کد خبر: ۲۲۵۲۵۶
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۸
رئیس‌جمهور:
حجت‌الاسلام حسن روحانی در حاشیه جلسه هیئت دولت که در مجموعه کاخ سعدآباد برگزار شد، اظهار کرد: در بخش اقتصاد دشمن همه فشار خود را متمرکز کرده بود. در سال ۹۸ از اردیبهشت ماه بدترین فشار به اقتصاد بخصوص صنعت نفت وارد شد. این فشارها علیرغم اینکه مشکلاتی را برای زندگی مردم ایجاد کرد موفقیت های زیادی هم برای ما آفرید. برای اولین بار بودجه بدون نفت را پشت سر گذاشتیم. سال ۹۸ سال اداره کشور بدون نفت بود.
ناطقان: حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران افزود: سال ۱۳۹۹ را خدمت ملت بزرگ ایران تبریک و تهنیت می‌گویم. برای ما جای بسیار تاسف است که در این نوروز برخی عزیزان ما در میان ما نیستند، یا در برابر ترور ناجوانمردانه آمریکا یا در برابر حادثه تلخی که برای هواپیمای اوکرانی اتفاق افتاد یا مسایلی که در بدرقه آن سردار بزرگ در کرمان پیش آمد و یا در این بیماری سخت عزیزانی که جان خود را در هفته های پایانی سال از دست دادند به روح بلند همه آنها درود می فرستیم به همه خانواده های آنها تسلیت می‌گوییم. خداوند این عزیزان را با صالحان و نیکان در آن جهان محشور کند.

وی ادامه داد: سال ۹۸ که روزهای پایانی را سپری می‌کنیم سال افتخار ملت بزرگ ایران بود چرا که در همه زمینه هایی که دشمن تصمیم داشت که برای مردم پیچیدگی‌هایی را ایجاد کند و در نهایت آنها را در برابر فشار خم کند درست مردم ما توانستند از فاجعه حماسه و از حماسه پیروزی بیافریند.

روحانی با تاکید بر این که فشار دشمن بیشتر در بخش اقتصاد در سال ۹۷ و ۹۸ بود گفت: در سال ۹۸ از اردیبهشت ما بدترین فشار بر مردم، اقتصاد و صنعت نفت وارد شد. این فشارها علیرغم این که مشکلاتی برای مردم بوجود آورد اما در عین حال موفقیت های بزرگی را آفرید. برای اولین بار در تاریخ ایران ما اقتصاد و بودجه بدون نفت را توانستیم پشت سر بگذاریم. سال ۹۸ سال اداره کشور بدون اتکا به نفت مخصوصا در بخش بودجه جاری کشور بود.
رییس جمهوری ادامه داد: در سالی که گذشت علیرغم همه فشارها، قهرمانان اقتصادی کشور از دولت و ملت و از همه نهادها و آنهایی که در صحنه بودند توانستند اقتصاد ما را در شرایط ثبات و آرامش نسبی قرار دهند. در این سال از تورم نقطه به نقطه ۵۲ درصد به ۲۵ درصد رسیدیم. این یعنی افتخار برای ملت بزرگ ما. در سال ۹۸ آمار۹ ماهه می گوید که روند رشد اقتصادی مثبت بوده است.
وی اضافه کرد: ما در سه ماهه اول و در سه ماهه  دوم و بخصوص در سه ماهه سوم اقتصاد بدون نفت مثبت و هم اقتصاد با نفت مثبت است. امیدوارم سه ماهه چهارم هم ارقامی شبیه همان را داشته باشیم و این برای تاریخ ما بسیار اهمیت دارد.
روحانی خاطرنشان کرد: ما در این سال حقوق کارمندان و بازنشستگان و مستمری بگیران را نگذاشتیم یک روز تاخیر بیفتد.

منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین