کد خبر: ۲۱۴۳۷۵
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۴
ادامه کار دولت عبدالمهدی تا هنگام تشکیل کابینه جدید و دیدار شماری از نمایندگان پارلمان با برهم صالح از مهمترین اخبار سیاسی عراقی است.
ناطقان: به نقل از المسله، عادل عبدالمهدی نخست وزیر پیشبرد امور عراق به بحث و جدل ها درباره موعد پایان دولت پیشبرد امور پس از اخباری درباره اینکه دوره آن با پایان مهلت مشخص به رئیس جمهور برای معرفی نخست وزیر جدید، تمام می شود، خاتمه داد و اعلام کرد که این دولت تا زمان تشکیل دولت جدید به کار خود ادامه خواهد داد.

از سوی دیگر رعد المکصوصی نماینده ائتلاف سائرون اعلام کرد: تظاهرات و اعتراضات در عراق ویژگی های نخست وزیر آینده را مشخص کرده است که مهمترین آن مستقل بودن و اینکه لایق باشد و قبلا سمت اجرایی یا پارلمانی نداشته باشد و تابعیت عراقی داشته باشد که این ویژگی ها بر اسعد العیدانی صدق نمی کند.

وی افزود: اگر گروههای سیاسی بر اسعد العیدانی و مشابه آن اصرار کنند با خشم مردم روبرو خواهند شد و شاید عراق به مرحله ای برسد که تبعات آن مشخص نیست.

همزمان منابع آگاه عراقی اعلام کردند که ۲۷ نماینده پارلمان قرار است با برهم صالح رئیس جمهور عراق دیدار کنند تا درباره انتخاب نخست وزیر جدید رایزنی کنند.

این منابع افزوند: افرادی که تاکنون برای نامزدی تصدی پست نخست وزیری مطرح شده اند، مورد توافق نیستند. مصطفی الکاظمی با نامزدی مخالفت کرده است و قصی السهیل، محمد شیاع السودانی، عبدالحسین عبطان و صالح الحسناوی و ابراهیم بحر العلوم از جمله اسامی هستند که مورد موافقت نیستند.
منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین