کد خبر: ۲۰۰۹۹۹
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۵
رئیس جمهوری موریتانی "اسماعیل ولد الشیخ سیدیا" را مامور تشکیل دولت جدید کرد.
ناطقان: به نقل از خبرگزاری "الاخبار" موریتانی، محمد ولد الشیخ الغزوانی، رئیس جمهوری موریتانی پس از استعفای احمد سالم ولد البشیر، نخست وزیر پیشین این کشور، اسماعیل ولد الشیخ سیدیا را  مامور تشکیل دولت جدید کرد.

این تصمیم در پایان نشست ولد البشیر با رئیس جمهوری موریتانی در کاخ ریاست جمهوری در عصر روز شنبه گرفته شد.

ولد البشیر خاطرنشان کرد: من افتخار این را داشتم که در جریان دیدار با محمد ولد الشیخ الغزوانی، رئیس جمهوری کشورمان استعفای خود را تقدیم وی کردم. من از این فرصت برای تشکر و قدردانی استفاده کرده و از تمامی کسانی که در تسهیل ماموریت من در طول ماه‌های گذشته سهیم بودند، تشکر می‌کنم و همچنین برای دولتی که تشکیل خواهد شد آرزوی توفیق و پیروزی در تحقق برنامه‌های رئیس جمهوری دارم و از شما تشکر می‌کنم.

موریتانی که بین سال‌های ۱۹۷۸ و ۲۰۰۸ شاهد کودتاهای نظامی بوده است پنج‌شنبه گذشته شاهد اولین تحویل قدرت بین دو رئیس‌جمهوری منتخب بود و محمد ولد الغزوانی به جای محمد ولد عبدالعزیز به عنوان رئیس‌جمهوری جدید این کشور ادای سوگند کرد.

محمد ولد الغزوانی بعد از پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۲ ژوئن از سوی رئیس مجلس موسسان در مراسم رسمی به عنوان رئیس‌جمهوری جدید منصوب شد.

الغزوانی بعد از ادای سوگند متعهد شد که رئیس‌جمهوری تمامی مردم موریتانی باشد و امنیت کشور را در اولویت قرار دهد.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین