داريوش اسماعيلي (عضو كميسيون صنايع مجلس) به وجه ديگري از مشكلات موجود در صنعت خودرو اشاره كرد و ابراز داشت: برخی شنیده ها حاکی از حضور سیاسیون در بدنه برخی خودروسازی ها دارد که این آفتی برای تولید ملی است.
ناطقان: موضوع سطح كيفيت خودوروهاي داخلي و بالطبع مديريت صنعت خودرو سازي در كشور، همواره بعنوان يكي از مباحث داغ در بين مردم مطرح بوده است و در اين بين باره موضوع خصوصي سازي بعنوان نسخه اي شفابخش براي درمان ناكارآمدي و ضعف هاي موجود در صنعت خودرو مطرح مي گردد.
در اين باره باقري بنابي (عضو كميسيون اقتصادي مجلس) با تاكيد بر لزوم تحقق خصوصي سازي حقيقي در كشور گفت:
تا زمانی که بخش
خصوص واقعی و نه شبه دولتی در صنایع کشور از جمله صنعت خودرو نقش آفريني نكنند، شاهد بهره وری
در این زمینه نخواهیم بود.اما داريوش اسماعيلي (عضو كميسيون صنايع مجلس) به وجه ديگري از مشكلات موجود در صنعت خودرو اشاره كرد و ابراز داشت:
برخی شنیده ها حاکی از حضور سیاسیون در بدنه برخی خودروسازی ها دارد که این آفتی برای تولید ملی است.از سوي ديگر " علي عليلو" (عضو كميسيون صنايع مجلس) در گفتگو با ناطقان تاكيد كرد:
اخيرا از طريق منابع موثق مطلع شديم كه برخي تحميل ها پيرامون انتصاب چهره هايي خاص در اعضاي هيئت مديره صنايع خودروسازي صورت گرفته است.اين نماينده مجلس ادامه داد: متاسفانه فردي كه وارد هيئت مديره شركت . . . شده است نه تخصصي در اين حوزه دارد و نه كارنامه موفقي در گذشته و البته
انگيزه اي كه باعث اين تحميل به صنعت خودروسازي شده است، برخي رفاقت ها و رودربايستي ها بين تعدادي از مسئولين است.
در اين بين وقتي با كنار گذاشتن ويژگي هاي همچون تخصص و كارآمدي، مبناي تشكيل هيئت مديره و انتخاب تصميم گيران صنعت خودرو بر اساس شاخص هايي همچون رفاقت(!) و رودربايستي(!) شكل گرفته است، نبايد متعجب بود در كنار پيشرفت هاي شگرف صنعت خودروسازي در دنيا، ايران همچون مشغول توليد پرايد و پژو باشد و سالانه تعداد قابل توجهي از هموطنانمان بدليل ناايمن بودن خودروهاي داخلي به كام مرگ بروند .
همش دست تو لونه زنبور ميكنه
اين است عدالت علوي؟