کد خبر: ۲۲۰۶۶۲
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۸
طبق قرار هر سال، مهم‌ترین اتفاقات و حواشی جشنواره فجر را در اختیار شما قرار می‌دهیم.
ناطقان: «تعارض»، «پدران»، «من می‌ترسم» و «شین» در هشتمین روز جشنواره فیلم فجر نمایش داده شدند.

برای آگاهی از متن و حاشیه هشتمین روز جشنواره فجر با ما همراه باشید.
شهاب حسینی رو در رو با استاد کیمیایی



شهاب حسینی که با فیلم «شین» در بخش نگاه نو جشنواره فجر حضور دارد با شرکت در نشست خبری این فیلم پرحاشیه‌ترین اتفاق جشنوراه را رقم زد. این بازیگر درباره مسعود کیمیایی که جشنواره را تحریم کرده بود، گفت:  من برنمی‌تابم و نمی‌توانم ساکت بشینم که یک استاد پیشکسوت سینما که هر سال برخورد ناراحت‌کننده با آثارش شده است، امسال فیلمی می‌سازد که می‌داند نسبت به آن هم واکنش منفی نشان خواهند داد و برای همین روغن ریخته را نظر امامزاده می‌کند و سنگ بنایی می‌گذارد که نتیجه آن جز تفرقه‌افکنی نیست و بقیه را در آمپاس اخلاقی می‌گذارد. این عین بی‌انصافی است. چرا یک نفر باید آنقدر آدم خودخواهی باشد که ملاحظه هیچ کس را نکند. اینکه به من می‌گویند به خاطر حمایتت از جشنواره فجر به شما امتیاز ویژه داده شده تا فیلمت در خارج از مسابقه اکران شود می‌گویم خیر اینطور نیست ما آدم‌های مدنی هستیم سعی می‌کنیم از حقوق قانونی خود دفاع کنیم.
واکنش شهاب حسینی به سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی

شهاب حسینی درباره قربانیان سقوط هواپیمای اوکراینی گفت: اگر ۱۷۶ عزیز را در سانحه از دست دادیم و این اتفاق وحشتناک رخ داده است. اینکه این موضوع را سر یک سری نخبه دیگر خالی کنیم، شد راه حل؟! من همیشه به خاطر احترام به مخاطب با همکارانم درگیر شده‌ام که هر مزخرفی را به عنوان فیلم نسازید و تحویل مخاطب ندهید. من حرفم را زده‌ام. از همان موقع که مصاحبه کردم، خط فکری من مشخص بوده است. من سال‌هاست این حرف‌ها را زده ام، اما ما که دم از دموکراسی می زنیم نمی‌توانیم حرفمان را راحت بزنیم. این دیگر مشکل من نیست مشکل جامعه است.
این بازیگر ادامه داد: آدم باید برای رضای خدا حرف بزند، نه کس دیگر. باز هم رویکردمان را ادامه می‌دهیم.
درگیری لفظی یک خبرنگار با شهاب حسینی سر ماجرای جشنواره «کن»
شهاب حسینی در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری که از اعتقادات مذهبی او و کیفیت حضورش در رویدادهای سینمایی جهان پرسیده بود، عنوان کرد: ایمان با مذهب فرق می‌کند ایمان منش و مذهب روش است. در جشنواره کن نمی‌شود درباره امام زمان (عج) صحبت کرد. این چه سفسطه‌ای است؟ آن‌ها درکی از آن موضوع ندارند. در کن من پیش زمینه‌ای درباره اتفاقات نداشتم. از اینکه همکاران می‌دانستند و به من نگفتند گله‌مند هستم. چیزهایی است که در زندگی خصوصی از دل آدم می‌گذرد من آمدم و در سرزمین خودم و آن حرف‌ها را گفتم. این‌ها به فرانسه چه ربطی دارد؟ اگر آنجا می‌گفتم چه بازتابی داشت؟ من پیش خودم در دل خودم گفتم همزمان با نیمه شعبان از نظر من در زندگی من معجزه‌ای رخ داد، آنجا حرف نزدم چون در آنجا اعتقادی وجود نداشت، ولی در مملکت خودم صحبت کردم در مملکت خودم صحبت می‌کنم و اینطور برخورد می‌شود! اسلام محصول پنجاه سال پیش نیست، حاصل هزاران سال است. من به اعتقاداتم می‌بالم ولی هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد.
بازیگری که پول‌ کثیف نمی‌گیرد



رضا بهبودی بازیگر «تعارض» در این نشست درباره موضوعی سخن گفت که از مدت‌ها پیش بحث داغ سینما است؛ ماجرای پول‌های کثیف. او در این باره گفت: «من دنبال آن نیستم که بدانم فیلمم در کجا نمایش داده می‌شود و دنبال دستمزدهای آن چنانی هم نیستم. برای من سوال است که این پول‌ها از کجا به سینما می‌آید و ترجیح من این است که نان و ماست خودم را بخورم اما در اثر کسی که نمی‌دانم پولش از کجا آمده است حاضر نشوم.»
وقتی لهجه‌ها دردسرساز می‌شود


کارگردان «پدران» درباره انتقاداتی که به لهجه همدانی بازیگران این فیلم شد، گفت: «تمام تلاشمان را به خرج دادیم تا مردم شریف همدان را همانطوری که هستند نشان بدهیم. اینکه انتظار داشته باشم تمام بازیگران لهجه همدانی را به خوبی ادا کنند کمی غیرقابل باور است. تمام تلاشمان را انجام دادیم با حضور تمام عوامل همدانی لهجه آنگونه که باید ادا شود.»
جای خالی الناز شاکردوست


نشست خبری «من می‌ترسم» بدون حضور الناز شاکردوست برگزار شد. بهنام بهزادی کارگردان «من می‌ترسم» در ارتباط با نقش کوتاه الناز شاکردوست در این فیلم توضیح داد: «این فیلم پارسال و قبل از جشنواره سی‌وهفتم که «شبی که ماه کامل شد» در آن اکران شود فیلمبرداری شده است. الناز شاکردوست بازیگر باانگیزه‌ای است.







































نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین