرژی هسته ای و صنایع دفاعی افتخار می کنیم به آهن پاره ها افتخار نمی کنیم بلکه به افرادی افتخار می کنیم که این علم را دارند و توانمند هستند، آن تجهیزات را نیز آدم ها می سازند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: در زمان وزارت من مرده ها را در بیمارستان نگه می داشتند و تا خانواده ها با بیمارستان تسویه حساب نمی کردند مرده آن ها را تحویل نمی دادند، برای رفع آن اشکالات تقاضای تامین اعتبار می کردم اما پول نمی دادند سپس با پررویی مدیریت ما را زیر سوال می بردند و می گفتند این ها عرضه مدیریت ندارند به همین جهت در آن زمان نامه ای نوشتم تا برخی بیمارستان ها را به بخش خصوصی واگذار کنم اما پس از مدتی گفتند می خواهی با این کار دولت را خراب کنی، من گفتم اگر امکان مدیریت آن در بخش خصوصی هم وجود ندارد پس چگونه مدیریت کنونی را بی عرضه خطاب می کنید، باید توجه داشت که ساختن بیمارستان بالای کوه هیچ توجیهی ندارد و همین اقدامات مشکلات بعدی را به وجود می آورد.

وی با اشاره به مشکلاتی که در خصوص بیمه وجود دارد، افزود: دولت، مجلس و قوه قضائیه باید همه بر سر یک سفره بنشینند، سه قوه کشور برای خود بیمه تکمیلی در نظر گرفته اند اما وقتی که به مردم می رسند می گویند پول نداریم این در حالی است که مردم پای عدالت و انصاف ایستاده اند و این پایداری خود را ثابت کرده اند. صحبت من این است که اگر پول و دارو نیست برای همه نباشد نه اینکه خودمان استفاده کنیم و به مردم بگوییم مشکلات را تحمل کنند.  

پزشکیان با بیان اینکه حاکمیت باید به کسانی برسد که خودشان از پس مشکلاتشان برنمی آیند، اظهار داشت: در تهران گوشت بیشتری را پخش می کنند تا سر و صدا نشود و به سایر مناطق گوشت کمتری می دهند که البته این مشکل را پیگیری خواهیم کرد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه من با توجه به تخصص و شرایط کاری که دارم هر کاری کنم چرخ زندگی ام بالاتر از حد معمول می چرخد، بیان کرد: در این شرایط حکومت نباید به من فکر کند بلکه باید به آن هایی کمک کند که مشکل دارند، مردم اگر ببینند به فکر آن ها هستیم باز هم پای انقلاب می ایستند ما باید به دنبال مردم باشیم.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دهه فجر باید زمانی باشد که به خود یادآوری کنیم کجا بوده ایم، چه کسی بوده ایم و می خواهیم به کجا برویم، بیان کرد: باید از راهی که برخی سفره ویژه برای خود باز می کنند و به دیگران می گویند تحمل کنید برگردیم اگر قرار به تحمل مشکلات است مسئولین نیز در کنار مردم باید کمبودها را تحمل کنند.

وی با بیان اینکه دشمنان همه راه های اقتصادی را بر کشور بسته اند و عملا به دنبال ایجاد محاصره اقتصادی هستند، افزود: در شعب ابی طالب همه با هم کمبودها و گرسنگی را تحمل می کردند، پیامبر اسلام و بلال حبشی مانند هم مشکلات را تحمل می کردند اکنون نیز باید همه با هم مشکلات را تحمل کنیم نه اینکه من زندگی ام بدون مشکل بچرخد و به دیگران بگویم تحمل کنید، باید قبول کنیم ما که بالا نشسته ایم در به وجود آمدن این شرایط مقصر هستیم.  

پزشکیان خطاب به معلمان گفت: شما معلمان ذهن مدیران را نیز شکل می دهید، چرا آدم هایی که تربیت کرده اید و اکنون مدیر شده اند اینگونه عمل می کنند، بپذیریم که می توان ذهنیت های بهتری را ایجاد کرد.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس با بیان اینکه معلم ابتدایی من ذهن مرا ساخت، بیان کرد: نماز و روزه را از او یاد گرفتم در حالی که او اهل سنت بود این معلم به گونه ای برای من ذهنیت سازی کرد که پس از آن نیز مانع از انحراف من شد، نام بسیاری از معلمان خود را فراموش کرده ام، اما هنوز تصویری که از نماز خواندن و وضو گرفتن او در ذهن دارم را فراموش نکرده ام بنابراین معتقدم هرکسی در هر جایی می تواند موثر باشد.

وی افزود: در زمان احمدی نژاد در جلسه ای که با سه جراح قلب داشتم و با آن ها همکاری می کردم گفتم، اگر درست خدمت و آموزش ارائه بدهیم هیچ کس نمی تواند مشکلی برای ما ایجاد کند اکنون باید دست از پول گرفتن زیاد برداریم، تفاوتی هم ندارد چه کسی رئیس دانشگاه باشد، اگر رفتارمان خوب باشد دانشجویان نیز از ما یاد می گیرند.

پزشکیان ادامه داد: آنچه را از دیگران می خواهیم باید ابتدا در خودمان ایجاد کنیم، مشکلات به این شیوه با سرعت بیشتری حل می شوند، آنگاه کسی نیست به خاطر عمل جراحی خود خانه اش را نمی فروشد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: یک بار به صدا و سیما گفتم عده ای پول مفت می گیرند و در پاسخ به سوال آن ها که چه کسی پول مفت می گیرد، گفتم به من پول مفت می دهند بعد در رسانه ملی چنین منعکس شد که پزشکیان گفته پزشکان مفت خور هستند.

وی افزود: بعد از دوران وزارتم در عرض 3 سال در قبال عمل های جراحی که انجام می دادم دولت به اندازه 30 سال به حساب من پول واریز کرد. من یاد گرفته ام که بابت طبابت از مردم پول نگیرم و پول خود را از دولت دریافت می کنم اما این میزان از پرداخت پول به من نیز عادلانه نیست.

پزشکیان اظهار داشت: انتظار من این است که شما معلمان ذهن دانش آموزان را به خوبی بسازند. تمایل داشتم معلم باشم که به همین دلیل بعد از طبابت یک سال تدریس کردم که زندگی برای من در آن دوران بسیار شیرین بود اما به این دلیل جراح قلب شدم تا بگویم علیرغم توانایی جراحی قلب از بیماران پول نمی گیرم.

نایب رئیس مجلس با بیان اینکه برای 5 دقیقه صحبت کردن در مجلس سه هفته فکر می کنم اما برای عمل کردن به دلیل آنکه این مهارت را یاد گرفته ام اصلا فکر نمی کنم این تکنیک را همه می توانند یاد بگیرند اما هنگام صحبت کردن در مجلس باید انصاف را رعایت کرده، معامله گرانه حرف نزنم ضمنا نباید آتو به دست دیگران بدهم.

وی افزود: معلمان عامل اصلی شکل دهی به سیاستگذاران هستند و آینده مملکت را معلمان می سازند و نباید فراموش کرد که این قدرت معلمان است که سرمایه اجتماعی کشور را شکل می دهد پس باید سرمایه ای تربیت کنند تا برای آینده طرحی نو در اندازند.

منبع: خانه ملت
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین