کد خبر: ۲۱۳۹۶۷
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۰
در این نوشتار قصد داریم تا در خصوص دیه در بیمه و مراحل آن از هنگام تصادف تا دریافت خسارت بیشتر برای شما توضیح دهیم تا در صورتی که خدای نکرده به این مشکل برخوردید، بتوانید به راحتی از پس آن بر بیاید.

ناطقان: یکی از مهم ترین موارد در مبحث بیمه شخص ثالث، دیه است. سالانه مبلغ هنگفتی توسط بیمه ها به عنوان دیه به خسارت دیدگان بدنی و جانی پرداخت می شود؛ چرا که دیه از اصلی ترین و گران قیمت ترین هزینه های این شرکت ها یه شمار می رود.

در این نوشتار قصد داریم تا در خصوص دیه در بیمه و مراحل آن از هنگام تصادف تا دریافت خسارت بیشتر برای شما توضیح دهیم تا در صورتی که خدای نکرده به این مشکل برخوردید، بتوانید به راحتی از پس آن بربیایید
               
     مراحل دریافت دیه در بیمه

برای دریافت دیه می بایست حتما روال قانونی آن از ابتدا یعنی زمان تصادف انجام شود که در ذیل به آن ها می پردازیم.

در هنگام وقوع حادثه می بایست ابتدا با پلیس تماس گرفت تا در محل حادثه حاضر شود و در صورت به وجود آمدن جرح و یا فوت کروکی تصادف را ثبت و مقصر را اعلام نماید. بعد از این کار می بایست حادثه را به کلانتری منطقه مربوطه اعلام نمود تا بعد از انجام صورت جلسه حادثه، شخص خاطی بازداشت و خودروی وی به پارکینگ منتقل شود.

بعد از در جریان قرار گرفتن پلیس حتما به نیروهای امدادی اطلاع رسانی کنید تا در محل حادثه حاضر و مصدوم و یا فرد فوت شده را به بیمارستان منتقل نمایند.

در ادامه شخص آسیب دیده و یا بازماندگان می بایست به کلانتری مراجعه و طرح شکایت نمایند تا فرد مقصر برای دادن دیه به بیمه مراجعه و پرونده اولیه را تشکیل دهد. بعد از شکایت و مراجعه به پزشکی قانونی مدارک به مراجع قضایی ارسال و مبلغ دیه توسط آن ها تعیین می شود.

بعد از تعیین حکم مقصر احضار و حکم به طرفین اعلام می شود. در صورت عدم اعتراض به رای، دو طرف با داشتن رای قاضی برای دریافت دیه در بیمه حاضر می شوند. در این مرحله تمامی مدارک توسط کارشناسان شرکت بیمه بررسی کامل و در صورت تایید، دیه اعلام شده به صورت کامل پرداخت می شود.
      
مدارک لازم برای دریافت دیه در بیمه

برای دریافت دیه از بیمه می بایست مدارکی برای تشکیل پرونده ارایه شود. تشکیل پرونده می بایست توسط مقصر و یا اقوام درجه یک وی و با مدارک زیر انجام پذیرد.

     ارایه اصل بیمه شخص ثالث شخص مقصر به همراه کپی آن.

      ارایه اصل گواهینامه رانندگی فرد مقصر حادثه به همراه کپی آن.

     کندن و ارایه کوپن شخص ثالث خودرو مقصر برای دادن خسارت تعیین شده توسط کارشناسان (که البته از سال 1397 این کوپن از بیمه نامه شخص ثالث حذف شده)

      کارت مشخصات خوروی مقصر برای تکمیل پرونده و شناسایی اصالت خودرو.

      به همراه داشتن و ارایه اصل کروکی که توسط پلیس در صحنه تصادف کشیده و با مهر و امضا پلیس تایید شده است.

تمامی مدارک اعلام شده برای تشکیل پرونده دیه در بیمه الزامی است و در صورت نبود یکی از آن ها پرونده ناقص خواهد بود.

منبع:بیمه ماهان
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین