کد خبر: ۱۹۱۱۵۸
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۳
رئیس سازمان امداد و نجات از اسکان اضطراری ۲۹۰ هزار نفر و امدادرسانی به ۶۰۲ هزار نفر از مردم در ۳۵ روز گذشته خبر داد.
ناطقان: مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات با اعلام گزارش عملیات سیل و آبگرفتگی و برف و کولاک از ۲۵ اسفند ۹۷ تا ۳۰ فروردین امسال، گفت: در ۳۱ استان کشور و بیش از ۳ هزار و ۴۰۰ شهر، روستا و محورهای کوهستانی به ۶۰۲ هزار تن از مردم امدادرسانی و بیش از ۲۹۰ هزار تن اسکان اضطراری داده شده است؛ ضمن اینکه ۸ هزار و ۳۴۵ نفر با تلاش نیروهای امدادی و بالگرد به مناطق امن منتقل شدند.

وی افزود: در این روزها ۴ هزار و ۸۰۹ دستگاه خودرو از برف رهاسازی و بیش از ۵ هزار و ۷۰۷ مورد تخلیه آب از منازل انجام شد؛ همچنین بیش از ۲۱ هزار نیروی عملیاتی در قالب ۵ هزار و ۱۶۵ تیم امدادی در حال فعالیت هستند.

سلیمی گفت: با توجه به محاصره برخی از روستاها با آب و تخریب راه‌های ارتباطی، یکی از نکات برجسته عملیات روزهای گذشته، استفاده از توان امدادهوایی جمعیت هلال‌احمر بوده که در این مدت نسبت به انتقال بیش از ۷۸۵ هزار کیلوگرم اقلام غذایی و زیستی در ۹۱۵ ساعت پرواز بالگردهای جمعیت و انتقال ۲ هزار و ۸۰۲ تن از امدادگران و نجاتگران اقدام کرده است.

رئیس سازمان امداد و نجات تصریح کرد: امدادرسانی در ایلام، گلستان، خوزستان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و لرستان ادامه دارد.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین