کد خبر: ۱۸۲۵۲۶
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۳:۴۶
یک متخصص خون گفت: سرطان یک بیماری واحد محسوب نمی‌شود و تمام ارگان‌های بدن را درگیر کرده و با بیولوژیک بدن در ارتباط است.
ناطقان: فاطمه اصفهانی فوق تخصص خون و سرطان بالغین و دبیر علمی کنگره سرطان غرب آسیا اظهار کرد: این کنگره سومین سالی است که در ایران برگزار می‌شود و امیدوارم سال‌های متوالی بتوانیم افراد بیشتری را جذب کنیم.

وی ادامه داد: سرطان یک بیماری واحد محسوب نمی‌شود و تمام ارگان‌های بدن را درگیر می‌کند و با بیولوژیک بدن در ارتباط است؛ ژنتیک، شرایط محیطی، آلاینده ها، وضعیت آناتومیک، مسائل ویروسی میکروبی و تغذیه در بروز سرطان موثر است.

اصفهانی بیان کرد: در این کنگره سعی کرده‌ایم شایع‌ترین سرطان‌ها مانند سرطان سینه در بانوان را بیان کنیم؛ سعی کردیم بنیان گذار روشی جدید در این کنگره باشیم، باید سبک زندگی را تغییر داد تا سرطان کاهش یابد.
برخی سرطان‌ها تا سال‌ها خاموش هستند

این فوق تخصص خون گفت: سایر سرطان‌ها مانند گوارش (معده و روده بزرگ)، سرطان زنان (دهانه رحم) که پس از سال‌ها خاموشی مجدد شایع شده است، سرطان جهاز ادراری (مثانه) و سرطان ریه در این کنگره مطرح خواهند شد.

وی افزود: ژنتیک، ورزش و تغذیه در پیشگیری از سرطان بسیار موثر است؛ گروه‌های متخصص و کارشناسان در جلسات برگزاری این کنگره شرکت می‌کنند و صحبت‌ها را به روز ارائه می‌دهند تا بتوانیم مخاطبین را درگیر کنیم.

در ادامه مراسم محمود عابد مقدم آنکولوژیست اظهار کرد: کنفرانس سرطان غرب آسیا اولین بار در سال ٢٠١۶ برگزار شده است و در این کنفرانس‌ها بحث درمان و پیشگیری مطرح می‌شود.

وی افزود: کنفرانس‌ها به طور مرتب با فعالیت انجمن سرطان ایران و سازمان بهداشت جهانی برگزار می‌شود و دومین کنفرانس در سال ٢٠١٧ برگزار شد و اساتید برجسته در آن شرکت کردند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین