کد خبر: ۱۹۳۶۷۳
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۲
وزیر آموزش و پرورش گفت: همه ما در آموزش و پرورش در حال تلاش هستیم که محیطی ایجاد کنیم تا دانش‌آموزان در آن تمرین زندگی کنند.
ناطقان: سیدمحمد بطحائی در محفل انس با قرآن که در دبیرستان شبانه روزی سمیه طالقان برگزار شد اظهار کرد: طالقان از دیرباز مهد تمدن و فرهنگ بوده و فرهیختگان زیادی در حوزه اجتماعی، سیاسی و… از این شهرستان به انقلاب خدمت کرده‌اند.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت و ظرفیت نسل جوان ابراز کرد: ارزشمندترین ثروت هر جامعه‌ای نسل جوان و نوجوان است و هیچ سرمایه‌ای مثل این گروه مهم نیست به همین دلیل دشمنان برای ضربه به نظام جوانان و نوجوانان را نشانه می‌روند.

بطحائی اضافه کرد: ثروت جامعه در اختیار معلمان قرار گرفته و وظیفه آموزش و پرورش تربیت شایسته آینده سازان کشور است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: همه ما در آموزش و پرورش در حال تلاش هستیم که محیطی ایجاد کنیم تا دانش‌آموزان در آن تمرین زندگی کنند. دانش آموزان آینده سازان کشور هستند و گره‌های کشور در آینده به دست آنها باز می‌شود.

بطحائی خاطر نشان کرد: ما با تمام توان برای افزایش امکانات و زیرساخت‌های آموزشی کشور تلاش می‌کنیم تا دانش آموزان بتوانند در محیطی سالم و شاداب مدارج تحصیلی را طی کنند.

وی گفت: هر چند امکانات و زیرساخت‌های آموزشی کشور پاسخگوی نیاز موجود نیست ولی در تلاشیم ضعف‌های موجود را مرتفع کنیم و این هدف با تعامل و همکاری محقق خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه با اشاره به برخی مشکلات مدارس شبانه روزی ادامه داد: مدارس شبانه روزی از حیث امکانات تفریحی، رفاهی و سرگرمی با مشکلاتی مواجه هستند که در صدد رفع آنها هستیم.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری برنامه‌های قرآنی در مدارس اظهار کرد: در سالی که پشت سر گذاشتیم سعی کردیم با برگزاری اردوها و برنامه‌های قرآنی دانش‌آموزان را به اهل بیت نزدیک‌تر کنیم.

وزیر آموزش و پرورش ابراز کرد: باید با مهارت آموزی دانش‌آموزان را برای زندگی فردا آماده کنیم.

بطحائی گفت: البرز از نظر فضاهای آموزشی یکی از استان‌های مشکل‌دار کشور است و بعد سیستان و بلوچستان و تهران استان‌هایی هستند که پایین‌ترین سرانه آموزشی را دارند.

این مسئول خاطرنشان کرد: علاوه بر کمک خیرین که طی سال‌های گذشته به سمت مدرسه سازی و افزایش سرانه آموزشی سوق داده شده و اعتبارات عمرانی قابل توجهی اختصاص داده می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای استانداردسازی سرانه آموزشی در البرز ابراز کرد: پروژه‌هایی تعریف شده و به زودی کلنگ زنی خواهد شد ولی نباید فراموش کنیم البرز استانی مهاجرپذیر است و سرعت ساخت مدرسه در آن کمتر از رشد جمعیت دانش آموزی است.

وی ادامه داد: از سال گذشته با اجرای برخی پروژه‌ها سعی در کم کردن این فاصله‌ها داشته‌ایم ولی تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم.

بطحائی ابراز کرد: بدون شک حمایت نمایندگان مجلس و استاندار البرز در کنار اقدامات وزارت آموزش و پرورش نقش به سزایی در افزایش سرانه آموزشی در البرز خواهد داشت.

وی توضیح داد: برای مهر ۹۸ در بحث منابع انسانی با کسری نیرو مواجه هستیم ولی اجازه نمی‌دهیم که کلاسی بدون معلم بماند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: با روش‌های مختلف در تمامی کلاس‌ها معلمان حاضر می‌شوند و سال تحصیلی جدید به موقع شروع می‌شود.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین