کد خبر: ۱۸۴۹۶۰
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۶:۴۴
عضو انجمن پوست و مو ایران گفت: مو‌های کاشته شده به روش های جدید خاصیت ریزش و کم پشتی ندارند.
ناطقان: مجتبی قمری متخصص پوست و مو و عضو انجمن متخصصان پوست ومو، اظهار کرد: ریزش مو در آقایان باعث اختلال در زیبایی ظاهر آن‌ها می‌شود و امروزه کاشت مو به عنوان یک روش جایگزین محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: معمولا پس از سن بلوغ و گاهی پیش از آن افراد دچار ریزش مو می‌شوند که این مسئله بر اثر شدت فاکتور‌ها می‌تواند تغییر پیدا کند.

قمری افزود: بیشترین ناحیه ریزش مو در ناحیه بالای سر است و ریزش مو در آقایان از خط رویش پیشانی شروع و تا پشت سر گسترش پیدا می‌کند.
ریزش مو الگوی ثابتی  در افراد یک خانواده ندارد

این متخصص پوست و مو بیان کرد: اصولا پدیده ریزش مو یک الگوی ثابتی ندارد و بر اساس ریزش مو و مدلی که در سر آقایان ایجاد می‌کند متفاوت است و ممکن است ریزش مو در افراد یک خانواده به شکل‌های مختلفی بروز پیدا کند.

قمری افزود: از نظر علمی کاشت مو یک روش مناسب برای جایگزینی مو‌های ریخته شده در آقایان است و بهترین مورد جهت کاشت مو افرادی هستند که دچار طاسی در ناحیه سر شده اند.

وی با اشاره به اینکه کم پشتی مو طاسی سر منطقه‌ای محسوب می‌شود، ادامه داد: آقایانی که مو‌های مجعد دارند گزینه‌ای بهتر برای کاشت مو هستند تا کسانی که مو‌هایشان لخت است،‌همچنین مو‌های تیره برای کاشت مو نیز مناسب‌تر از مو‌های با رنگ روشن است.

قمری ادامه داد: با تکنولوژی‌های جدید می‌توان از نواحی ریش یا سینه جهت کاشت مو استفاده کرد، اما نباید فراموش کرد که میزان رشد مو‌های بر روی سینه بسیار کمتر از مو‌های بر روی سطح سر است.

این متخصص پوست و مو ادامه داد: به جای استفاده از روش‌های مختلف کاشت مو می‌توان از پروتز‌های قابل جایگزین که شبیه کلاه گیس است، استفاده کرد.

وی افزود: برای کاشت مو می‌توان یک لایه از پوست را از طریق جراحی جدا کرد و در ناحیه مورد نظر کاشت و یا می‌توان مو را به صورت فولیکول در محل طاسی بکاریم.

قمری گفت: مو‌هایی که استعداد ریزش دارند در آینده می‌توانند بریزند، اما یک موی کاشته شده دچار ریزش نمی‌شود.

این متخصص پوست و مو یادآوری کرد: امروزه برای کاشت مو از روش پی آر پی استفاده می‌کنند و استفاده از سلول‌های بنیادی کمک به تقویت گرافت می‌شود و مزوتراپی کمک به رشد مو می‌کند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین