کد خبر: ۱۸۵۶۲۳
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۹
رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در واکنش به استعفای ظریف، تاکید کرده که نگران این استعفا است و امیدوار است که این امر بر توافق هسته‌ای اثری نگذارد.
ناطقان: یورونیوز به نقل از یک منبع آگاه اعلام کرد که رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره استعفای وزیر امور خارجه ایران نگران بوده و امیدوار است که این امر تأثیری بر توافق هسته‌ای نگذارد.

این منبع گفت: موگرینی درباره استعفای آقای ظریف نگران است. او شرایط را به دقت دنبال می‌کند و امیدوار است تأثیری نگذارد.

این منبع آگاه در ادامه افزود: صرف‌نظر از این، سیاست اتحادیه اروپا تغییری نخواهد کرد.

یورونیوز همچنین در سایت فارسی خود نوشت: کمیسیون اروپا در کنفرانس روزانه واکنشی رسمی به این استعفا نشان نداد اما مایا کوسیانچیچ، سخنگوی دستگاه سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پاسخ به سوال نیما قدکپور، خبرنگار یورونیوز در بروکسل که از او پرسید آیا اتحادیه اروپا درباره استعفای وزیری که نقش تعیین کننده‌ای در امضای توافق هسته‌ای داشته است، واکنشی نشان خواهد داد یا نه، گفت: «اتحادیه اروپا تا زمانی که استعفای محمد جواد ظریف تأیید نشده باشد هیچ واکنشی نشان نخواهد داد».

خانم کوسیانچیچ، سخنگوی اول فدریکا موگرینی به خبرنگار یورونیوز گفت: «اتحادیه اروپا قرار نیست درباره این موضوع که بیشتر داخلی است اظهارنظری کند اما به هر ترتیب به دلیل همکاری‌های متعددی که با وزیر خارجه ایران داشتیم همچنان نگران این استعفا هستیم».

مایا کوسینیاچیچ دو بار در سخنان خود تاکید کرد که محمد جواد ظریف برود یا بماند سیاست‌های اتحادیه اروپا در ارتباط با برجام تغییر نخواهد کرد.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین