کد خبر: ۲۱۴۴۰
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۸
رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: وضعیت نمازخوانی در کشور مناسب نیست و این به آن معناست که به همان تعداد که نمازخوان در کشور وجود دارد، عده زیادی هم نسبت به ادای این فریضه واجب کاهل هستند.
ناطقان: حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی در گفت‌وگويي اظهار کرد: افزایش جمعیت نمازخوانان به برنامه‌ریزی، مطالعه و تخصیص اعتبار نیاز دارد؛ چراکه بدون این سه عامل این هدف به درستی محقق نمی‌شود.

قرائتی افزود: کسانی که دیگران را به نمازخواندن تشویق می‌کنند در مرحله اول خودشان باید این فریضه را به درستی به جای بیاورند چون بهترین تشویق و تبلیغ برای نمازخوانی این است که افراد بی‌نماز ارتباط مستقیم با نمازگزاران داشته باشند و ببینند که آنها به موقع و به طور کامل این واجب الهی را ادا می‌کنند.

وی در ادامه به نقش مساجد برای تشویق جوانان به نمازخوانی اشاره کرد و گفت: واقعیت این است که برخی مساجد جوانان را فراری می‌دهند؛ چراکه اجازه نمی‌دهند آنها آن طور که می‌خواهند در مسجد حضور پیدا کرده و نماز خود را ادا کنند.

قرائتی اظهار کرد: برای این که بتوانیم افراد بی‌نماز را نمازخوان کنیم باید با اصول این کار آشنا شویم و در این مسیر نرم‌خویی و مهربانی را از یاد نبریم؛ چراکه حرف یک فرد عبوس و بدخلق به هیچ وجه در کسی اثر نمی‌کند.

وی در پایان گفت: یکی از بهترین روش‌ها برای این که افراد را تشویق به خواندن نماز کنیم این است که نعمت‌های خدا را به طور مداوم و مستمر به آنها یادآوری کنیم.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین