کد خبر: ۲۲۱۶۱۷
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۱
خانه‌های منطقه جنت‌آباد جنوبی نسبت به منطقه‌های جنت‌آباد شمالی و مرکزی قیمت بالاتری دارد؛ اما به‌طورکلی میانگین قیمت‌ها در این منطقه بین ۱۲ تا ۲۵ میلیون تومان است. البته این معیار برای خانه‌های خاص و یا با موقعیت‌های ویژه تا بالای ۲۵ میلیون تومان هم افزایش پیدا می‌کند.
ناطقان: محله جنت‌آباد همان‌طور که از نامش پیداست درگذشته بسیار سرسبز بوده و رودها و باغ‌های بسیاری را در دل خود جای‌ داده بود.

 بنابر اعلام بامی نو، این محله غربی که در شهر تهران واقع‌ شده، با آب‌وهوای  نسبتاً مطلوبی که دارد، افراد بسیاری را برای سکونت در آن ترغیب می‌کند. عبور مسیر رودخانه‌های شمال غربی تهران از دل این محله تصویری از تراکم باغات در این محدوده را ایجاد کرده و به دلیل وفور آب و درخت، نام جنت‌آباد روی این منطقه قرار گرفت. بافت محله جنت‌آباد عمدتاً مسکونی است و به همین جهت برای یافتن خانه‌ایده‌آل خود جهت خرید یا اجاره با مشکلی روبه‌رو نخواهید شد. از دیگر ویژگی‌های مهم محله جنت‌آباد، آرامش حاکم بر آن است که این محل را به منطقه‌ای مطبوع برای سکونت تبدیل کرده است. محله جنت‌آباد به سه قسمت مختلف جنت‌آباد شمالی، جنت‌آباد جنوبی و جنت‌آباد مرکزی تقسیم می‌شود. این محله آرام، امکانات رفاهی متعددی دارد که برای افرادی که تمایل دارند در این محل ساکن شوند یک مزیت محسوب می‌شود.

 دسترسی‌های منطقه جنت‌آباد شمالی، جنوبی و مرکزی

منطقه جنت‌آباد ویژگی‌های خوب بسیار زیادی دارد که پیش‌ از این به قسمت عمده آن اشاره شد؛ اما علاوه بر این، محله جنت‌آباد شمالی، جنوبی و مرکزی دسترسی‌های بسیار مناسبی به همه مناطق داشته و این باعث می‌شود ساکنان آن به‌راحتی به هر نقطه‌ای از شهر دسترسی داشته باشند. وجود بزرگراه‌های متعددی مانند بزرگراه همت، بزرگراه شهید باکری، بزرگراه ستاری، بزرگراه نیایش، بزرگراه اشرفی اصفهانی و بلوار آیت‌الله کاشانی این امر را میسر کرده‌اند.

ایستگاه‌های مختلف تاکسی و اتوبوس برای افرادی که تمایل به استفاده از وسایل نقلیه عمومی دارند هم در این محل فراهم‌ شده است. علاوه بر این، خط ۴ متروی تهران هم اقدام به احداث ایستگاه مترو در منطقه جنت‌آباد کرده است. این خط از ایستگاه ارم سبز آغازشده و در میدان کانون شهر زیبا با خط ۶ مترو ایستگاه تقاطعی خواهد داشت. سپس به‌سوی میدان چهارباغ جنت‌آباد واقع در جنوب بزرگراه همت رفته و در آنجا هم ایستگاه مترو خواهد داشت. البته خط مترو جنت‌آباد در حال حاضر افتتاح نشده است.

قیمت آپارتمان در جنت‌آباد شمالی، جنوبی و مرکزی

جنت‌آباد از جمله مناطقی است که در شمار محله‌های بالا شهر تهران قرار گرفته و موقعیت بسیار مناسبی دارد. قیمت آپارتمان در جنت‌ آباد شمالی، جنوبی یا مرکزی تفاوت چندانی به لحاظ مکانی ندارد و نوسان قیمت در منطقه جنت‌آباد بیشتر به دلیل نوع خانه‌ای است که انتخاب می‌کنید. برخی از آپارتمان‌ها در این منطقه بسیار لوکس ساخته‌شده و به همین دلیل قیمت بسیار بالایی هم دارند. دسترسی‌های خانه‌ای که انتخاب می‌کنید و نزدیکی آن به ایستگاه اتوبوس، تاکسی و مترو هم علتی است که به قیمت خانه می‌افزاید. از دیگر موارد موثر در قیمت خانه سن بناست. طبیعی است که  هر خانه‌ای که نوساز باشد، قیمت بیشتری نسبت به خانه چند سال ساخت دارد.

خانه‌های منطقه جنت‌آباد جنوبی نسبت به منطقه‌های جنت‌آباد شمالی و مرکزی قیمت بالاتری دارد؛ اما به‌طورکلی میانگین قیمت‌ها در این منطقه بین ۱۲ تا ۲۵ میلیون تومان است. البته این معیار برای خانه‌های خاص و یا با موقعیت‌های ویژه تا بالای ۲۵ میلیون تومان هم افزایش پیدا می‌کند. این تفاوت بازه قیمت، هم به دلیل موقعیت‌های متفاوت خانه‌ها و هم به دلیل کم‌ و زیاد بودن سن بنا است. در واقع رنج قیمت خانه‌های نوساز تقریبا از ۱۸ میلیون تومان شروع می‌شود و قیمت خانه‌های چند سال ساخت هم در حدود متری ۹ میلیون تومان به بالا است.

اجاره خانه در منطقه جنت‌آباد شمالی، جنوبی و مرکزی

اجاره خانه در این منطقه معیار مشخص و دقیقی نداشته و هر خانه بر اساس موقعیت، متراژ و امکاناتی که دارد پرداخت اجاره بیشتری را هم می‌طلبد. ممکن است فردی رهن بیشتری داده و اجاره ماهیانه کمتری هم پرداخت کند. در مقابل برخی از مالکین فقط اجاره خانه را فقط به‌صورت رهن کامل ارائه می‌دهند. بر این اساس خانه‌ای ۶۰ متری با رهن ۱۰۰ میلیون و اجاره ماهیانه به مبلغ ۱ میلیون تومان عرضه‌شده و خانه‌ای دیگر به‌صورت رهن کامل و با مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان ارائه می‌شود. همه‌چیز به ویژگی‌های خانه و شرایط مالک آپارتمان بستگی دارد.

مقایسه محله‌های جنت‌آباد شمالی، جنوبی و مرکزی

جنت‌آباد شمالی آب‌وهوای مطبوع‌تری نسبت به دو منطقه دیگر داشته و علاوه بر این، آرامش محلی و خیابان‌های عریض‌تر و زیباتری نسبت به سایر نقاط دارد. تعداد مدارس این منطقه و محدوده جنت‌آباد مرکزی نسبت به منطقه جنوبی بیشتر است. جنت‌آباد مرکزی از لحاظ برخورداری از فضای سبز در رتبه استاندارد و مطلوبی قرار دارد. مجتمع‌های تجاری و مراکز خرید بیشتری در جنت‌آباد جنوبی نسبت به دو بخش دیگر وجود داشته و به همین دلیل تمایل افراد به سکونت در منطقه جنت‌آباد جنوبی نسبت به سایر مناطق بیشتر است؛ اما در مقابل، فضای سبز این منطقه نسبت به مناطق دیگر جنت‌آباد کمتر است. با وجود همه موارد گفته‌شده نمی‌توانیم در مورد اینکه کدام منطقه جنت‌آباد نسبت به سایرین بهتر است، به‌طورقطع نظر دهیم. خرید خانه و انتخاب موقعیت آن کاملاً سلیقگی است و بر اساس شرایط افراد و بودجه آن‌ها انجام می‌شود. برخی  افراد مناطق شلوغ را ترجیح می‌دهند و تمایل دارند در نزدیکی خانه آن‌ها مراکز تجاری متعددی وجود داشته باشد. در مقابل افرادی هستند که انتخاب آن‌ها محله‌ای آرام و به‌دوراز جمعیت و شلوغی است. پیش از خرید خانه باید ملاک‌های خود را در نظر بگیرید و سپس بر اساس آن‌ها اقدام به انتخاب خانه و موقعیت آن کنید.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین