کد خبر: ۲۱۵۵۹۸
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۲
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: در طرح گشت و پایش شبانه در یک هفته گذشته ۷۰ واحد آلاینده غیرمجاز در این استان پلمب و جمع‌آوری شد.
ناطقان: به گزارش روز شنبه روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، سعید محمودی در این باره اظهار داشت: این واحدهای آلاینده شامل تخریب و جمع آوری ٣٥ واحد ذغالگیری فقط در بخش کهریزک و پلمب مخازن سوخت مازوت کارخانه سیمان تهران در شهرستان ری، پلمب سایر واحدهای متخلف صنعتی و صنفی دارای بار آلایندگی در سطح استان تهران بود.

وی افزود: در این پایش های این یک هفته، دو هزار و ٥١٧ پایش محیط زیستی از واحدهای صنعتی، صنفی و خدماتی استان انجام شد و اکیپ های محیط زیست بیش از ١٠٣محور اصلی و فرعی را در سطح استان تهران و در مجموع ١٣شهرستان مورد پایش قرار دادند.

محمودی با بیان اینکه در این گشت ها ۲۲۸ اخطاریه محیط زیستی صادر و به متخلفان ابلاغ شد، گفت: ابلاغیه عدم فعالیت عمدتا برای واحدهای بالقوه آلاینده صنعتی و همچنین واحدهای تولید بتن، شن و ماسه، ذغالگیری، بازیافت، ریخته گری، کوره آجرپزی، آسفالت، ضایعات و مصنوعات چوبی، رنگرزی، سیمان و تولید گچ صادر شد و در مجموع هم از فعالیت ٢٤٢ واحد دارای بار آلایندگی در شرایط اضطرار آلودگی جلوگیری شد که بخشی از این واحدها با صدور اخطاریه و برخی هم با تذکر ماموران محیط زیست فعالیت خود را متوقف کردند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران تصریح کرد: از متصدی ٩واحد متخلف و غیر مجاز در مراجع قضائی طرح دعوی شد.

وی با انتقاد شدید از عملکرد دستگاه‌های متولی در حوزه مدیریت پسماندها و مقابله با پسماندسوزی ها درحاشیه شهرستان های استان، افزود: بر اساس گزارشات دریافتی، در این پایش ها در مجموع ٢١٧ مورد حریق ناشی از ضایعات و پسماندسوزی مشاهده شد که ماموران محیط زیست بطور مستقیم و یا با همکاری آتش نشانی نسبت به اطفاء آن اقدام کردند و این در حالیست که محیط زیست فاقد امکانات لازم برای مهار چنین آتش سوزی هایی بوده و ماموران اجرایی محیط زیست با دست خالی و امکانات اولیه اقدام به اطفا این حریق ها کرده اند.

محمودی از ادامه گشت و پایش های شبانه محیط زیست تا رسیدن به شرایط مناسب خبر داد و افزود: گزارش گشت های محیط زیست بطور هفتگی جمع بندی و از طریق رسانه های ارتباط جمعی به طور دقیق و شفاف به اطلاع شهرواندان می رسد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین