کد خبر: ۲۱۵۱۹۰
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۷
معاون آموزشی نهضت سوادآموزی کشور گفت: نرخ باسوادی مردم در کشور در حالی امروز به ۸۶ درصد رسیده که این رقم در ابتدای پیروزی انقلاب تنها ۳۶ درصد بوده است.
ناطقان: علی‌رضا نخعی روز سه‌شنبه در آئین گرامیداشت سالروز تأسیس نهضت سوادآموزی به فرمان امام راحل که در کانون ملائک قرچک برگزار شد اظهار کرد: امام راحل با شناخت و علم کامل نسبت به آینده نظام مقدس جمهوی اسلامی، در سال ۱۳۵۸ فرمان تشکیل نهضت سوادآموزی را صادر کردند تا جامعه اسلامی از افراد باسواد و آگاه برخوردار شود.

وی با اشاره به تلاش نظام تعلیم و تربیت در شناسایی افراد بازمانده از تحصیل در تمامی نقاط کشور گفت: در سال ۱۳۵۷؛ نرخ افراد با سواد کشور، ۳۶ درصد بود در حالی که میانگین نرخ سوادآموزی کل جهان، ۶۹ درصد بود.

وی افزود: در سال ۲۰۱۶ نرخ سواد افراد جهان به طور میانکین، به ۸۲.۲ رسید در حالی که با تلاش‌های صورت گرفته در نظام تعلیم و تربیت و نهضت سوادآموزی، نرخ باسوادی در کشور به ۸۶ درصد رسید و این نتیجه نگاه روشن امام راحل در تشکیل نهضت سوادآموزی و فداکاری فرهنگیان است.

نخعی فاصله سوادآموزی زنان و مردان را بر اساس آمار سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۹۵، در حدود ۶ درصد اعلام کرد.

وی اظهار کرد: با هدف اشاعه فرهنگ سوادآموزی و استفاده از ظرفیت و توان تمامی ارگان‌های جامعه، ۳۶ توافق‌نامه با دستگاه‌ها و بخش‌های مختلف منعقد شده، ۵۲۷ جلسه شورای پشتیبانی در استان‌ها به ریاست استانداران و ۸ هزار و ۳۴۲ جلسه به ریاست فرمانداران شهرستان‌های کشور تشکیل شده است.

معاون آموزشی سازمان نهضت سوادآموزی تأکید کرد: امروز هر مدرسه باید به یک مرکز مهم نهضت سوادآموزی تبدیل شود تا فراگیری سوادآموزی در جامعه افزایش یابد.

وی با اشاره به مشکلات فرهنگی عدم پذیرش افراد بی سواد در نشستن سرکلاس‌های درس از روحانیون و افراد صاحب نفوذ خواست تا این افراد را به ثبت نام در کلاس‌های درس ترغیب نمایند.

نخعی گفت: امروز مردم و سازمان‌های مردم نهاد موظفند تا با احساس مسئولیت نسبت به جامعه، ضمن شناسایی افراد بی سواد، زمینه حضور آنان را در کلاس‌های درس فراهم نمایند تا همگان از نعمت سواد برخوردار شوند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین