کد خبر: ۱۹۵۳۵۹
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۸
شهر «وین» به عنوان پایتخت اتریش در شرق این کشور در مجاورت رود دانوب قرار دارد. وین نه تنها از جذابیت‌های گردشگری بسیار برخوردار و شهری زیباست، بلکه از لحاظ کیفیت زندگی نیز گوی سبقت را از دیگر شهرهای جهان ربوده است در تازه‌ترین رتبه‌بندی نشریه معروف اکونومیست، وین در صدر قرار دارد و به عبارتی بهترین و باکیفیت‌ترین شهر جهان برای زندگی محسوب می‌شود.
ناطقان: یکی از شهرهایی که در دنیای امروز توانسته از لحاظ فرهنگی و تاریخی رتبه خوبی را به دست بیاورد، شهر وین اتریش است. این شهر به دلیل جاذبه‌های گردشگری زیادی که دارد، گردشگران بسیاری را از سرتاسر جهان به خود جذب کرده است. از طرفی دیگر افراد بسیاری شهر وین اتریش را برای زندگی انتخاب می‌کنند؛ زیرا از نظر سطح اقتصادی و فرهنگی در درجه بالایی قرار دارد.

کاخ «شونبرون» باشکوه‌ترین بنای کشور اتریش به شمار می‌رود. این کاخ که پرطرفدارترین جاذبه‌های این کشور محسوب می‌شود، در بین دیدنی‌های برتر قاره‌ی سبز نیز جای می‌گیرد. شونبرون در طول تاریخ همواره از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده است. از طرفی امروزه محوطه‌ی این کاخ نیز به صورت مجموعه‌ای دیدنی میزبان علاقه‌مندان است .
 از قرن ۱۵ میلادی، در مکان فعلی شونبرون همواره قصرهای اشراف‌زادگان اتریشی قرار داشته است. این در حالی است که ساخت و تکمیل قصری که امروزه می‌بینیم، به سال ۱۷۰۰ میلادی باز می‌گردد.

از اواسط قرن ۲۰ میلادی قصر شونبرون به عنوان یکی از جاذبه‌ها و مکان‌های دیدنی وین مطرح شده است.

تندیس‌ها و سازه‌های گوناگونی به جای مانده از زمان‌های مختلف در اطراف شونبرون قرار دارند. از مجسمه‌ها و طاقه‌های اطراف تا دروازه‌ای به ارتفاع ۶۰ متر.

مردم شهر وین علاقه زیادی به کافه نشینی دارند و کافه‌ها در این شهر اهمیت زیادی دارند. دلیل علاقه مردم به کافه‌ها رفت و آمد افراد مختلف به آن و تبادل فرهنگ و دانش در آن‌ها است .

گرابن یکی از مشهورترین خیابان‌ها در مرکز وین است. واژه گرابن در زبان آلمانی به معنی خندق است و پیشینه‌اش به اردوگاه قدیمی رومی که در پایتخت اتریش قرار داشته بازمی‌گردد. در آن دوران شهر وین با دیوارهایی در اطرافش احاطه شده بود که در کنارشان خندقی کنده بودند. بعدها این خندق پر شد و یکی از اولین خیابان‌های مسکونی در وین را به‌وجود آورد.

گرابن (Graben) یکی از معروفترین خیابانها در مرکز وین است. گرابن در زبان آلمانی به معنی «خندق» است؛ چراکه این شهر در گذشته قرارگاه رومیها بوده است. در آن روزها دیواری دورتادور وین کشیده شده بود که در طول آن سنگری دیده میشد.
بعدها این خندق تبدیل به اولین خیابان مسکونی در وین شد و افراد زیادی در آن سکنی گزیدند. ابتدا صنعتگران شهر در خانههای چوبی گرابن ساکن شدند اما به تدریج تبدیل به بازار شد و بعدها هم اقامتگاهی برای نخبگان شهر گردید.

قصر بلودر نه تنها به عنوان یکی از شاهکارهای معماری جهان است بلکه به عنوان یکی از موزه های معروف در جهان نیز شناخته می شود.

قصر «بلودر» که همانند کاخ شون برون یکی از معروف ترین قصرها در اتریش است. این قصر متشکل از دو کاخ بالا و پایین به سبک دورهٔ باروک است. سالهای گذشته قصر بلودر در مالکیت ملکه ماریا ترزا بوده است.

 کلیسای جامع سنت اشتفان در سال ۱۱۴۷ تاسیس شده و از بلندترین کلیساهای جهان به شمار می‌رود. همچنین از این کلیسا به‌عنوان یکی از مهم‌ترین نمادی کشور اتریش یاد می‌شود. شهرت کلیسای سنت اشتفان به‌دلیل سقف موزاییک‌کاری شده و برج جنوبی ۱۵۲ متری آن است که با صعود از آن، می‌توان چشم‌انداز زیبایی را از شهر دید. همچنین روی دیوار بیرون کلیسا علامت 05 را مشاهده می‌شود که نشانه‌ی آزادی اتریش از دست نازی‌ها است.

قصر «بلودر» که همانند کاخ شون برون یکی از معروف ترین قصرها در اتریش است. این قصر متشکل از دو کاخ بالا و پایین به سبک دورهٔ باروک است. سالهای گذشته قصر بلودر در مالکیت ملکه ماریا ترزا بوده است.

قصر بلودر نه تنها به عنوان یکی از شاهکارهای معماری جهان است بلکه به عنوان یکی از موزه های معروف در جهان نیز شناخته می شود.

کاخ سلطنتی هافبورگ از زمان ساخته شدن در قرن ۱۳ میلادی نقشی حیاتی در زمینه اداره کشور اتریش بر عهده داشته است. این ساختمان منزلگاه برخی از قدرتمندترین پادشاهی‌های اروپا از جمله هافزبورگ‌ها، حاکمان روم مقدس و پادشاهی‌های اتریش، مجارستان و البته محل سخنرانی هیتلر بوده است. آدولف هیتلر زمانی که اتریش را به خاک آلمان ضمیمه کرد در این مکان برای مردم سخنرانی کرد و این سخنرانی شروعی بود برای آغاز جنگ جهانی دوم

این ساختمان امروز موزه و محل اقامت رئیس‌جمهور اتریش است. قسمت‌ها و تالارهای گوناگون ساختمان در قرن‌های مختلف و به‌وسیله خانواده‌های سلطنتی گوناگون ساخته شد، اما از میان آن‌ها تنها ۳ بخش آپارتمان‌های سلطنتی، موزه سیسی که به الیزابت همسر پادشاه فرانتز جوزف اهدا شده و مجموعه نقره‌ای که کلکسیونی از اشیای خانگی سلطنتی است، برای بازدید عمومی آزاد هستند.

شهر «وین» با وجود چشم اندازهای تاریخی فوق العاده، مجموعه های باشکوه هنری، کاخ های پر زرق و برق، و میراث استثنایی موسیقی که هنوز هم در سالن های کنسرت و یکی از بزرگترین تالارهای اپرا در جهان ادامه دارد، بازدیدکنندگان بسیاری را به خود جذب می کند. طی یک قرن جمعیت شهر وین بین ۲ میلیون نفر در سال ۱۹۱۰ و ۱٫۴۸ میلیون نفر در سال ۱۹۸۷ متغییر بوده است. در اکتبر ۲۰۱۴ جمعیت آن حدود ۱ میلیون ۸۰۰نفر بود.

شهر وین قبلاً یک پایگاه نظامی به نام ویدوبنا بود اما اولین اسنادی که نام وین در آن مورد اشاره قرار گرفته است به سال ۸۸۱ میلادی برمی‌گردد. در سال ۱۱۳۷ وین به عنوان شهر شناخته شد و منشور شهر نشینی آن در سال ۱۲۲۱ به این شهر اعطا شد.

کلیسای سنت چارلز که به نام سنت چارلز بورومئو، قدیسی در دوران طاعون، نامگذاری شده، در سال 1737 ساخته شد و یکی از مهم ترین ساختمان های مذهبی باروک وین باقی مانده است. این ساختمان پهناور دارای گنبد 72 متری باشکوهی است و به خاطر ستون های پیروزی 33 متری آن معروف است که از ستون تراژان در رم الهام گرفته شده و نوارهای مارپیچ آن ها صحنه هایی از زندگی سنت چارلز را به تصویر می کشد.

گردشگران زیادی هرساله از اماکن تاریخی شهر وین بازدید می ‌کنند که نقش قابل توجهی در اقتصاد این شهر دارند.

وین، یکی از پر بازدیدترین شهرهای اروپا، بیشتر جاذبه و تاریخ غنی خود را به موقعیت جغرافیایی زیبای خود در حاشیه رودخانه دانوب مدیون است. این شهر که برای چندین قرن دروازه بین اروپای غربی و شرقی و هسته ذاتی امپراتوری پهناور هابسبورگ در قدیم بود، تا به امروز مهم ترین مرکز تجاری و فرهنگی اتریش باقی مانده است.

شهرداری وین بانورپردازی اماکن تاریخی این شهر درشب جلوه زیبایی به این شهر بخشیده است.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین