کد خبر: ۲۰۵۶۸۶
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۰
مشهد به عنوان شهرجهانی گوهرسنگ‌ها یکی از مراکز عمده ارائه و استفاده از سنگ‌های قیمتی به شمار می‌رود؛ از همین رو آشنایی با سنگ‌های قیمتی گردشگر را برای خرید سوغاتی ارزشمند از شهر جهانی‌گوهرسنگ‌ها یاری می‌کند.
ناطقان: سنگ «اونیکس» از کوارتز و مگنیت تشکیل شده و جزء گروه مواد معدنی سیلیکات است و اغلب به رنگ مشکی در دسترس علاقه‌مندان می‌گیرد.

گفته شده است که نام سنگ «اونیکس» از عبارتی یونانی به معنای ناخن یا پنجه گرفته شده که مربوط به یک افسانه یونانی قدیمی است. این سنگ از محبوبیت بالایی بین علاقه‌مندان به سنگ برخوردار است.

این سنگ اغلب به رنگ مشکی دیده می‌شود که برخی از آن‌ها رگه‌های قهوه‌ای، سفید و قرمز دارند که به «سارادونیکس» معروف هستند؛ هم‌چنین انواع دیگر سنگ اونیکس نیز به رنگ‌های سبز، قرمز، خاکستری و سیاه- سفید وجود دارد که به اندازه رنگ مشکی آن طرفدار ندارند.

معادن سنگ «اونیکس» عمدتا در هند، ماداگاسکار و برزیل وجود دارند اما در کالیفرنیا، مکزیک، چین و یمن نیز می‌توان سنگ «اونیکس» را یافت.

«اونیکس» به دلیل رنگ خاص و کنتراستی که با طلا و سایر سنگ‌ها ایجاد می‌کند، همیشه یکی از گزینه‌های خوب و انتخاب‌های اول جواهر سازها برای ساخت کارهای فاخر به شمار می‌رود و از دسته  سنگ‌های زینتی است که هم به شکل مات و هم به شکل براق در دسترس قرار دارد.

برخی معتقدند که این سنگ بر روی چاکرای اول، دوم و سوم تاثیرگذار است و هم‌چنین بر افزایش کنترل و قدرت تصمیم‌گیری عاقلانه، خوشبختی، کاهش اختلالات استخوان و مغز استخوان تاثیرگذاری مثبت دارد و سنگی مناسب برای کاهش غم و اندوه است.

عده‌ای نیز بر این باورند که «اونیکس» سنگی نیروبخش بوده و برای افرادی که زیر فشار روحی و روانی هستند مفید است، هم‌چنین این سنگ برای درمان بیماری‌های پوستی، ترمیم زخم آلوده، عفونت‌های قارچی، التهاب و حتی آفتاب سوختگی نیز مناسب است.

گفته شده سنگ "اونیکس خواص تسکین‌دهندگی دارد و به همین منظور از آن در زیورآلات نظیر دستبند، گوشواره، گردنبند و انگشتر بسیار استفاده می‌شود و در هنگام پریشانی و آشفتگی به کار می‌رود. گفته شده که این سنگ امواج منفی را دفع و برای محافظت از چشم بد مناسب است و  برخی دیگر معتقدند سنگ «اونیکس» باعث افزایش شهود، تعادل  و دید مثبت نیز می‌شود."

این سنگ در برخی از موارد با سنگ «عقیق سیاه» به دلیل شباهت ظاهری اشتباه گرفته می‌شود، تفاوت این دو سنگ به دلیل آگات موجود در «اونیکس» است که نوارهای موازی دارد در صورتی که آگات «عقیق سیاه» به شکل نوارهای منحنی است.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین