کد خبر: ۲۲۰۸۰۱
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۴
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکا قصد داشت فروش نفت ایران را به صفر برساند که موفق نشد، اما میزان آن را کاهش داده است.
ناطقان: در نشست شورای اداری و آیین افتتاح همزمان ۲۵۲پروژه استان قم گفت: افتتاح این تعداد پروژه را در ایام مبارک دهه فجر  به فال نیک می گیرم و از زحمات مدیران به دلیل ساماندهی این  پروژه ها تشکر می کنم. امیدوارم که  این اقدامات  در مسیر آبادانی برای مردم شریف قم مبارک باشد و مسئولان با همین روحیه بتوانند در شرایطی که  به همت بلند نیاز است، خدمات بیشتری به مردم ارائه کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که در کلیت حکمرانی، مدیر موفق کسی است که تحلیل روشنی از شرایط حکومت، نظام و جامعه ای که در آن قرار دارد، داشته باشد و حرکت خود را  براساس آن تحلیل تنظیم کند، ادامه داد:  مولفه هایی در دسترس است که نشان می دهد وضعیت کشور چگونه است و برای توفیق به چه چیزی نیاز داریم.

وی ادامه داد: از نظر بین المللی بعد از سال های کشمکش درخصوص مسئله هسته ای و قبل از آن مسائل حقوق بشر، به توافق هسته ای دست پیدا کردیم که در آن ایران و طرفین مقابل تعهداتی داشتند. از ابتدا مشخص بود که حیله ای در کار است. رئیس جمهور قبلی آمریکا مسئله سازی هایی داشت و در نهایت رئیس جمهور فعلی  این کشور  از توافق خارج شد.

دکتر لاریجانی با بیان این که ایران حق داشت با خروج طرف مقابل از برجام خارج شود، تصریح کرد: در عین حال نظام ایران با عقلانیت به مسیر ادامه داد، از ابتدا شک و تردیدهایی وجود داشت، اما اروپایی ها تعهد دادند که شرایط ایران را تامین می کنند. ایران مدارا کرد و این مسیر ۱۲ ماه ادامه داشت که کشور ایران در این خصوص با مطالعه حرکت می کرد.

رئیس قوه مقننه کشورمان افزود:  مشخص شد که شرایط اروپا از دو حالت خارج نیست؛ یا نمی خواستند و یا نمی توانستند اقدامی کنند. ایران نیز نمی توانست بهره ای را که  باید ، از توافق هسته ای داشته باشد. در این مقطع مجموعه تصمیم گیران کشور با تحلیل روشن، تصمیم قاطع  و دقیقی گرفت و ما به ازای عدم اقدام طرف مقابل، گام هایی تعریف شد.

دکتر لاریجانی گفت: اخیراً که آقای بورل از اتحادیه اروپا به ایران آمد، اذعان داشت که حق با ایران است و این موضوع برای ایران اهمیت بسیار زیادی دارد، چرا که ورزیدگی انقلاب  را پس از گذشت ۴۰سال  نشان می دهد.

وی با اشاره به تصور غلط آمریکایی ها از شرایط ایران افزود: آمریکایی‌ها به دلیل همین تصور غلط، نه تنها از توافق برجام خارج شدند، بلکه تحریم هایی را نیز اعمال کردند که بی وزن هستند و قصد دارند با تبلیغات بر نسبت دنیا با ایران تاثیر بگذارند. آمریکایی ها قصد داشتند فروش نفت ایران را به صفر برسانند که موفق نشدند و  هرچند میزان فروش نفت کاهش پیدا کرد،  اما عدم فروش نفت که می‌توانست به آبادانی کشور لطمه وارد کند، اتفاق نیفتاد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب که آمریکایی ها با فشار بر  سیستم بانکی قصد داشتند روی صادرات ایران تاثیر منفی بگذارند، ایران را  از نظر اقتصادی قدرتمند خواند و گفت : ایران محصولاتی مانند فولاد و محصولات پتروشیمی صادر می کند و  تجار ایرانی به رغم تحریم های آمریکا اگرچه با سختی، اما به صادرات خود ادامه می دهند؛ به طوری که صادرات ایران  از نظر وزنی رشد داشته است.

دکتر لاریجانی با تاکید بر این که میزان قابل توجهی از وقت مسئولان کشور صرف رفع مشکلات می شود، از  دستگاه ها خواست تا در مقابل خصم توطئه گر، دست در دست یکدیگر دهند و افزود: در شرایط کنونی کشور، مسئولان باید برای رفع مشکلات به سراغ مردم و تولیدکنندگان بروند.

دکتر لاریجانی با بیان این که فشار آمریکایی ها صدمه زیادی به کشور نزده است، گفت: آنها قصد داشتند در این زمینه اجماع بین المللی ایجاد کنند و  سرمایه گذاری بسیاری بر روی غرب کرده بودند، اما برای گسترش تحریم ها و ائتلاف با کشورهای دیگر موفق نبودند.  رییس نهاد قانونگذاری کشور ادامه داد: آمریکا قصد داشت با  نشان دادن سراب،  بحث مذاکرات را دنبال کند. روش دیگر آنها اقدام تروریستی بود که  بدترین روش برای یک دولت است، کما این که ترور شهید سپهبد سلیمانی اوج استیصال آنها را نشان داد. 

 دکتر لاریجانی تصریح کرد: آمریکا به دنبال مفرّی بود تا فشار بر ایران را افزایش دهد و در عرصه بین المللی کماکان در  تلاش است  تا در نهایت تئوری ماشه را دنبال کند و در مقابل، استراتژی مقام معظم رهبری یعنی ایستادگی در برابر آمریکا بسیار درست و سنجیده بوده است.

ایران به دنبال امپراطوری سازی نیست

رئیس قوه مقننه با اشاره به اینکه نماینده اروپا در سفر به ایران اعلام کرد به دنبال چگونگی حفظ توافق هسته ای هستند و بند ۳۶ را کنار گذاشته اند، ادامه داد: در صحنه بین المللی مشکلات و راه هایی داریم، آمریکا نتوانست اجماع بین المللی علیه ایران ایجاد کند و برخی از کشورهای دوست نیز به خوبی عمل کردند که برای ایران درک مشترک آنها مهم بود

دکتر لاریجانی افزود: ایران به دنبال امپراطوری سازی نیست، اما برخی از کشورهای عربی کوچک و پرسروصدا این  مباحث را مطرح می کنند.

رییس قوه مقننه با تاکید بر اینکه امنیت پایدار کشورهای منطقه به ایران نیز کمک می کند، خاطرنشان کرد:دولت عراق در شرایطی از ایران کمک خواست و ما به آنها کمک کردیم، این موضوع درخصوص سوریه و لبنان نیز وجود داشته است، ما از هر حرکت مردم سالارانه ای در منطقه دفاع می کنیم.

وی ادامه داد: آمریکایی ها به دنبال وارد کردن کشورهای منطقه به ائتلافی علیه ایران هستند. در بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری آمده است که برای جلوگیری از اقتدار ایران به دنبال تشکیل ائتلاف هستند و  این موضوع نشان از عظمت انقلاب اسلامی  و بی رمقی ائتلاف آنها دارد،حال آن که بسیاری از آنها می دانند ورود به این ائتلاف برایشان هزینه دارد و به خصوص بعد از شهادت سردار سپهبد سلیمانی متوجه شدند که ایران با کسی شوخی ندارد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کشورهای منطقه می دانند که اگر از جانب آنها  ضرری به ایران وارد شود، باید منتظر مابه ازای آن باشند. ما مدتی است که با آمریکایی ها درگیریم و کشورهای منطقه نمی توانند در این میان نقش دوگانه داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه  بهسازی وضعیت اقتصادی کشور  به تلاش زیادی نیاز دارد و ما باید جنبه مثبت مشکلات به وجود آمده را تقویت کنیم، افزود: از آنجایی که استعداد واردات در کشور زیاد بود و سیستم دیوانی ما آمادگی این امر را داشت، در گذشته اجازه تنفس واقعی تکنولوژیک به جوانان داده نشده بود، حال آن که  تحریم ها باعث هوشیاری ملی شده است و بسیاری از بخش ها که نیازمند خرید خارجی بودند، مجبور به مراجعه به دانشگاه ها و شرکت های دانش بنیان شدند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بسیاری از کارخانه ها در حال حاضر در سه شیفت کار می کنند که این برکت است. دوره سختی در پیش داریم اما اگر در این مصاف سرنوشت ساز همت کنیم، تردید ندارم که جمهوری اسلامی دیگر بار  با ظرفیت بزرگتری  متولد می شود، اما نباید از این نکته غافل شد که دعواهای داخلی عزم ملی را از بین می برد.

دکتر لاریجانی افزود: شرایط قم به عنوان یک مرکز دینی، اقتضا می کند که برای آن زحمت بکشیم و آن را آباد کنیم، باید تلاش کرد و خارج از بحث های سیاسی یکصدا شد تا این استان  آباد شود .
رییس قوه مقننه،  مردم سالاری دینی را دستاورد انقلاب اسلامی دانست  و  با تاکید بر ضرورت حفظ آن افزود:  لازمه حفظ مردمسالاری دینی ، توجه به وجوه دینی است که ماهیت متفاوتی از سایر انقلاب ها را برای انقلاب اسلامی رقم زده و سعادت هر دو جهان در آن وجود دارد.

رئیس قوه مقننه کشورمان بیان کرد: انتخابات تجلی مردم سالاری دینی است، در شرایط فعلی رفتار برادرانه سیاسی مهمترین مسئله است که در کشور باید به آن توجه و چارچوب اصیل انقلاب را حفظ کنیم.

وی با بیان این که  باید اهمیت مسئله انتخابات را درک کرد و  نباید در هر انتخاباتی به جان یکدیگر افتاد،  گفت: در شرایط فعلی انتخابات قدرت ملی را به رخ بیگانگان می کشد و حضور ملت پای صندوق رأی در دفع دشمنان تاثیرگذار است.

دکتر لاریجانی ، حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن را دارای  اهمیت توصیف کرد و افزود: همان گونه که مقام معظم رهبری فرمودند این راهپیمایی، اقدام نادری در دنیا ست و انرژی جدیدی به انقلاب می دهد که ارزش فراوانی دارد. توصیه می کنم مدیران و رجال سیاسی تلاش کنند مردم را با امیدواری وارد صحنه نمایند، یأس پراکنی کار آمریکایی هاست و چهره سیاسی دانا باید بدل آن را بزند و در کشور امیدواری ایجاد کند،  چنان که رسانه ها و  رادیو و تلویزیون در ایجاد امیدواری نقش فراوانی دارند.

نماینده مردم قم در مجلس با اشاره به اینکه درخصوص خط مترو، شهردار قم پیگیری هایی کرده و این موضوع برای این شهر بسیار ضروری  است، قطار پرسرعت را  در میان پروژه های فاینانس دارای اولویت دانست و با اعلام این  که بخشی از کارهای این پروژه انجام شده، ادامه داد: ساخت بیمارستان های قم  نیز با پیگیری استاندار و خیرین به سرعت در حال انجام است، همچنین موضوع احیای بافت تاریخی قم در حال پیگیری است زیرا  باید این سرمایه کشور با توجه و رعایت حد و حدود آن حفظ شود.
منبع: خانه ملت
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین