کد خبر: ۲۱۸۹۹
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۹
چند ساعت بعد از سوال مجلس از ربيعي
وي در پاسخ به اين سوال كه سقوط چه مقدار از ماده مذاب باعث بروز چنین حادثه‌ای براي كارگران شده است گفت: وزن کل این پاتیل 110 تن است و شاید بتوانم بگویم که مقدار پاشش این ماده مذاب روی کارگران سه تا چهار کیلوگرم بوده است.
ناطقان: صبح روز قبل بود كه علي ربيعي براي پاسخ به سوال حسين طلا پيرامون "ناکارآمدی و ناتوانی بازرسان کار در حفظ جان کارگران حاضر شد" و  پيرامون كشته شدن تعدادي از هموطنان در معدن پاوه دانا گفت: حفظ سلامت جانی کارگران را نه تنها وظیفه قانونی خود می‌دانم بلکه طبق رویکرد اعتقادی خود٬ این مسئله را بسیار مهم و یک موضوع انسانی می‌دانم و باید با برنامه‌های بسیار خوب از این موضوع از حوادث ناشی از کار جلوگیری شود.

وزير كار در واكنش به سخنان نماينده تهران كه از بي مسئوليتي در وزارتخانه ربيعي انتقاد كرده بود گفت: با قسمتی از صحبت‌های آقای طلا موافقم. حفظ امنیت کارگران مساله خود من هم هست٬ اما در نتیجه‌گیری با ایشان اختلاف نظر دارم. سوال وقتی درست است که در کار وزیر کاهلی صورت بگیرد.

اما هنوز ساعتي از دفاعيات وزيركار پيرامون تلاش هايش براي ارتقاء امنيت كارگران نگذشت كه حادثه دلخراش ریختن ماده مذاب روی سه کارگر یک شرکت پیمانکاری فعال در مجتمع فولاد خراسان باعث مرگ یک کارگر و سوختگی شدید دو کارگر دیگر این مجتمع شد.

شهرام بقراط، مدیر روابط عمومی این مجتمع، طي مصاحبه اي زوایای حادثه مجتمع فولاد خراسان در نزدیکی نیشابور را روشن کرده است.

مدير روابط عمومي اين مجموعه فولاد در تشريح علت بروز حادثه سوختگی کارگران با ماده مذاب گفت: جابه‌جایی مخزن حاوی مواد مذاب مانند پرواز یک هواپیما از فرودگاه است که برای انجام آن همه چیز کنترل می‌شود. در موردی که این حادثه روی داد هم همه کنترل‌ها انجام شده بود اما مقداری از ماده مذاب از پاتیل سر ریز کرده و روی این سه همکار ما ریخت.


پاتيل فولاد مذاب

وي در پاسخ به اين سوال كه سقوط چه مقدار از ماده مذاب باعث بروز چنین حادثه‌ای براي كارگران شده است گفت: وزن کل این پاتیل 110 تن است و شاید بتوانم بگویم که مقدار پاشش این ماده مذاب روی کارگران سه تا چهار کیلوگرم بوده است.


حالا بايد ديد با توجه به اينكه وزير كار حفظ سلامت جاني كارگران را وظيفه قانوني خود مي داند و در جلسه ديروز صحن علني با توسل به توجيهاتي توانست از گرفتن دومين كارت زرد مجلس بگريزد؛ آيا براي ريختن چندين كيلو ماده مذاب بر روي كارگران زحمتكش فولاد، و كشته و زخمي شدن 3 انسان، حاضر است از كرسي وزارت دل بكند، و به احترام مردم از مسئوليتش استعفا دهد؟


برچسب ها: کارگر ، ماده ، مذاب ، حادثه
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
صدفي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
1
0
شماها كه خيلي از كشته شدن انسانها ناراحت شدين
بدبخت ربيعي كه گير شماها افتاده
تا از صندلي وزارت بلندش نكنيد ول كن نيستيد
پاسخ ها
خورشيد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
متاسفم
اگر توي چين كمونيست چنين اتفاقي بيفته وزير در دقايق اوليه خودش استعفا ميده
اما تو ايران آقايون ميگن به ماچه؟ ميخواست حواسشو جمع كنه
عابد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
1
0
سهل انگاری پیمانکار و کارگر چه ربطی داره که ربیعی بخواد استعفا بده.
برو خدا روزیت رو جای دیگه ای بده
ناصرخان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
0
0
آقاي ربيعي رسما اعلام كرده حفظ جان كراگران وظيفه قانونيشه
با كشته و زخمي شدن سه كارگر با اين وضعيت وحشتناك/ استعفا كمترين كار ممكنه
بچه های بالا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۱
0
1
ربیعی
جزء لیست اخراجی دولت در تابستان امساله
مرتضی بانک وزیر آینده است
عبدالله
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
0
0
بسم الله الرحمن الرحیم

اینجا خارج (ایتالیا، آلمان، اسرائیل غاسب و غیره) نیست که احساس مسولیت سیار بالا باشد در مقابل جزئی ترین قصورها پاسخ گو بوده و استعفا دهند. اینجا ایران است بر عکس، تازه مقامش هم بالاتر و عزیزتر می شود. مثل همین بنزین . در دنیا نفت ارزان شده و سوخت ارزانتر شده ، در اینجا برعکس ، و خیلی موراد دیگر، می بینیم که گرانتر هم می شود، مش غلام
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین