کد خبر: ۱۹۰۵۶۲
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۳
قیمت نفت در ادامه کاهش غیرارادی صادرات نفت ایران و ونزوئلا و همچنین درگیری در لیبی ، در آخرین روز معاملات بازارهای جهانی به 71.55 دلار افزایش یافت.
ناطقان: به نقل از رویترز، قیمت نفت در ادامه کاهش غیرارادی صادرات نفت ایران و ونزوئلا و همچنین درگیری در لیبی که، کم شدن عرضه در بازار نفت را تقویت کرد، یک درصد در آخرین روز معاملات بازارهای جهانی افزایش یافت.

در عین حال، آمارهای اقتصادی چین، نگرانی‌ها در مورد کم شدن تقاضا برای نفت را کاهش داد.

همچنین بازارهای نفت از بازارهای قوی بورس پیروی کردند. شاخص دلار به کمترین میزان در برابر یورو در بیش از 2 هفته گذشته کاهش یافت که قیمت نفت را برای خریداران با دیگر ارزها، ارزان تر می سازد.

هر بشکه نفت برنت 72 سنت افزایش یافت و 71.55 دلار فروخته شد. نفت خام آمریکا نیز با 31 سنت افزایش 63.89 دلار در هر بشکه معامله شد.

هر دو شاخص نفتی یک افزایش هفتگی حدود یک درصدی را ثبت کردند که نفت برنت سومین هفته متوالی و نفت خام آمریکا ششمین هفته متوالی افزایشی را ثبت کردند.

بازارهای نفتی در سال جاری میلادی بیش از 30 درصد افزایش ارزش را به علت کاهش عرضه اوپک و تحریم‌های آمریکا علیه صادرات نفت ایران و ونزوئلا  و همچنین تشدید درگیری‌ها در لیبی ثبت کردند.

بازارهای سرمایه آربی‌سی در یادداشتی نوشت: «از نظر ژئوپلتیکی، افزایش قیمت‌ها می‌تواند در این تابستان به صورت غیردائمی  به 80 دلار برسد یا حتی آن را رد کند.»

رئیس شرکت ملی نفت لیبی روز جمعه هشدار داد تجدید درگیری‌ها در این کشور می‌تواند تولید نفت لیبی را متوقف کند.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین