کد خبر: ۲۱۵۴۹۱
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۵
امام جمعه مشهد:
آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی گفت: شما نمایندگان مجلس برای مردم و برای نجات آنها از تنگنای معیشتی فکری کنید. بودجه‌ای تنظیم کنید که تحمیل گران و سنگینی بر گرده مردم ضعیف و ملت در حال جنگ اقتصادی نباشد.
ناطقان: آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی امروز 6 دی ماه در خطبه‌های عبادی-سیاسی نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی، اظهار کرد: در هفته بصیرت قرار داریم و علت تقارن آن با نهم دی ماه به دلیل تحقق سه نقطه بصیرتی در چنین روزی بوده که به عنوان یک روز تاریخی در تاریخ انقلاب مقدس اسلامی ما نشان گرفته است.

وی افزود: یک نقطه بصیرت دشمن‌شناسی است. ما در نهم دی بعد از غائله‌ای که با دروغ تقلب در انتخابات به وسیله برخی جریان‌های سیاسی در کشور راه افتاد و دشمن از این دروغ و موج آن بهره‌برداری و فتنه ‌انگیزی کرد، در روز نهم دی مردم ما فهمیدند که دشمن واقعی کیست و این جریان از کجا مورد بهره‌برداری دشمن قرار گرفته است. بصیرت دشمن‌شناسی در نهم دی برای ما به وجود آمد.

علم‌الهدی ادامه داد: دوم بصیرت وقت‌شناسی بود، یعنی وقتی دشمن جریان فتنه‌انگیزی خود را به نقطه اوج رساند، مردم ما فهمیدند الان وقتی است که باید به عرصه بیایند و خودشان در میدان حضور پیدا کنند و تا زمانی که به عرصه نیایند، دشمن عقب‌نشینی نمی‌کند. این وقت‌شناسی بود که مردم بصیرت داشتند چه روزی به صحنه و عرصه بیایند.

امام جمعه مشهد اضافه کرد: بصیرت سوم، بصیرت در شکل عقلانیت برخاسته از حساسیت بود. دشمن روی نقطه حساس مردم ولایی و دوستار اهل بیت ما دست گذاشت. پرچم امام حسین(ع) را آتش زدند، به عزاخانه سیدالشهدا اهانت کردند و شعائر دین و مقدسات ما را به باد اهانت کشیدند. مردم ما بر اساس حساسیت و عشق اهل بیت بصیرت پیدا کردند که دشمن جان پیغمبر و اساس اسلام را هدف گرفته است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: 9 دی مولد این سه بصیرت بود، در نتیجه به عنوان روز تاریخی بصیرت امت اسلام در جریان تاریخ انقلاب مقدس اسلامی ما نشان‌دار شد که باید این روز نشان‌دار را گرامی بداریم و به آن توجه کنیم. اکنون که دشمن مستاصل و بیچاره شده، نمی‌تواند از تمام امکانات خود در مقابله با ما، دین، نظام و انقلاب ما استفاده کند و راهش تنها به تهاجم اقتصادی و فتنه‌انگیزی منحصر شده، تنها درمان این درد مقابله دشمن در بصیرت مردم و حضور آنها در صحنه بوده و این لازم است.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری روز نهم دی را باطل‌السحر فتنه خواندند، تصریح کرد: بنده از همه شما خواهران و برادران خواهش می‌کنم که در راهپیمایی بصیرت‌آفرین روز دوشنبه نهم دی از میدان شهدا به طرف حرم امام هشتم(ع) شرکت کنید و بصیرت خود را در شعائر این راهپیمایی به ساحت مقدس امام هشتم(ع) ارائه دهید.

علم‌الهدی با بیان اینکه آنچه به عنوان یک تجربه نهم دی برای مسئولان ما حائز اهمیت بوده و باید مورد توجه قرار گیرد، اثر حضور مردم در صحنه است، عنوان کرد: انقلاب ما 40 سال پشت سر گذاشت و 40 سال دوم نیز شروع شده است. همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند برنامه و راهبرد مقام ولایت در 40 سال دوم ما را به نقطه فرج و ظهور امام زمان(عج) خواهد رساند و چشممان به جمال آقا روشن خواهد شد.

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: در این 40 سالی که پشت سر گذاشتیم، کشور از بسیاری امکانات اقتصادی، تسلیحاتی و سیاسی برخوردار بوده، اما آنچه انقلاب ما را با همه دشمنی‌های دشمن 40 ساله کرد، مردم و حضور آنها در عرصه‌های انقلاب و صحنه‌های نظام بود. اگر مردم در صحنه و عرصه نبودند، این مراحل را پشت سر نمی‌گذاشتیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: در 9 دی حضور مردم در صحنه را که به تعبیر مقام معظم رهبری باطل‌السحر است، تجربه کردیم، اکنون نیز دشمن با فتنه به طرف ما روی آورده، بنابراین باید حضور مردم در صحنه و توجه مردم به صحنه به عنوان یک سرمایه مورد ارج قرار گیرد. حضور مردم در صحنه زمانی حفظ می‌شود که مسائل برای مردم شفاف باشد. دولت، مجلس و دستگاه‌های مختلف نظام باید هر کاری را که می‌خواهند انجام دهند، برای مردم شفاف کنند و مردم را در جریان بگذارند، اینگونه نباشد که مردم را غافلگیر کنند، جایی تصمیم‌گیری کنند و بعد مردم مقابل عمل انجام شده قرار گیرند.

وی با بیان اینکه این روزها، روزهای بررسی بودجه سال 99 است، عنوان کرد: طی دو سه روز کمیسیون تلفیق مجلس بودجه را بررسی و کلیات بودجه 99 را تصویب کرد. دولت بودجه‌ای را به مجلس ارائه داده و مجلس باید بررسی کند، این چه بررسی است؟ چه چیزی در این بودجه دیدید که کلیات آن را تصویب کردید؟ کلیات بودجه منابع درآمدی و موارد مصرفی آن است. به صورت کلی نگاه می‌کنند که موارد مصرفی و درآمدی بودجه بی‌اشکال و حساب شده است، بعد کلیات بودجه را تصویب می‌کنند.

علم‌الهدی افزود: بودجه‌ای که به مجلس ارائه شده و کلیات آن را تصویب کردید، بودجه یک کشور در حال جنگ اقتصادی است؟ چنین بودجه‌ای را ارائه دادند و شما کلیات آن را تصویب کردید؟یک مورد مصرفی این بودجه شرکت‌های دولتی است. در سال 98، 1200 میلیارد تومان بودجه برای شرکت‌های دولتی درنظر گرفته شد، که در سال 99 قریب 1500 میلیارد تومان در این بودجه ارائه شده، در حالی که دو هفته پیش رئیس دیوان محاسبات به مجلس آمد و رسما اعلام کرد که بیش از 50 درصد این شرکت‌های دولتی زیان‌ده هستند. مال مردم را تصویب کردید که کجا مصرف شود؟

امام جمعه مشهد ادامه داد: کلیات بودجه را برای چنین مصرفی تصویب کردید؟ مال این مردم گرفتار در چنگ دشمن و در جنگ با دشمن را تصویب کردید که بیش از 1500 میلیارد تومان مال این مردم در سال 99 به شرکت‌هایی داده و مصرف شود که ریئس دیوان محاسبات بیان می‌کند بیش از 50 درصد آنها زیان‌ده هستند و شما کلیات این بودجه را تصویب کردید؟ شما منابع درآمدی بودجه را چه دیدید که کلیات آن را تصویب کردید؟

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: یک منبع درآمدی دیگر که می‌گویند روزی یک میلیون بشکه نفت صادر کنیم. بودجه را بر این اساس تنظیم کردند. بودجه متکی بر صدور یک میلیون بشکه نفت در روز با اقتصاد مقاومتی تناسب دارد؟ این چه بودجه‌ای است و شما کلیات آن را تصویب کردید؟

وی خاطرنشان کرد: منابع مالیاتی یکی از منابع درآمدی بودجه است. تا آذر ماه امسال 221 هزار میلیارد تومان تعویق مالیاتی داشتیم که مالیات خود را ندادند. دکان‌ها، سوپرمارکت‌ها و مردم کارمند که مالیات خود را دادند، پس چه کسی مالیات نداده است؟ 80 درصد این 221 هزار میلیارد تومان تعویق مالیاتی متعلق به 100 شرکت و فرد است. چه کسی در این مملکت باید مالیات بدهد؟

علم‌الهدی اضافه کرد: آقای سرمایه‌دار یا شرکتی که میلیاردها سود و بهره‌برداری دارد باید هزینه امنیت، آبادانی و جاده‌های این کشور را که بیشتر از آنها استفاده می‌کند بدهد یا کارمند دست به دهنی که بیش از 2 میلیون حقوق در سال ندارد؟ این بیشتر استفاده می‌کند یا آن؟ از این منابع مالیاتی که به عنوان منبع درآمد بودجه معین شد، 221 هزار میلیارد تومان تا اول آذر تعویق مالیاتی داشتید.

امام جمعه مشهد گفت: در این بودجه راهکار دریافت مالیات به عنوان منبع درآمد مشخص شده که کلیات آن را تصویب کردید؟ شما مجلسی‌ها معافیت‌های مالیاتی را حل کردید؟ هنوز نیز عده‌ای از معافیت‌های مالیاتی استفاده می‌کنند، چرا مالیات ندهند؟ مالیات خرج کشور است، آنها خرج مملکت، جاده‌ها، امنیت و دفاع را ندهند و سوپرمارکت سر محل ما باید بدهد که دو برابر روی جنس خود بکشد و به فرد فقیر و بیچاره‌ای که گرفتار معیشت است بفروشد. این منبع درآمد مالیاتی است. شما که بررسی نکردید چرا کلیات آن را تصویب کردید؟

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: این بودجه کسری دارد، کسری آن از کجا می‌خواهد تامین شود؟ این مردم چگونه بدهند؟ تا کی اسکناس بی‌پشتوانه چاپ شود و ارزش پول ملی ما پایین بیاید؟ شما تصویب کردید، شما نماینده این مردم هستید و این مردم موکل شما هستند. این بودجه از جیب مردم است، به موکلان خود اطلاعات ندادید، قصه را شفاف نکردید و با این همه مساله کلیات بودجه را در کمیسیون تلفیق تصویب کردید.

وی خاطرنشان کرد: به آقایی در خصوص بودجه گفتم که گفت صبر کنید به آخر بررسی بودجه برسد، گفتم تا آخر بررسی بودجه صبر کنیم و بعد بودجه سنگین خارج از طاقت مردم بر گرده آنها تحمیل شود، بعد من داد بزنم، اول کار داد می‌زنم. هنوز کلیات بودجه به صحن مجلس نرفته است. شما نمایندگان از خدا بترسید و نسبت به موکلین خود وجدان داشته باشد.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین