کد خبر: ۱۹۸۰۷۵
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۰۶:۱۵
متخصص چشم گفت: هرپس زوستر بیماری واگیردار است، در صورتی که مبتلا به آن هستید، ویروس آبله مرغان از شما به دیگر افراد منتقل می‌شود.
ناطقان: سعید یادگاری فوق تخصص چشم درباره  بیماری هرپس زوستر چشمی و علل بروز آن اظهار کرد: عامل هرپس زوستر چشمی همان ویروس عامل آبله مرغان و زونا است، زمانی که این ویروس چشم و پوست اطراف چشم را درگیر می‌کند، هرپس زوستر چشمی ایجاد می‌شود؛ این ویروس با عامل بیماری هرپس سیمپلکس (تب خال) متفاوت است.

بیماری چشمی که ممکن است واگیردار باشد

وی درباره مدت زمان ماندگاری بیماری گفت: درد ناشی از هرپس زوستر چشمی، پس از بهبود راش‌ها رفع می‌شود، اگر این بیماری با مشکلات پیچیده‌تری همراه نباشد، پس از چند هفته فروکش می‌کند، اما در افراد مسن‌تر و بیماران مبتلا به سرطان یا ایدز مدت زمان بهبودی بیشتر است.
علائم  بروز بیماری هرپس زوستر چشمی

یادگاری درباره علائم هرپس زوستر چشمی بیان کرد: این بیماری باعث ایجاد راش قرمز، جوش پوستی و تاول‌های کوچک روی پوست پیشانی و اطراف چشم در یک طرف صورت می‌شود؛ برخی مواقع قبل از بروز بیماری، علائم به صورت درد در همان ناحیه احساس می‌شود؛ درد و تورم پلک و قرمزی  از علائم عفونت چشمی است.

بیشتر بخوانید: "زونای چشمی" خطر بروز سرطان را افزایش می‌دهد/ ویروس "آبله مرغان" عامل ایجاد زونای چشمی

یادگاری درباره راهکارهای پیشگیری  از بروز این بیماری چشمی بیان کرد: هیچ راهی برای پیشگیری از بروز هرپس زوستر چشمی وجود ندارد؛ این بیماری در کودکان شایع نیست و در سنین بالاتر رخ می‌دهد و بروز آن در زنان و مردان یکسان است؛ افرادی دچار هرپس زوستر چشمی می‌شوند که قبلا مبتلاً به آبله مرغان شده‌اند.

وی درباره احتمالات و درصد ایجاد هرپس چشمی گفت: در حدود ۱۰ درصد از بیماران، خود چشم هم درگیر می‌شود. پزشک بیمار را از لحاظ مشکلات چشمی معاینه می‌کند و در صورت نیاز بیمار را به چشم پزشک ارجاع می‌دهد.

بیماری چشمی که ممکن است واگیردار باشد

یادگاری درباره روش‌های درمان هرپس زوستر چشمی اظهار کرد: اگر فکر می‌کنید به این بیماری دچار شده‌اید یا علائم مشابهی دارید، سریعا به پزشک مراجعه کنید؛ درمان اولیه از طریق دارو‌های ضد ویروس که شامل قرص یا قطره چشمی است، انجام می‌شود و درد و مدت بیماری با این روش کاهش کاهش می‌یابد؛ پزشک برای درمان سریع مواردی تجویز می‌کند، اما استراحت مهم‌ترین نقش را در بهبودی بیمار دارد؛ کمپرس سرد درد و راش‌ها را کمتر می‌کند و دارو‌های ضد درد مثل آسپرین و استامینوفن نیز کمک کننده هستند.


متخصص چشم یادآوری کرد: این بیماری واگیردار است، در صورتی که مبتلا به هرپس زوستر چشمی هستید، ویروس آبله مرغان از شما به دیگر افراد منتقل می‌شود؛ بنابراین از نزدیک شدن به افرادی که به آبله مرغان مبتلا نشده‌اند، به خصوص خانم‌های باردار و بیماران سرطانی و ایدزی خودداری کنید؛ اگر در مکان زندگی شما کودکی حضور دارد که به آبله مرغان مبتلا نشده است به پزشک اطلاع دهید، ممکن است نیاز به واکسینه شدن وجود داشته باشد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین