کد خبر: ۲۲۴۲۲۱
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۲
مدیرکل سلامت شهرداری تهران گفت: در راستای تسهیل انجام امور بیرون از خانه سالمندان شبکه‌ای از داوطلبان عضو کانون جوانان تشکیل داده‌ایم تا با رعایت اصول بهداشتی و ایمنی کمک‌های لازم برای این افراد انجام گیرد.
ناطقان: زینب نصیری درباره تمهیدات شهرداری برای سالمندان و بیماران جهت مقابله با کرونا اظهارداشت: با توجه به لزوم توجه به نیازهای سالمندان و افراد با نیازهای خاص، دارای معلولیت و دیابتی و اهمیت حمایت های روانی و اجتماعی از افراد مذکور مسوولان خانه‌های سلامت محله‌های 352گانه شهر تهران به طور روزانه با اعضای کانون‌های سالمندان، معلولان و دیابت محله‌های شهر تهران تماس تلفنی برقرار کرده و ضمن دلجویی نسبت به احصاء نیازهای ضروری این افراد اقدام می‌شود.

وی گفت: باتوجه به تاکید بر اهمیت ماندن در خانه به عنوان امن.ترین مکان برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا، حمایت از سالمندان و افراد دارای بیماری‌های زمینه ای به منظور تسهیل حضور ایشان در منزل امری ضروری است. در همین راستا مسوولان خانه‌های سلامت طی تماس تلفنی ضمن پیگیری وضعیت جسمی و روانی اعضای کانون‌های مذکور،  نکات مهم آموزشی در خصوص خودمراقبتی و پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا را به آنان یادآوری کرده و بر قرنطینه خودخواسته در خانه تأکید می‌کنند.

نصیری افزود: علاوه بر این، اداره کل سلامت در راستای تسهیل انجام امور بیرون از خانه این افراد، شبکه‌ای از داوطلبان عضو کانون جوانان تشکیل داده است که برای برآورده کردن نیازهای کاملاً ضروری و تهیه داروهای آنان، داوطلبانه و با رعایت اصول بهداشتی و ایمنی لازم اقدام می‌کنند.

مدیرکل سلامت شهرداری تهران اظهارداشت: همچنین در صورت نیاز به مشاوره روانشناختی، مشاوران داوطلب فعال در مناطق 22گانه با آنان تماس گرفته و مشاوره تخصصی روانشناختی به آنان ارائه می‌دهند همچنین تاکنون با بیش از 2 هزار نفر از افراد مذکور تماس گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: سالمندان، افراد دارای معلولیت و دارای بیماری های زمینه‌ای که تا امروز عضو کانون‌های اجتماع محور سلامت نبوده و یا با خانه های سلامت محله های 352 گانه شهر تهران ارتباط نداشته اند می‌توانند ضمن تماس با نزدیکترین خانه سلامت محل سکونت خود که بر روی سایت اداره کل سلامت شهرداری تهران به آدرس http://salamat.tehran.ir  قابل دسترس است از خدمات مذکور بهره‌مند شوند.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین