کد خبر: ۱۹۰۰۱۰
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۶
رئیس قوه قضائیه لحظاتی پیش به منظور بازدید و بررسی روند امدادرسانی به مردم آسیب‌دیده از بلایای طبیعی وارد استان گلستان شد، تا در جریان آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده این خطه شمالی قرار بگیرد.
ناطقان: رئیس قوه قضائیه صبح امروز به منظور بازدید و بررسی روند امدادرسانی به مردم آسیب‌دیده از بلایای طبیعی از طریق فرودگاه بین‌المللی گرگان وارد استان گلستان شد، خادمان ملت همواره نشان دادند که در روزهای سخت کنار مردم هستند.

برنامه‌های سفر یک روزه حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضائیه در استان گلستان؛ بازدید از مناطق سیل‌زده و دیدار و گفت‌وگو با مردم این مناطق، شرکت در جلسه شورای قضایی، دیدار با آیت‌الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در گلستان و شرکت در جلسه شورای اداری استان است.

سیلاب و آبگرفتگی پس از 19 روز همچنان مهمان ناخوانده‌ای است که در منازل مردم مناطق سیل‌زده آق‌قلا و گمیشان سکنی گرفته و آنها روزهای سختی را تجربه می‌کنند.  

وقوع سیل ویرانگر در استان گلستان روی دیگری هم از خودش به مردم نشان داد؛ همدلی و همراهی و همیاری حس زیبایی در این روزهای سخت است، آزمون سیل همه را بسیج کرد تا برگ دیگری از نوع‌دوستی در سرزمین اقوام ورق زده شود.

اقدامات جهادی برای کمک به سیل‌زدگان؛ سیلی از محبت در سراسر کشور به راه انداخت تا آنجا که رهبر معظم انقلاب در ۱۳ فروردین این امدادرسانی را مورد تحسین قرار دادند و فرمودند:«خدمات انجام گرفته و هماهنگی میان دستگاه‌ها و حضور مسئولان رده بالا و فرماندهان نظامی در دل حادثه و در مناطق آسیب‌دیده، از نکات قابل توجه این حادثه بود.»

گرچه تا خروج سیلاب از منازل مردم و بازسازی مناطق آسیب‌دیده راه دشواری در پیش است ولی همه دست به دست هم دادند تا گلستان دوباره گلستان شود.

گلستان در آخرین روزهای سال 1397 با یکی از کم‌نظیرترین بارش‌های تاریخ خود مواجه بود به‌طوری‌که برابر داده‌های هواشناسی در نقاط مختلف این استان بین 74 میلیمتر تا 353 میلیمتر باران در مدت زمان کوتاهی بارید و همین عامل باعث طغیان رودخانه‌ها و سرریز سدهای منطقه شده که این شرایط همچنان ادامه دارد.
شهرهای آق‌قلا، گُمیشان و روستاهای تابعه بیشتر از سایر نقاط استان گلستان بر اثر وقوع سیل آسیب دیده‌اند.

برآوردهای اولیه نشان می‌دهد که سیل اخیر، حدود 4 هزار و 800 میلیارد تومان خسارت به بخش‌های مختلف تولیدی، صنعتی، زیرساختی و ... استان وارد کرده که ظرف چند روز آینده میزان دقیق‌تر آن اعلام می‌شود.

حدود 270 هزار هکتار از اراضی استان تحت تأثیر سیل قرار گرفتند که حدود 100 هزار هکتار به طور کامل محصول خود را از دست دادند و با توجه به ماندگاری سیلاب در زمین‌ها امکان افزایش این میزان وجود دارد.

 12 هزار و 500 واحد مسکونی شهری و روستایی تحت تأثیر سیلاب بوده که 3 هزار و 400 واحد به طور 100 درصد نیاز به تخریب دارند.
با وجود تلاش‌های دستگاه‌های خدمات‌رسان، مشکلات زیرساختی در بخش‌های آب و برق و راه و ... در بسیاری از مناطق موقتا برطرف شده اما نیازمند بازسازی است.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین