کد خبر: ۲۱۷۶۴۸
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۲
اکنون با تصمیم هری نوه ملکه انگلیس و همسرش برای کناره گیری از مسئولیت های خاندان سلطنتی، این خانواده با بحران تازه ای روبرو شده است.
ناطقان: نیویورک تایمز گزارش داد دومین بحران در خاندان سلطنتی در ماه‌های اخیر رخ داده است.تصمیم شاهزاده «هری» 35 ساله و همسرش «مگان مارکل» 38 ساله برای کناره گیری از مسئولیت‌ های خاندان سلطنتی موجب شد، خاندان سلطنتی انگلیس نشست ویژه برگزار کنند و ملکه انگلیس نیز برخلاف میلش با درخواست آنان موافقت کرد.

در این نشست موضوع کناره گیری و نقش آینده نوه ملکه و همسرش و نحوه ارتباط این زوج با خاندان سلطنتی و نیز چگونگی پرداخت‌ های مالی به آنان که اکنون با القاب دوک و دوشس برخی مسئولیت‌ های سلطنتی را برعهده دارند بررسی می‌ شود.

ملکه الیزابت 93 ساله در پی این بحران، بیانیه ای بسیار نادر صادر کرد.

وی ابراز امیدواری کرد این بحران در خاندان سلطنتی به گونه‌ ای در خور حل و فصل شود.

دوک و دوشس ساسکس اعلام کرده اند که از نقش خود به عنوان اعضای «ارشد» خاندان سلطنتی انگلیس می کاهند تا برای استقلال مالی تلاش کنند.

هری و همسرش مگان مارکل همچنین در بیانیه ای گفتند که قصد دارند وقت خود را میان انگلیس و آمریکای شمالی تقسیم کنند.

آنها پیش از انتشار این بیانیه با هیچ یک از اعضای خاندان سلطنتی - از جمله ملکه یا شاهزاده ویلیام - مشورت نکرده اند و کاخ باکینگهام از این تحول ابراز «یاس» کرده است.

گفته می شود که مقام های ارشد خاندان سلطنتی از این بیانیه آزرده‌اند.

هری و مگان مارکل اکتبر گذشته علنا از فشار روحی شدید ناشی از توجه فوق العاده رسانه‌ها به زندگی شان پرده برداشتند.

آنها در بیانیه غیرمنتظره خود گفتند که بعد از ماه‌ ها تامل و بحث میان خود به این تصمیم رسیده اند.

آنها نوشتند: »ما قصد داریم از نقش خود به عنوان اعضای ارشد خاندان سلطنتی کم کنیم و برای استقلال مالی خود تلاش کنیم، درحالی که همچنان به حمایت کامل از ملکه الیزابت ادامه می دهیم.»

این زوج در طول کریسمس از وظایف سلطنتی به مرخصی شش هفته ای رفتند تا با پسرشان «آرچی» به کانادا سفر کنند. آرچی در ماه مه متولد شد.

استفاده از واژه «مایوس» از سوی مقام های کاخ باکینگهام شدیدالحن به حساب می آید. این نشانه غلظت احساسات در کاخ باکینگهام است - احتمالا نه خیلی به دلیل تصمیم آنها بلکه بیشتر به دلیل چگونگی رسیدن به این تصمیم - یعنی فقدان رایزنی است که آنها را آزرده است. این آشکارا یک شکاف عمده میان هری و مگان از یک طرف و باقی خانواده سلطنتی از طرف دیگر است.

پس از افشای رسوایی اخلاقی شاهزاده «اندرو»، فرزند سوم ملکه الیزابت دوم این دومین بحران در خاندان سلطنتی در ماه‌ های اخیر محسوب می شود.

فرزند ملکه انگلیس پس از افشای نقشش در شبکه فساد جنسی «جفری اپستین» که پرسش‌ های فراوانی در آمریکا و انگلیس ایجاد کرده است از ایفای وظایف سلطنتی کناره گرفت.

جفری اپستین سرمایه‌ دار یهودی آمریکایی بود که دختران کوچک را برای سوء استفاده جنسی افراد سرشناس فراهم می‌آورد و خود نیز به سوء استفاده جنسی از دختران نابالغ متهم شده‌ بود.

پلیس آمریکا اعلام کرد وی در سلولش در زندان متروپولیتن نیویورک خودکشی کرد.

«ویرجینیا جوفری» دختر جوان و یکی از شاکیان پرونده اپستین، شاهزاده اندرو را متهم کرده که وقتی وی هنوز به سن قانونی نرسیده بود این شاهزاده انگلیسی سه بار به او تجاوز کرد.

مرگ مشکوک او که محاکمه اش می‌ توانست چهره بسیاری از افراد سرشناس جهانی و فساد اخلاقی آنها را بر ملا کند همچنان بر سر زبان هاست.

اپستین به‌عنوان یک فعال اقتصادی با چهره‌ های سرشناس زیادی آشنا بود و به مسائل مالی آنها آگاهی داشت و به همین علت، در مورد خودکشی او تردید‌ها و گمانه‌ زنی‌هایی مطرح است.

روزنامه نیویورک پست با استناد به گفته‌ های یک زندانی پیشین که همبند اپستین بوده، خودکشی یک شخص در آن قسمت از زندان منهتن را غیرممکن دانست.

ملکه 93 ساله انگلیس در ماه های گذشته با دشواری های زیادی روبرو بود. از جمله این مشکلات می توان به هشدار پلیس به شاهزاده فیلیپ، همسر 98 ساله الیزابت دوم به دلیل تصادف رانندگی اشاره کرد.

شاهزاده فیلیپ که از سال 1947 تاکنون شریک زندگی الیزابت دوم است، در ماه ژانویه سال جاری میلادی در جریان یک تصادف رانندگی در نزدیکی یکی از املاک خاندان سلطنتی مجروح شد. هرچند جراحت فیلیپ جدی نبود اما این حادثه باعث شد که همسر ملکه از پلیس به دلیل رانندگی بدون بستن کمربند ایمنی اخطار بگیرد. شاهزاده فیلیپ به دنبال این حادثه رانندگی تصمیم گرفت که گواهینامه رانندگی خود را به پلیس راهنمایی و رانندگی پس بدهد.


منبع: جماران
 
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین