کد خبر: ۲۰۷۸۵۴
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۹
معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: آموزش و پرورش بهترین و جامع‌ترین نهاد برای پیشگیری از مصرف موادمخدر است.
ناطقان: ناصر اصلانی ظهر امروز در جلسه شورای مبارزه با موادمخدر استان زنجان، در رابطه با تاریخچه تشکیل شورای مبارزه با موادمخدر در کشور، اظهار کرد: ستاد مبارزه با موادمخدر از سال‌های اول انقلاب و زمانی‌که دشمنان جمهوری اسلامی ایران از جنگ نظامی با کشور ناامید شده بودند، در صدد یافتن راهی برای ضربه به کشور بودند که با پخش موادمخدر در کشور، جنگ خاموشی را آغاز کردند.

وی افزود: ۱۴ دستگاه در ستاد مبارزه با موادمخدر کشور عضو هستند که در همه استان‌های کشور این ستاد با مدیریت استاندار آن تشکیل شده است. امروز موادمخدر یک پدیده چند بعدی بوده که اولویت اول در اولویت‌بندی آسیب‌های اجتماعی، موادمخدر و اعتیاد است و در برهه کنونی ما در حوزه موادمخدر وضعیت خوبی نداریم؛ به طوری که سود قاچاق موادمخدر بیش از بانک‌داری و خودروسازی است.

این مسئول ادامه داد: با توجه به تلاش‌های صورت گرفته در ستاد مبارزه با موادمخدر، اقدامات خوبی در حوزه مقابله با موادمخدر صورت گرفته است. طبق آمار موجود میزان شیوع موادمخدر از سال ۲۰۰۵ تاکنون به ۵.۵ درصد رسیده است که این آمار شامل افراد ۱۵ تا ۶۴ ساله می‌شود.

اصلانی در رابطه با آمار معتادان کشور نیز اظهار کرد: در حال حاضر با توجه به آمار موجود، ۲ میلیون و ۸۰۲ هزار ایرانی به اعتیاد مبتلا هستند و مستمر مواد مصرف می‌کنند. پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ۱۰ سال نخست پیروزی روند مصرف موادمخدر به دلیل تاثیرات مثبت دفاع‌مقدس و حفظ ارزش‌های آن توسط مردم رو به کاهش بوده ولی طی سال بعد این روند افزایش داشته است.

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با موادمخدر ادامه داد: امروز آموزش و پرورش بهترین و جامع‌ترین نهاد برای پیشگیری از موادمخدر بوده و اکنون حوزه‌های مقابله موادمخدر از نقطه صفر مرزی تا روستاها حضور داشته باشند، زیرا اعتیاد برای قشر خاصی نیست، بلکه اعتیاد مرزی ندارد و همه اقشاری که به این سمت و سو رفته‌اند اعم از افراد تحصیل کرده، شاغلان هستند.

وی در رابطه با پایین بودن میزان مصرف موادمخدر در استان زنجان، افزود: بیش از ۹۹ درصد مردم استان زنجان بومی هستند و در استانی که افراد غیربومی در آن کم باشد، فساد نیز کمتر است، به همین دلیل خوشبختانه میزان مصرف موادمخدر در استان زنجان پایین است. امروز شاهد رشد ۳۰ درصدی مصرف موادمخدر و روان‌گردان‌ها هستیم و باید در این زمینه فرهنگ‌سازی بیشتر شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: امسال در کشور ۵۷۰ تن کشفیات موادمخدر داشته‌ایم و ۲۵۰ هزار نفر نیز در این حوزه دستگیر شده‌اند. در زمینه موادمخدر باید طوری بین اقشار مختلف جامعه آگاه‌سازی و فرهنگ‌سازی شود تا اگر این مواد در کف خیابان‌ها نیز در دسترس باشد، مردم به آن سمت نروند.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین