کد خبر: ۲۲۰۵۷۶
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۹
یک حزب سودانی، دیدار رئیس شورای حاکمیتی این کشور با نخست وزیر رژیم صهیونیستی را بر اساس برنامه‌ریزی‌های قبلی امارات و آمریکا و به منظور ضربه به انقلاب سودان و جلب حمایت از معامله قرن توصیف کرد.
ناطقان: حزب کمونیسم سودان با صدور بیانیه‌ای دیدار «عبدالفتاح البرهان» رئیس شورای حاکمیتی کشورش با «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی را پروژه مشترک آمریکا و امارات برای ضربه به انقلاب سودان و سازش با اشغالگران توصیف کرد.

به گزارش روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، حزب کمونیسم سودان  از گروه‌های ائتلاف «الاجماع الوطنی» زیر مجموعه ائتلاف «اعلان الحریه و التغییر» است که اعتراضات در سودان علیه رژیم عمر البشیر را رهبری می‌کرد.

در بیانیه این حزب آمده است: «دیدار البرهان با نتانیاهو یک رویداد منحصر و مجزا از روند تحولات نبود، بلکه آغازگر سازش یا طرحی مشترک  است. این اقدام طبق بررسی‌های قبلی انجام شد. دولت آمریکا و دولت امارات مقدمات آن را فراهم کرده بودند. از همین رو در چارچوب هجمه چند مرحله‌ای علیه انقلاب بزرگ دسامبر ملت سودان برای منحرف کردن آن از مسیر اصلی خود است».

حزب کمونیسم سودان حضور البرهان در این دیدار را نقض آشکار سند قانون اساسی سودان و تصاحب غیرقانونی نقش دولت مدنی در حوزه سیاست خارجی خواند.

این حزب هشدار داد: «دیدار مذکور با هدف تضعیف نقش دولت مدنی انجام شده و در مسیر فعال کردن سلطه نهاد نظامی بر ارکان قدرت در سودان است به گونه‌ای که بر مبارزه مردمی ملت سودان تاثیر منفی گذارد».

حزب سودانی تاکید کرد: دیدار البرهان با نتانیاهو به منظور جلب حمایت از معامله قرن آمریکا، نابودی کامل مسئله فلسطین و کشاندن دولت‌های عربی به حضور در پروژه امپریالیسمی در منطقه و متوقف کردن مبارزات ملت‌های عربی در عراق، لبنان، سودان و اردن در مسیر استیفای حقوق اقتصادی، اجتماعی و سیاسی آنها انجام شد.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین