کد خبر: ۲۰۸۷۳۸
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۶
نخست وزیران ژاپن و کره جنوبی پس از دوره‌ای از تنش‌های منطقه‌ای، سرانجام روز گذشته با یکدیگر دیدار کردند.
ناطقان: به نقل از سی ان بی سی، «ایی ناگ یون» نخست وزیر کره جنوبی در حالی که روز گذشته در مراسم تاجگذاری امپراتور ژاپن حضور داشت، پس از آن با «شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن دیدار و گفتگو کرد.

گفته شده در این دیدار دو طرف بر تلاش‌ها برای حل و فصل تنش‌ها و اختلافات اخیر میان دو کشور تاکید کردند.

ژاپن و کره جنوبی طی چند ماه گذشته روابط پرتنشی را پشت سر گذاشتند و این نخستین دیدار نخست وزیران دو کشور پس از چند ماه تنش است.

تنش در روابط ژاپن و کره جنوبی پس از اینکه اواخر سال گذشته میلادی یک ناوشکن کره جنوبی رادار کنترل آتش خود را بر روی یک هواپیمای گشتی ژاپنی که بر فراز دریای ژاپن در ارتفاع کم در حال پرواز بود قفل کرد، بیش از پیش شدت گرفت، کره جنوبی نیز خواستار معذرت خواهی ژاپن به دلیل پرواز تحریک آمیز این هواپیما در ارتفاع کم شد و پس از آن شکایت کره جنوبی از شرکت های ژاپنی به دلیل استثمار کارگران کره جنوبی در دوران جنگ جهانی دوم به تشدید تنش‌ها میان دو کشور منجر شد.

ژاپن و کره جنوبی در سال ۲۰۱۷ سومین شریک تجاری بزرگ بودند و مبلغ کل تجارت میان دو طرف ۸۲ میلیارد دلار بوده است، اما تنش‌های اخیر میان دو کشور به کاهش مبادلات تجاری و اقتصادی دو طرف منجر شده است.
منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین