کد خبر: ۲۰۲۳۴۶
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۲
این گفته رایج که گریه کردن مفید و تصفیه کننده است در واقع موضوع بحث زیادی در بین پژوهشگران در زمینه احساسات بوده است.
ناطقان: ممکن است به خاطر دیدن یک فیلم یا به خاطر ریختن سس روی تیشرت محبوبتان گریه کرده باشید؛ در هر حال این که گریه کردن مفید است موضوعی است که بحث‌های زیادی درباره آن شده است.

 این گفته رایج که گریه کردن مفید و تصفیه کننده است در واقع موضوع بحث زیادی در بین پژوهشگران در زمینه احساسات بوده است.

تحقیقی که در دانشگاه فلوریدای جنوبی روی یادداشت‌های روزانه افراد انجام شده مشخص شد که افراد معمولا روز‌های قبل و بعد از یک گریه احساس غمگینی می‌کنند.

مطالعات آزمایشگاهی با استفاده از فیلم‌های غم انگیز نیز نشان داد که بیشتر افراد در واقع بلافاصله پس از گریه کردن احساس بدتری داشتند. اما تحقیق تازه‌ای در هلند نشان داد که تاثیر مفید گریه پس از ۲۰ دقیقه نمایان می‌شود.

علت دقیق اینکه گریه کردن ممکن است مفید باشد، همچنان ناشناخته است هر چند دلایلی مطرح شده که ممکن است گریه کردن ما را وادار کند به دنبال فعالیت­های روحیه بخش باشیم؛ ممکن است باعث تحریک تغییرات فیزیولوژیک شود که به آرام شدن ما کمک می‌کند و البته روشن است که گریه کردن می‌تواند عشق و حمایت دیگران را به سوی ما جلب کند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین