کد خبر: ۲۰۲۳۵۵
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۵
رئیس‌جمهور ونزوئلا، اقدامات رئیس‌جمهور آمریکا در اعمال فشار علیه دولت «کاراکاس» را با اقدامات «آدولف هیتلر» رهبر نازی‌‌های آلمان مقایسه کرد.
ناطقان: «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا، اقدامات دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در اعمال فشارهای اقتصادی علیه «کاراکاس» را با اقدامات «آدولف هیتلر» رئیس آلمان نازی مقایسه کرد.

بنا به گزارش روزنامه «ال پریودیکو»، وی در یک سخنرانی در پایتخت ونزوئلا در خصوص تحریم‌های آمریکا علیه دولت خود گفت: «آنها کم و بیش، اقداماتی را علیه ما انجام می‌دهند که نازی‌ها در دهه ۱۹۴۰ علیه مردم اروپا انجام دادند، اقداماتی که نازی‌ها با یهودیان انجام دادند و من آن را محکوم می‌کنم. دونالد ترامپ کاری را با ونزوئلا می‌کند که هیتلر با یهودیان کرد-آزار و اذیت، حمله و تحریم و محاصره».

رئیس‌جمهور ونزوئلا همچنین از طرح خود برای مقابله با برنامه دولت ترامپ برای محاصره دولت ونزوئلا خبر داد، البته جزئیاتی از آن را فاش نکرد.

آمریکا و گروهی از متحدان این کشور سوم بهمن ماه سال گذشته در اقدامی غیرقانونی «خوان گوآیدو»، رهبر شورای ملی ونزوئلا را به عنوان «رئیس‌جمهور موقت» این کشور به رسمیت شناخته و ادامه دولت مادورو را که تنها چند ماه پیش از آن با رأی بالای مردم ونزوئلا مجددا به ریاست‌جمهوری انتخاب شده بود، غیرقانونی اعلام کردند.

واشنگتن اخیراً در ادامه سیاست‌های خود برای تحت فشار قرار دادن مادورو برای کناره‌گیری از قدرت، تهدید کرده است که ونزوئلا را در محاصره کامل اقتصادی قرار دهد که مادورو نیز هشدار داده است که در چنین شرایطی برای تقابل نظامی و نبرد آمادگی دارد.

این اولین بار نیست که رئیس‌جمهور ونزوئلا، ترامپ را با هیتلر مقایسه می‌کند. در نوامبر گذشته نیز در اظهاراتی گفت که «دونالد ترامپ نیز همچون هیتلر که یهودیان را آزار می‌داد، مردم ونزوئلا را آزار می‌دهد».

هفته گذشته، رئیس‌جمهور ونزوئلا، از هم‌وطنان خود خواست تا به سیاست‌های خصمانه دولت ترامپ اعتراض کنند و تأکید کرد که نامه‌ای به امضای میلیون‌ها تن از مردم ونزوئلا در محکوم کردن تحریم‌های آمریکا علیه کاراکاس به سازمان ملل خواهد فرستاد.

آمریکا اوایل ماه جاری میلادی، دور جدیدی از تحریم‌ها را علیه دولت ونزوئلا معرفی کرد و «جان بولتون» مشاور امنیت ملی کاخ سفید نیز اعلام کرد که تحریم‌ علیه نهادها و شخصیت‌های دولتی ونزوئلا، «پیام مستقیمی» به تمامی آنهایی است که از مادورو حمایت می‌کنند.

دولت ونزوئلا نیز این تحریم‌ها را یک «تهاجم جدی دیگر از سوی دولت ترامپ از طریق تروریسم اقتصادی علیه مردم ونزوئلا» خواند.
منبع: فارس
برچسب ها: مادورو ، ترامپ ، هیتلر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین