کد خبر: ۱۹۵۶۵۵
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰
رئیس سازمان چای کشور با اشاره به تولید بیش از ۱۱ هزار و ۳۰۰ تن چای خشک از ابتدای امسال تاکنون از افزایش ۱۸ درصدی تولید نسبت به سال گذشته خبر داد.
ناطقان: حبیب جهانساز  با اشاره به اینکه از ابتدای برداشت برگ های سبز چای از باغات شمال کشور بیش از ۱۱ هزار و ۳۰۰ تن چای خشک تولید شده است، افزود: این مقدار چای خشک توسط ۱۶۰ کارخانه چایسازی تهیه و تولید شده است.

وی با بیان اینکه در مقایسه با سال گذشته شاهد افزایش ۱۸ درصدی تولید چای خشک در کشور هستیم، گفت: این میزان چای خشک از ۵۰ هزار و ۳۰۹ تن برگ سبز چیده شده از باغات چای استان های شمالی تهیه شده است.

رئیس سازمان چای کشور با اشاره به اینکه چین دوم بهاره نیز از ۲۵ هزار هکتار از باغات چای شمال آغاز شده است، افزود: پیش بینی می‌شود در چین دوم چایکاران شمال ۴۰ هزار تن برگ سبز برداشت شود.

وی در ادامه به علت افزایش تولید چای نیز اشاره و بیان کرد: شرایط مناسب آب و هوایی، استقبال چایکاران برای تولید بیشتر با افزایش قیمت خرید تضمینی، دقت در برداشت و همت کارخانه داران در تولید سبب شده تا تولید چای خشک ایرانی امسال در مقایسه با سال گذشته افزایش داشته باشد.

لازم به ذکر است ۵۵ هزار خانوار چایکار شمال در سه مرحله بهاره، تابستانه و پاییزه برگ سبز برداشت می‌کنند.
منبع: مهر
برچسب ها: تولید ، چای ، کشور
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین