کد خبر: ۲۰۵۹۵۶
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۰
یک محقق و پژوهشگر سنتی گفت: به طور کلی هر عاملی که موجب تنبلی کبد و کلیه‌ها شود، می‌تواند زمینه ساز مشکلات پوستی باشد.
ناطقان: حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی درباره رفع مشکلات پوستی با طب سنتی اظهار کرد: مشکلات پوستی به عوامل بیرونی و درونی مربوط می شود که از جمله آنها می توان به نبود‌ آب و چربی کافی زیر پوست، قرارگرفتن زیاد در معرض آفتاب و تماس بدن با خاک و سیمان اشاره کرد که موجب تخریب پوست خواهند شد. اساسا مشکلات پوستی در میان افرادی که با مزاج سرد و خشک هستند، بیشتر از افرادی که مزاج گرم و خشک دارند دیده می شوند.

بیشتر بخوانید: تفاوت بین سردرد تنشی و میگرن چیست؟

ساعت15 پنج شنبه//درمان بیماری های پوستی با طب سنتی

وی درباره عوامل موثر در بروز مشکلات پوستی افزود: انواع شوینده‌ها مانند وایتکس و تمیز کننده‌های اسیدی از مهم‌ترین عوامل بیرونی موثر در بروز مشکلات پوستی هستند و از عوامل درونی تاثیرگذار می‌توان به مصرف مواد غذایی ناسالم از جمله ساندویچ‌ها، سوسیس و کالباس، افراط در خوردن بعضی از غذاها، نوشیدن آب بین غذا، مصرف ادویه‌جات تند، تنقلات مصنوعی مانند چیپس، شکلات و پفکاشاره کرد .

عظمایی در ادامه گفت: به طور کلی هر عاملی که موجب تنبلی کبد و کلیه‌ها شود، می‌تواند مشکلات پوستی را ایجاد کند. انواع بیماری‌های پوستی در اثر رعایت نکردن عوامل داخلی و خارجی به وجود خواهد آمد. بیماری های پوستی معمولا به صورت کک و مک، انواع قارچ‌ها، زگیل، کهیر، تبخال ، برفک و زونا و در اثر رعایت نکردن مسائل بهداشتی ایجاد می شوند.

بیشتر بخوانید: چگونه با بالا رفتن سن از پیری پوست جلوگیری کنیم؟

وی گفت: بیماری پسوریازیس در افراد صفراوی بیشتر دیده می‌شود، صفرا به دلیل غلبه بر سوختن تبدیل به سودا می‌شود و این عامل موجب تخریب پوست، قرمزی و خارش آن خواهد شد. برخی بیماری‌های پوستی زمینه ارثی و ژنتیکی دارند و با عوامل بیرونی ممکن است تشدید شود. کک و مک و کهیر از انواع بیماری پوستی هستند که  در مقابل نور خورشید و خوردن تنقلات بیشتر بروز پیدا می کنند.

ساعت15 پنج شنبه//درمان بیماری های پوستی با طب سنتی

این  پژوهشکر درباره درمان مشکلات پوستی گفت: به طور کلی درمان‌هایی که می‌توان برای بیماری‌های پوستی در نظر گرفت استفاده از عرقیجاتی مانند خارخاسک، شاه‌تره، کیالک، آلوئورا، کاسنی و ختمی است که می‌توان این مواد را با هم ترکیب  و به مقدار کمی خاکشیر و تخم شربتی هم  به آن اضافه کرد. افراد می‌توانند از این ترکیبات، روزانه ۳ لیوان، نیم ساعت قبل یا ۲ ساعت بعد از غذا مصرف کنند. می‌توان از میوه‌ها و سبزیجات تازه مانند کاهو، سیب، شلیل، خیار، آناناس و هلو استفاده کرد، زیرا تاثیر چشمگیری در این نوع بیماری خواهند داشت.

همچنین می‌توان از ماسک‌های میوه‌ای همانند پوست خیار، کدو که خود به تنهایی آب‌رسان پوست هستند استفاده کرد. یکی از بهترین گیاهانی که در ترمیم، جوان سازی و از بین بردن جوش  موثر است، ژل آلوئورا است که می‌توان به صورت ماسک  از آن استفاده کرد.

افراد می‌توانند از ماسک‌های لایه بردار مانند گوجه فرنگی تازه و رسیده استفاده کنند، البته باید توجه داشت که به گوجه فرنگی حساسیت نداشته باشند.

علاوه بر این  از گیاهانی مانند بابونه، گل بنفشه، تخم گشنیز و نعنا می‌توان به صورت بخور استفاده کرد، تعریق ایجاد شده به این ترتیب باعث می‌شود سموم و چربی‌های اضافی  از بین بروند.

همچنین موادی مانند آرد عدس، آرد برنج، آرد باقلا، مقدار کمی سدر و سفیدآب روی را می‌توان با هم مخلوط کرد و همراه با یک قاشق مربا خوری ماست و کمی لیمو ترش، به مدت ۲۰ دقیقه روی صورت گذاشت وسپس شستشو داد.

ترکیب سدر و بابونه به همراه سرکه و گلاب برای جوش‌های سر‌سیاه مفید است. از روغن‌های مفید مانند  روغن شترمرغ، بادام شیرین، بابونه، گل ختمی، رازیانه و گشنیزهم می‌توان برای ماساژ صورت استفاده کرد. اگر زالو درمانی و حجامت هم توسط افراد متخصص انجام شود بسیار مفید خواهد بود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین