کد خبر: ۱۹۷۷۹۳
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۵
مدیرعامل ایران‌ایر گفت: با موافقت وزیر راه و شهرسازی فرودگاه بندرعباس به فرودگاه شهدای پرواز ۶۵۵ هما تغییر نام یافت.
ناطقان: تورج دهقانی زنگنه در مراسم گرامیداشت سی و یکمین سالگرد یاد و خاطره ۲۹۰ نفر از شهدای حمله ناو آمریکایی به ایرباس ماسفربری هما اظهار‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داشت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: امروز با موافقت وزیر راه و شهرسازی فرودگاه بندرعباس به فرودگاه شهدای پرواز ۶۵۵ هما تغییر نام می‌یابد.

مدیرعامل ایران‌ایر بیان کرد: صنعت حمل و نقل هوایی کشور از ابتدای پیروزی انقلاب آماج حملات آمریکا بوده است و با جلوگیری از پرواز هواپیمای هما به نیویورک در سال ۵۸ تحریم‌های آمریکا علیه صنعت هوانوردی ایران شروع شد و در ادامه با هدف قرار دادن پرواز ایرباس هما با شماره پرواز ۶۵۵ در ۱۲ تیر ۶۷، آمریکا اوج جنایت و دشمنی خود را با به شهادت رساندن ۲۹۰ انسان بی‌گناه شامل ۲۷۴ مسافر و ۱۶ خدمه پرواز نشان داد.

دهقانی زنگنه افزود: خدمه این ناو آمریکایی که به ایرباس هما حمله کرد نه تنها به خاطر این حمله وحشیانه محکوم نشدند، بلکه فرمانده ناو هم مدال شجاعت گرفت.

* علیرغم تحریم طولانی سالانه 30 میلیون مسافر را جابجا می‌کنیم

وی افزود: دشمنان ما خصوصا آمریکا تصور می‌کردند با تحریم صنعت هوانوردی می‌توانند ما را از استفاده از این تکنولوژی محروم کنند، در حالی که متخصصان داخلی با درایت نقشه دشمنان را نقش بر آب کردند و با عزمی جهادی پیشرفت‌های روزافزون در این صنعت ایجاد کردند.

مدیرعامل ایران‌ایر گفت: چک هواپیما که پیش از این توسط مستشاران خارجی در کشور انجام می‌شد، امروز در داخل و توسط متخصصان خودمان انجام می‌شود.

دهقانی زنگنه ادامه داد: سالانه ۳۰ میلیون‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مسافر با حدود ۳۰۰ فروند هواپیما در کنار آموزش صدها نیروی متخصص در این صنعت به شکل‌گیری شرکت‌های دانش‌بنیان در این حوزه از دستاوردهای ما در عرصه هواپیماهای غیرنظامی است.

وی اضافه کرد: با وجود خروج آمریکا از برجام و ممانعت آمریکا از همکاری هما با شرکت‌های تجاری، اما این شرکت هواپیمایی مستحکم در خدمت مسافران است.

* آغاز پروازهای حجاج از دو روز آینده توسط هما

مدیرعامل ایران‌ایر گفت: با وجود کارشکنی‌های دشمنان، هما ظرف دو روز آینده انتقال حجاج را به خانه خدا آغاز می‌کند و پروازهای حج تمتع توسط ناوگان هما آغاز خواهد شد.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین