کد خبر: ۱۸۷۷۸۸
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۰
پلیس رژیم صهیونیستی مانع پخش اذان در مسجدالاقصی پس از بستن درهای این مسجد شده است. همچنین پلیس رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه به مصلای قبه الصخره و نمازگزاران حمله کرد.
ناطقان: به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه،  شاهدان عینی اعلام کردند که صدها تن از نمازگزاران فلسطینی پس از بسته شدن درهای مسجدالاقصی توسط نیروهای رژیم صهیونیسستی نماز مغرب را در مقابل درهای این مسجد اقامه کردند.

مقامات رژیم صهیونیستی گفتند، مسجد الاقصی را امروز از نماز صبح به روی نمازگزاران باز می‌کنند.

شاهدان عینی همچنین اعلام کردند که در مقابل "باب‌الاسباط" نمازگزارن زیادی تجمع کرده بودند.


نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه به سمت "قبه‌الصخره" در داخل مسجدالاقصی یورش بردند، به ضرب و شتم نمازگزاران پرداختند و این مسجد را از نمازگران و کارکنانش تخلیه کردند.

اداره اوقاف اسلامی شهر قدس کلیپ ویدیویی را منتشر کرد که در آن شمار زیادی از نیروهای پلیس اسرائیل در اطراف "قبه‌الصخره" مشاهده می‌شود. این کلیپ همچنین تصویری از بازداشت دست‌کم سه فلسطینی از داخل این مسجد را نشان می‌دهد.

 از سوی دیگر، منابع فلسطینی از  به شهادت رسیدن دومین شهروند فلسطینی به ضرب گلوله ارتش رژیم صهیونیستی در کرانه باختری خبر دادند.


عصر سه‌شنبه یک جوان ۲۷ ساله فلسطینی در شهر "الخلیل" واقع در  جنوب کرانه باختری به ضرب گلوله نیروهای رژیم صهیونیستی و جراحت زیاد به شهادت رسید.

از سوی دیگر، عبدالله دوم، پادشاه اردن نسبت به پیامدهای تشدید تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه شهر قدس و بسته شدن درهای مسجدالاقصی هشدار داد.

پادشاه اردن در جریان سفرش به واشنگتن و دیدار با هیئتی از اعضای کنگره آمریکا گفت: هیچ جایگزینی برای راهکار تشکیل دو کشوری برای خاتمه بخشیدن به درگیری میان فلسطینیان و اسرائیلی‌ها وجود ندارد.


عبدالله دوم تاکید کرد: بدون دستیابی به صلح عادلانه و فراگیر و تشکیل کشور فلسطین به پایتختی قدس شرقی امنیت و ثبات در منطقه برقرار نمی‌شود.

وی بر اهمیت حفاظت و حمایت از وضعیت مسجدالاقصی تاکید کرد و نسبت به ادامه تشدید تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه شهر قدس و بسته شدن درهای مسجدالاقصی و پیامدهایش بر فرصت‌های تحقق صلح هشدار داد.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین