کد خبر: ۱۸۳۶۰۵
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۲
رئیس جمهور فیلیپین اخیرا در یک سخنرانی از لزوم بحث و بررسی برای تغییر نام این کشور سخن گفته است، با این حال سخنگوی دولت گفته او فقط نظرش را اعلام کرده است.
ناطقان: شبکه «بلومبرگ» ویدئویی از سخنرانی «رودریگو دوترته» رئیس‌جمهور فیلیپین منتشر کرد که در آن دوترته از احتمال تغییر نام کشور فیلیپین سخن گفته است.

دوترته در این سخنرانی توضیح می‌دهد: «اسم فیلیپین به‌خاطر کشف این سرزمین توسط «ماژلان» با پول شاه فیلیپ است». وی در ادامه گفت: «اشکالی ندارد. روزی این اسم را تغییر می‌دهیم. ماهارلیکا... جمهوری ماهارلیکا... زیرا ماهارلیکا کلمه‌ای مالایی است و معنی آن بیشتر مفهوم آرامش و صلح را دارد».

«سالوادور پانئلو» سخنگوی دولت فیلیپین در این باره گفت رئیس‌جمهور فقط نظرش را اعلام کرده تا بعدا در کنگره یا جای دیگری مورد بحث قرار بگیرد.

تغییر نام فیلیپین به ماهارلیکا در دوره «فردیناند مارکوس» رئیس‌جمهور سابق این کشور نیز مطرح شده بود.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین