کد خبر: ۱۹۵۸۳۶
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۸
مدیر اجرایی دفتر مقابله با جرم و مواد مخدر سازمان ملل در دیدار معاون وزیر خارجه ایران بر نقش برجسته جمهوری اسلامی در مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد.
ناطقان: غلامحسین دهقانی معاون امور حقوقی و بین المللی وزیر امور خارجه کشورمان به همراه کاظم غریب آبادی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان های بین المللی در وین، با «یوری فدتوف» مدیر اجرایی دفتر مقابله با جرم و مواد مخدر سازمان ملل متحد ملاقات کرد.

در این دیدار که به منظور رایزنی برای گسترش روابط و همکاری های دو طرف در حوزه های مبارزه با قاچاق مواد مخدر، قاچاق انسان و جرم و فساد صورت گرفت، در خصوص طیف وسیعی از مباحث تبادل نظر شد.

مدیر اجرایی دفتر مقابله با جرم و مواد مخدر سازمان ملل متحد با اشاره به نقش برجسته جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با مواد مخدر، اعلام کرد که این نقش در گزارش سال 2019 دفتر که در 26 ژوئن 2019 منتشر خواهد شد، مورد تاکید مجدد قرار گرفته است.

دهقانی نیز با اشاره به وضعیت خاص جغرافیایی جمهوری اسلامی ایران که در مسیر ترانزیت عمده مواد مخدر قرار گرفته و سالانه بیش از 150 میلیون یورو برای مبارزه با قاچاق مواد مخدر صرف می کند، حمایت های بین المللی در این خصوص را ناچیز ارزیابی کرد.

معاون وزیر امور خارجه کشورمان همچنین با عنایت به عدم همکاری کشورهای حمایت کننده مالی از فعالیت های جمهوری اسلامی ایران به دلیل ملاحظات سیاسی و نیز فشارهای ناشی از یکجانبه گرائی آمریکا، اظهار داشت: چنین شرایطی می تواند بر ظرفیت و توانایی های جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با قاچاق موادمخدر تاثیر منفی بر جای بگذارد.

مدیر اجرایی دفتر مقابله با جرم و مواد مخدر سازمان ملل متحد نیز بر اراده جدی این دفتر بر حمایت مالی و فنی از فعالیت های جمهوری اسلامی ایران در زمینه مبارزه با مواد مخدر و جرم تاکید کرد و اظهار داشت به مراجع مربوطه دستور داده است راه های نوین حمایت از اقدامات ایران را بررسی و عملیاتی کنند.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین