کد خبر: ۲۲۶۹۰۲
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۶
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز در تماسهای تلفنی جداگانه با محمد اشرف غنی و عبد الله عبدالله، گفتگو و تبادل نظر کرد.
ناطقان: محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز در تماسهای تلفنی جداگانه با محمد اشرف غنی و عبد الله عبدالله، گفتگو و تبادل نظر کرد.

در این تماس‌های تلفنی، طرفین ضمن تبادل تبریکات سال نو، در خصوص موضوعات مورد علاقه در روابط دوجانبه و همچنین آخرین وضعیت سیاسی افغانستان و اختلافات ایجاد شده بعد از انتخابات اخیر ریاست جمهوری آن کشور، مذاکرات صلح و گفتگوهای بین الافغانی و همکاریهای دوجانبه برای مبارزه با بیماری کرونا گفتگو کردند.

در این تماس تلفنی، وزیر امور خارجه کشورمان بار دیگر بر محوریت ساختارهای سیاسی مبتنی بر قانون اساسی جمهوری اسلامی افغانستان در روند صلح و آشتی ملی آن کشور تاکید کرده و حمایت کشورمان را از روند صلح با مشارکت تمام گروههای سیاسی افغانستان در چارچوب قانون اساسی آن کشور اعلام کرد.

غنی و عبد الله نیز در این گفتگوی تلفنی، متقابلاً ضمن تشکر از حمایتهای جمهوری اسلامی ایران، از اعلام آمادگی کشورمان برای کمک به حل مشکلات سیاسی افغانستان استقبال کردند.
منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین